Det her har jeg ikke set før.
-
@IbenChristiane Og bortset fra det: "Helikopter" er sammensat af de græske ord "helico" (spiral) og "pter" (vinge). Ordet bør derfor deles mellem "ko" og "pter", ikke "kop" og "ter".
@wolf oh I know, det er et af den slags tilfældige fakta, jeg går og smider efter folk ind imellem

-
@wolf oh I know, det er et af den slags tilfældige fakta, jeg går og smider efter folk ind imellem

@wolf i øvrigt kunne det også være fedt, hvis vi kaldte dem spiralvinger!
-
@wolf det kan jeg virkelig godt forstå. Jeg er på vej ind at fylde vores store vanddunk, som er det eneste, vi lige mangler i vores beredskab. I søndags kom to F-35 ind over her, det plejer de heller ikke. Og vi er sikkert ikke i overhængende fare, men det er alligevel en skarp påmindelse om verdens tilstand, når himlen ændrer sig.
@IbenChristiane Da jeg boede i Nørresundby, fløj der hver torsdag en helikopter lavt hen over vores hus.
Så flyttede jeg lidt nordøst for Silkeborg, og gæt selv: Hver torsdag flyver der en helikopter meget lavt hen over mit hustag.
(En enkelt dag strejfede den trætoppene overfor, som har samme højde som mit tag, så den har dykket og været brutalt tæt på mit tag.)
-
@IbenChristiane Da jeg boede i Nørresundby, fløj der hver torsdag en helikopter lavt hen over vores hus.
Så flyttede jeg lidt nordøst for Silkeborg, og gæt selv: Hver torsdag flyver der en helikopter meget lavt hen over mit hustag.
(En enkelt dag strejfede den trætoppene overfor, som har samme højde som mit tag, så den har dykket og været brutalt tæt på mit tag.)
@wolf Uh, det er lige lidt for tæt! I Århus nød jeg meget at se F16 flyve forbi nærmest hver uge. Her ser vi ikke så meget af den slags.
-
@wolf i øvrigt kunne det også være fedt, hvis vi kaldte dem spiralvinger!
@IbenChristiane Den støtter jeg. Jeg tror faktisk, jeg vil kalde det for spiralvinger fremover.
-
@IbenChristiane Den støtter jeg. Jeg tror faktisk, jeg vil kalde det for spiralvinger fremover.
@wolf samme!
-
@wolf samme!
Dette indlæg er slettet! -
@wolf Uh, det er lige lidt for tæt! I Århus nød jeg meget at se F16 flyve forbi nærmest hver uge. Her ser vi ikke så meget af den slags.
@IbenChristiane Minder mig om en dag i min folkeskoletid, hvor en forsvarspolitikerpå det sort-hvide TV (ja, det var dengang) i sommerhuset garanterede, at der absolut ikke var AWACS fly i Danmark.
Gennem vinduet ved siden af fjernsynet så jeg et AWACS fly flyve forbi.
-
@IbenChristiane Minder mig om en dag i min folkeskoletid, hvor en forsvarspolitikerpå det sort-hvide TV (ja, det var dengang) i sommerhuset garanterede, at der absolut ikke var AWACS fly i Danmark.
Gennem vinduet ved siden af fjernsynet så jeg et AWACS fly flyve forbi.
@wolf helt perfekt!
-
@wolf @IbenChristiane Følte du dig forfulgt ?

-

@IbenChristiane Inspireret af @datarama vedligeholder jeg alt for langsomt en liste med 365 stks. planlagte stykker ubrugelig viden, så jeg kan poste listens indhold dagligt hen over et år.
Jeg håber ikke, at listen bliver færdig i et skudår, for så kommer jeg på overarbejde.
-
@wolf @IbenChristiane Følte du dig forfulgt ?

@henrikmillinge @IbenChristiane Jeg lavede jævnligt sjov med de "sorte helikoptere", da jeg boede i Nørresundby.
Mestersvaret kom fra Per Clausen, da han svarede på min kommentar om, at der en torsdag var fløjet TO spiralvinger over huset: At nu hvor jeg havde meldt mig ud af partiet, kunne de ikke længere beskytte mig.
-
Det her har jeg ikke set før. Jeg kan ikke *rigtig* lide det.
[foto vedhæftet af fire store helikoptere på en ellers fredfyldt blå himmel med små skyer]
@IbenChristiane Der afholdes stor øvelse for tiden.
https://www.forsvaret.dk/en/news/2026/danske-og-polske-soldater-traner-sammen-pa-bornholm/
-
@IbenChristiane Inspireret af @datarama vedligeholder jeg alt for langsomt en liste med 365 stks. planlagte stykker ubrugelig viden, så jeg kan poste listens indhold dagligt hen over et år.
Jeg håber ikke, at listen bliver færdig i et skudår, for så kommer jeg på overarbejde.
@wolf @IbenChristiane Jeg kørte faktisk min serie i lidt over tre år. Det var sgu sjovt!
-
@wolf @IbenChristiane Jeg kørte faktisk min serie i lidt over tre år. Det var sgu sjovt!
@datarama @IbenChristiane Vores irrationelle behov for i en periode at få det hele til at handle om Søren Espersen havde en speciel charme.
-
Det her har jeg ikke set før. Jeg kan ikke *rigtig* lide det.
[foto vedhæftet af fire store helikoptere på en ellers fredfyldt blå himmel med små skyer]
Dette indlæg er slettet! -
@datarama @IbenChristiane Vores irrationelle behov for i en periode at få det hele til at handle om Søren Espersen havde en speciel charme.
@datarama Jeg tror nok, at jeg begik et behersket mesterværk, da jeg omgjorde en af dine ubrugelige vidensdelinger om fladfisk til en allegorisk biografisk historie om Søren Espersens politiske udvikling. Det var noget med at blive højredrejet og søge mod bunden. @IbenChristiane
-
@IbenChristiane Der afholdes stor øvelse for tiden.
https://www.forsvaret.dk/en/news/2026/danske-og-polske-soldater-traner-sammen-pa-bornholm/
@holsta takker!
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup cool, tak!
-
@MThaastrup cool, tak!
Dette indlæg er slettet!