Igår hørte jeg et oplæg om fundraising fra en mand, der lever af at fundraise.
-
Igår hørte jeg et oplæg om fundraising fra en mand, der lever af at fundraise. Han har holdt oplæg om emnet mange gange, og er sandsynligvis dygtig til fundraising. Derfor har min underviser brugt ham til at holde dette oplæg flere gange.
Men denne gang talte han konsekvent og ved hvert eneste punkt i sit oplæg om, hvordan AI kunne gøre det super godt. "AI er fremtiden, og det må man leve med," og andre sælger-sætninger flød fra hans mund, på en måde sidst hørt om Second Life og Metaverse.
1/x -
Igår hørte jeg et oplæg om fundraising fra en mand, der lever af at fundraise. Han har holdt oplæg om emnet mange gange, og er sandsynligvis dygtig til fundraising. Derfor har min underviser brugt ham til at holde dette oplæg flere gange.
Men denne gang talte han konsekvent og ved hvert eneste punkt i sit oplæg om, hvordan AI kunne gøre det super godt. "AI er fremtiden, og det må man leve med," og andre sælger-sætninger flød fra hans mund, på en måde sidst hørt om Second Life og Metaverse.
1/xDet var bizart at høre en professionel opfordre til at få et 80 sider langt dokument, hvor et af Danmarks største fonde forklarer potentielle ansøgere rammerne for deres virke, kogt ned til 4 minutters podcast af et AI-værktøj.
Tanken om at kontrollere, om de fire minutter indeholdt de korrekte og vigtigste oplysninger, kom aldrig på bane.
Størstedelen af ansøgningens tekst? Den kan AI lave!
Illustrationer i ansøgningen? Dem kan AI lave!2/x
-
Det var bizart at høre en professionel opfordre til at få et 80 sider langt dokument, hvor et af Danmarks største fonde forklarer potentielle ansøgere rammerne for deres virke, kogt ned til 4 minutters podcast af et AI-værktøj.
Tanken om at kontrollere, om de fire minutter indeholdt de korrekte og vigtigste oplysninger, kom aldrig på bane.
Størstedelen af ansøgningens tekst? Den kan AI lave!
Illustrationer i ansøgningen? Dem kan AI lave!2/x
Én ting er at møde et menneske, der har overgivet sig selv til aflæringsmaskinen. En anden er at høre så åbenlys desperat salgsretorik fra et menneske, der ikke selv kommer til at tjene penge på den forgiftede vin, han anbefaler.
Det var, som om alle salgstaler nogensinde afholdt ét sekund i IPO og bristet bobbel blev kanaliseret igennem et menneske, der indtil da havde været professionel og kapabel på sit område.
3/3 -
Én ting er at møde et menneske, der har overgivet sig selv til aflæringsmaskinen. En anden er at høre så åbenlys desperat salgsretorik fra et menneske, der ikke selv kommer til at tjene penge på den forgiftede vin, han anbefaler.
Det var, som om alle salgstaler nogensinde afholdt ét sekund i IPO og bristet bobbel blev kanaliseret igennem et menneske, der indtil da havde været professionel og kapabel på sit område.
3/3P.S
Jeg har for spas og løjer også slået ovenstående op på LinkedIn, hvor næsten alle mine kontakter er IT-sælgere eller kilder fra min mørke fortid med IT-advertorials. Jeg forventer larmende stilhed. -
P.S
Jeg har for spas og løjer også slået ovenstående op på LinkedIn, hvor næsten alle mine kontakter er IT-sælgere eller kilder fra min mørke fortid med IT-advertorials. Jeg forventer larmende stilhed.'aflæringsmaskine' - den var ny for mig

-
P.S
Jeg har for spas og løjer også slået ovenstående op på LinkedIn, hvor næsten alle mine kontakter er IT-sælgere eller kilder fra min mørke fortid med IT-advertorials. Jeg forventer larmende stilhed.@JoachimSelliken Ha, meld endelig tilbage om eventuelle svar

-
'aflæringsmaskine' - den var ny for mig

@LarsHenriksen Jeg har manglet et dansk ord for det engelske "de-skilling"
Altså tabet af evner og viden, man udliciterer til LLM og lignende. Idag faldt "aflæringsmaskine" mig så ind. Det er ikke helt samme ord, men det videregiver nogenlunde meningen. -
@LarsHenriksen Jeg har manglet et dansk ord for det engelske "de-skilling"
Altså tabet af evner og viden, man udliciterer til LLM og lignende. Idag faldt "aflæringsmaskine" mig så ind. Det er ikke helt samme ord, men det videregiver nogenlunde meningen.@JoachimSelliken jeg bruger 'sandsynlighedsmaskine' med eleverne, det har også lidt mindre autoritet end 'kunstig intelligens'
-
@JoachimSelliken Ha, meld endelig tilbage om eventuelle svar

@fanden jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at nogen vil træde ned i den sump. Men jeg er så heller ikke på LinkedIn mere end en gang om året, så jeg er ikke helt opdateret på, hvor galt fat det er derinde. Men fra det lille glimt af opslag, jeg så idag, er det et ekkokammer af sælgere, der skal pumpe værdien op, før ejerkredsen bag forskellige AI tager pengene og løber, og ledere, der alle er desperate for at male deres enorme investeringer i varm luft som en succes, inden næste job.
-
@JoachimSelliken jeg bruger 'sandsynlighedsmaskine' med eleverne, det har også lidt mindre autoritet end 'kunstig intelligens'
@LarsHenriksen det ruller også bedre af tungen end "slesk røverhistoriefabrikator"
-
@LarsHenriksen det ruller også bedre af tungen end "slesk røverhistoriefabrikator"
@JoachimSelliken eller sludreCHATol
-
@JoachimSelliken eller sludreCHATol
@LarsHenriksen we have a winner!
-
@LarsHenriksen we have a winner!
@JoachimSelliken nja, den er sjovere , men 'sludre' konnoterer et levende væsen, og den skal eleverne helst ikke hoppe på. Så jeg bruger sandsynlighedsmaskine.
-
@fanden jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at nogen vil træde ned i den sump. Men jeg er så heller ikke på LinkedIn mere end en gang om året, så jeg er ikke helt opdateret på, hvor galt fat det er derinde. Men fra det lille glimt af opslag, jeg så idag, er det et ekkokammer af sælgere, der skal pumpe værdien op, før ejerkredsen bag forskellige AI tager pengene og løber, og ledere, der alle er desperate for at male deres enorme investeringer i varm luft som en succes, inden næste job.
@JoachimSelliken Det er mange, mange år siden jeg har været på LinkedIn, men det lyder stadig som det var dengang.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
1/x@JoachimSelliken Hvad sagde underviseren bagefter? Jeg håber vedkommende var lige så skuffet som dig?