Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Æblerne er lidt sene I år, men er ved at gøre klar til årets #cider og hvad vi ellers kan finde på.

Æblerne er lidt sene I år, men er ved at gøre klar til årets #cider og hvad vi ellers kan finde på.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
cider
9 Indlæg 3 Posters 8 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • evilcartyen@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
    evilcartyen@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
    evilcartyen@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

Æblerne er lidt sene I år, men er ved at gøre klar til årets #cider og hvad vi ellers kan finde på. Her er der nogle Belle de Boskoop og lidt vilde æbler.

ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
    0
    • evilcartyen@mstdn.dkE evilcartyen@mstdn.dk

Æblerne er lidt sene I år, men er ved at gøre klar til årets #cider og hvad vi ellers kan finde på. Her er der nogle Belle de Boskoop og lidt vilde æbler.

ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
      ibenchristiane@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen jeg ælsker Belle de Boskoop! Naboen har et træ, men de har vist fået skurv eller noget andet sygdom, de er ikke blevet til noget. Min farfar lavede æbleflæsk med deres fra haven, og siden har jeg været vild med dem i min mad. God fornøjelse med cider og det hele, så lækkert.

evilcartyen@mstdn.dkE 1 Reply Last reply
      0
      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

@EvilCartyen jeg ælsker Belle de Boskoop! Naboen har et træ, men de har vist fået skurv eller noget andet sygdom, de er ikke blevet til noget. Min farfar lavede æbleflæsk med deres fra haven, og siden har jeg været vild med dem i min mad. God fornøjelse med cider og det hele, så lækkert.

evilcartyen@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@IbenChristiane belle er et vidunderligt æble, syrligt og fast og sødt hvis du gemmer det til jul. Og så kan man lave en dejlig cider kun på belle, det eneste der kommer tæt på er Ingrid Marie.

0

@IbenChristiane belle er et vidunderligt æble, syrligt og fast og sødt hvis du gemmer det til jul. Og så kan man lave en dejlig cider kun på belle, det eneste der kommer tæt på er Ingrid Marie.

wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen nå, det vidste jeg ikke. Jeg synes altid, Ingrid Marie er så søde. Jeg gider ikke rigtigt spise dem. Dejligt hvis smagsprofilen er god i en cider. Måske skal jeg lige alligevel i plantagen efter Belle de Boskoop i weekenden.

0

@EvilCartyen nå, det vidste jeg ikke. Jeg synes altid, Ingrid Marie er så søde. Jeg gider ikke rigtigt spise dem. Dejligt hvis smagsprofilen er god i en cider. Måske skal jeg lige alligevel i plantagen efter Belle de Boskoop i weekenden.

evilcartyen@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@IbenChristiane nå, rød Ingrid Marie fra træet er altid til den sure side her 😊 men det har meget aroma, hvis man brygger med dem.

Anyway, træet var her da vi flyttede ind og det er tæt på at være det jeg bedst kan lide ved huset. Det giver rigtigt meget, næsten hvert år.

0

@IbenChristiane nå, rød Ingrid Marie fra træet er altid til den sure side her 😊 men det har meget aroma, hvis man brygger med dem.

Anyway, træet var her da vi flyttede ind og det er tæt på at være det jeg bedst kan lide ved huset. Det giver rigtigt meget, næsten hvert år.

wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen jeg ville sådan trives med at bo med et æbletræ. Eller fem. Hvis jeg kun måtte spise én frugt resten af mit liv, var det æble. Det er ikke tilnærmelsesvis en svær afgørelse. Det virker overflødigt at spørge om du kender Bettina Buhls bog om æbler, men i fald du ikke gør, er den et kendskab værd.

0

@EvilCartyen jeg ville sådan trives med at bo med et æbletræ. Eller fem. Hvis jeg kun måtte spise én frugt resten af mit liv, var det æble. Det er ikke tilnærmelsesvis en svær afgørelse. Det virker overflødigt at spørge om du kender Bettina Buhls bog om æbler, men i fald du ikke gør, er den et kendskab værd.

evilcartyen@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@IbenChristiane ved du hvad, det gør jeg faktisk ikke, så den vil jeg tjekke ud 😊 tak!

Jeg ville også uden tvivl vælge æbler, det er så utroligt varieret og man kan bruge det til alt muligt sjovt.

1 Reply Last reply
                0
                • stephandm@pixelfed.socialS This user is from outside of this forum
                  stephandm@pixelfed.socialS This user is from outside of this forum
                  stephandm@pixelfed.social
                  wrote sidst redigeret af
                  We had a very good year with the Belle van Boskoop, here also named Goudreinette. They give us good acidity in the ciders we make
                  0
                  • stephandm@pixelfed.socialS stephandm@pixelfed.social
                    We had a very good year with the Belle van Boskoop, here also named Goudreinette. They give us good acidity in the ciders we make
                    evilcartyen@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@stephandm My single tree produces roughly 3 out of 4 years, and last year I had zero apples on it. So I expect it will produce well for the next couple of years!

1 Reply Last reply
                    0
                    Svar
                    • Svar som emne
                    Login for at svare
                    • Ældste til nyeste
                    • Nyeste til ældste
                    • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.