I går fik jeg en e-mail fra @springernature.com.
-
I går fik jeg en e-mail fra @springernature.com. Når jeg videresender den udskiftes min auto-signatur med “ses vi på grisekongressen?” I ren tekst uden det sædvanlige logo. Lige nu har SEGES det kørende som signatur på deres e-mails, men måske er der en gren af min egen organisation som også kører med den? Når folk inden for min organisation svarer på den oprindelige e-mail får de også udskiftet deres signatur - undtagen Hans som er gået på pension og hvis computer ikke så tit er på vores interne net. Jeg tvivler meget på at editor assistenten på tidsskriftet “Organic Agriculture” har en dagsorden om at fremme en dansk kongres om svin.
Lige nu er jeg ret glad for at
1) “ses vi på grisekongressen?” Er forholdsvis uskadeligt
2) at tråden er holdt internt.
Er det her en kendt problemstilling? -
I går fik jeg en e-mail fra @springernature.com. Når jeg videresender den udskiftes min auto-signatur med “ses vi på grisekongressen?” I ren tekst uden det sædvanlige logo. Lige nu har SEGES det kørende som signatur på deres e-mails, men måske er der en gren af min egen organisation som også kører med den? Når folk inden for min organisation svarer på den oprindelige e-mail får de også udskiftet deres signatur - undtagen Hans som er gået på pension og hvis computer ikke så tit er på vores interne net. Jeg tvivler meget på at editor assistenten på tidsskriftet “Organic Agriculture” har en dagsorden om at fremme en dansk kongres om svin.
Er det her en kendt problemstilling?Jeg har sat vores interne IT gut på sagen og holder jer opdateret hvis han finder en forklaring.
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic on
-
Er det her en kendt problemstilling?@pms hvor mærkeligt! Ser frem til en forklaring når du får den.
-
K koefoed@helvede.net shared this topic on
-
Er det her en kendt problemstilling?@pms Hahah, jeg kan nærmest ikke forestille mig omfanget af den interne ballade, hvis signaturen i vores organisation blev udskiftet med den ordlyd.

-
R reynir@social.data.coop shared this topic on
-
@pms hvor mærkeligt! Ser frem til en forklaring når du får den.
@Koefoed det gør jeg også!
-
Jeg har sat vores interne IT gut på sagen og holder jer opdateret hvis han finder en forklaring.
Nu er it-sagen om “grissekongressen” lukket. (Se længere oppe i tråden for konteksten).
Ingen fatter hat af hvad der skete.
Ingen regner med at kunne finde en årsag.
Allerede om søndagen var den oprindelige e-mail som gav den sære adfærd holdt op med at udskifte min signatur.
Men altså uden nogen havde gjort noget bevidst ved sagen.
Så det. -
Nu er it-sagen om “grissekongressen” lukket. (Se længere oppe i tråden for konteksten).
Allerede om søndagen var den oprindelige e-mail som gav den sære adfærd holdt op med at udskifte min signatur.
Så det.@pms længe leve moderne teknologi
-
Så det.@pms Intet konkret bud, men min “spider sense” siger noget om copilot eller anden løssluppen “AI” i organisationens server.
Min mor havde en korrespondance med rejsebureauet Spies, og spurgte mig, “gad vide hvorfor de underskriver sig som »spioner«? Det virker lidt mærkeligt.”
Det her smager lidt af det samme. Uduelig AI blander sig.
-
@pms Intet konkret bud, men min “spider sense” siger noget om copilot eller anden løssluppen “AI” i organisationens server.
Min mor havde en korrespondance med rejsebureauet Spies, og spurgte mig, “gad vide hvorfor de underskriver sig som »spioner«? Det virker lidt mærkeligt.”
Det her smager lidt af det samme. Uduelig AI blander sig.
@holm organisationen har købt copilot O.o. Indtil videre har det betydet at mellemlederens taler ved jubilæer er blevet lidt længere.
Jeg er IKKE kompetent til at dømme på email signaturområdet. Jeg hæfter mig nu ved at jeg fik en “e-mailen konverteres til ren tekst” advarsel da jeg videresendte den oprindelige. Kan der være nogen eller noget der har forsøgt at lægge en personlig signatur ind og har ramt det forkerte niveau - så tekst stumpen kom til at lægge i ren tekst for hele organisationen under det sædvanlige signatur banner? -
@holm organisationen har købt copilot O.o. Indtil videre har det betydet at mellemlederens taler ved jubilæer er blevet lidt længere.
Jeg er IKKE kompetent til at dømme på email signaturområdet. Jeg hæfter mig nu ved at jeg fik en “e-mailen konverteres til ren tekst” advarsel da jeg videresendte den oprindelige. Kan der være nogen eller noget der har forsøgt at lægge en personlig signatur ind og har ramt det forkerte niveau - så tekst stumpen kom til at lægge i ren tekst for hele organisationen under det sædvanlige signatur banner?@holm iøvigt: HA! Syg freudiansk forskrivelse at oversætte agenter til spioner. Så rammende.
-
@holm iøvigt: HA! Syg freudiansk forskrivelse at oversætte agenter til spioner. Så rammende.