Sååå.
-
@mutter01 det lyder altså dejligt med det planterige! Jeg har en drøm om et bed der blomstrer her i højsommeren men der vil kun vokse finca (som ikke blomstrer nu, i hvert fald ikke her hos mig) og nogle fugleplantede liguster (som jeg graver op og flytter på). Hosta og dahlia tager sneglene, og det meste andet kommer bare ikke. Måske jeg skal grave det hele op engang og starte forfra. Det er i samme bed som en kæmpe gran, så der er kamp om vand og næring.
@tanyakaroli Køb en pose bi/brumbasse venlige frø. Smid det ud engang til efteråret. De blomstre på forskellige tidspunkter. Det kan godt være at du har nogle yndlings blomster, men er de pollenspreder venlige? Jeg har nogle stauder i haven med blomster, jeg ser bare ikke pollinatores.
Jeg har lige taget nogle “ukrudt frø” i lommen da jeg var ude g handle. Its the shit they want. -
@tanyakaroli Køb en pose bi/brumbasse venlige frø. Smid det ud engang til efteråret. De blomstre på forskellige tidspunkter. Det kan godt være at du har nogle yndlings blomster, men er de pollenspreder venlige? Jeg har nogle stauder i haven med blomster, jeg ser bare ikke pollinatores.
Jeg har lige taget nogle “ukrudt frø” i lommen da jeg var ude g handle. Its the shit they want.@mutter01 vi har heldigvis godt med brumbasser og vilde bier. Der er bare ikke plads til nyt i det bed, medmindre jeg får ryddet mere ud i det, tror jeg. Finca og snegle vinder over alt det nye.
-
@mutter01 vi har heldigvis godt med brumbasser og vilde bier. Der er bare ikke plads til nyt i det bed, medmindre jeg får ryddet mere ud i det, tror jeg. Finca og snegle vinder over alt det nye.
@tanyakaroli Jeg har et bed som jeg ryddede ud i, i går. Det stod en masse svaleurt. Der skulle blive plads til runner beans. De giver blomster der tiltrækker insekter og fodre familien. Win-win. Men jeg har selvfølgelig gemt frø til næste år, og hønsene fik hvad der ellers stod. Og de elsker svaleurt. Nåhhh. Skal vidre i oprydning i hønsehus/værksted. Eii, mine fødder gør ondt nu.
-
@tanyakaroli Jeg har et bed som jeg ryddede ud i, i går. Det stod en masse svaleurt. Der skulle blive plads til runner beans. De giver blomster der tiltrækker insekter og fodre familien. Win-win. Men jeg har selvfølgelig gemt frø til næste år, og hønsene fik hvad der ellers stod. Og de elsker svaleurt. Nåhhh. Skal vidre i oprydning i hønsehus/værksted. Eii, mine fødder gør ondt nu.
@tanyakaroli Ok. To planter der helst skal forsvinde fra min have er snerler og skovrænke. De må gerne dø. De overtager alt.
-
@mutter01 husk at holde pauser. Skuret står der også i morgen (og næste weekend).
-
@tanyakaroli Ok. To planter der helst skal forsvinde fra min have er snerler og skovrænke. De må gerne dø. De overtager alt.
@mutter01 åh ja, snerler! De er svære at holde nede.
-
@mutter01 husk at holde pauser. Skuret står der også i morgen (og næste weekend).
@tanyakaroli Øv. Jeg er på en adhd high. Jeg kan ikke stoppe. Det næste du fortæller mig er vel at jeg skal huske at spise. Og drikke.
Brain do not receive information. Aghhhh. -
@mutter01 åh ja, snerler! De er svære at holde nede.
@tanyakaroli Skovrænke er værre. Den er over det hele.
-
@tanyakaroli Øv. Jeg er på en adhd high. Jeg kan ikke stoppe. Det næste du fortæller mig er vel at jeg skal huske at spise. Og drikke.
Brain do not receive information. Aghhhh.@mutter01 kan du gøre mad og drikke til et projekt som du kan gå i gang med i stedet for skuret? For ja, det har du også godt af
️
-
@tanyakaroli Skovrænke er værre. Den er over det hele.
@mutter01 den måtte jeg lige slå op, men ja, den tror jeg også vi har her. Jeg ser at nogle planteskoler sælger den!
-
@mutter01 kan du gøre mad og drikke til et projekt som du kan gå i gang med i stedet for skuret? For ja, det har du også godt af
️
@tanyakaroli (Står i skuret og snerre lidt af @tanyakaroli og ved hun har ret, men der er så mange kasser og så meget støv og mad er et projekt…)
-
@tanyakaroli (Står i skuret og snerre lidt af @tanyakaroli og ved hun har ret, men der er så mange kasser og så meget støv og mad er et projekt…)
@mutter01 mad er et godt projekt! Vi hepper på mad og drikke 🥳
-
@mutter01 den måtte jeg lige slå op, men ja, den tror jeg også vi har her. Jeg ser at nogle planteskoler sælger den!
@tanyakaroli Virkeligt. Lige pludselig har du den i stuen. Du ved godt de der stakkels huse der står overgroet og ubeboet. Det er skovrænken der har overtaget.
-
@mutter01 mad er et godt projekt! Vi hepper på mad og drikke 🥳
@tanyakaroli YOUR NOT MY MOM. Lusker ind og får noget at spise.
-
@tanyakaroli Virkeligt. Lige pludselig har du den i stuen. Du ved godt de der stakkels huse der står overgroet og ubeboet. Det er skovrænken der har overtaget.
@mutter01 den vinder over os in the end. På en måde en smuk tanke. (Men indtil da holder vi den sgu nede, så der er lidt variation i haven).
-
-
@tanyakaroli
Lille hurtig mozzarella/tomat med et par peanuts, olie og spinatstøv. Og et glas vand der ikke er med på billedet. -
@tanyakaroli
Lille hurtig mozzarella/tomat med et par peanuts, olie og spinatstøv. Og et glas vand der ikke er med på billedet.