God eller dårlig snegl (hvis dårlig = dræbersnegl)?
-
@Koefoed det er ikke en dræbersnegl. Jeg kan ikke umiddelbart lave ID på den ellers. Og altså, "gode snegle" et spørgsmål om definition - de vil næsten alle sammen gerne æde alle dine planter.
@infonauten de æder alle de små udplantede viceborgmester blomster. Ville du ondulere denne eller lade den være?
-
@infonauten de æder alle de små udplantede viceborgmester blomster. Ville du ondulere denne eller lade den være?
@Koefoed @infonauten Har du prøvet at sende billedet ind på arter appen? Den plejer at være rigtig god til identifikation af forskellige slags arter..
-
@Koefoed @infonauten Har du prøvet at sende billedet ind på arter appen? Den plejer at være rigtig god til identifikation af forskellige slags arter..
@Ruth_Mottram @infonauten den app kender jeg ikke men den vil jeg lede efter.
-
@Koefoed hvis du synes den er træls, så ja. Eller smid den ind til naboen.
-
@Ruth_Mottram @infonauten den app kender jeg ikke men den vil jeg lede efter.
@Koefoed @Ruth_Mottram jeg smed den lige ind i "Seek by iNaturalist", som er en respektabel app af bl.a. California Academy of Sciences og WWF, og den sagde faktisk dræbersnegl. Jeg synes de er noget mere orangebrune.
-
@Koefoed @Ruth_Mottram jeg smed den lige ind i "Seek by iNaturalist", som er en respektabel app af bl.a. California Academy of Sciences og WWF, og den sagde faktisk dræbersnegl. Jeg synes de er noget mere orangebrune.
@infonauten @Ruth_Mottram tak. Der er mange. Jeg har nakket alle dem jeg kan se. De fleste er orangebrune.
-
@infonauten @Ruth_Mottram tak. Der er mange. Jeg har nakket alle dem jeg kan se. De fleste er orangebrune.
@Koefoed @Ruth_Mottram så er det i gang med lugejernet, ja. Eller hvad man nu synes fungerer for en.
-
@Koefoed @Ruth_Mottram så er det i gang med lugejernet, ja. Eller hvad man nu synes fungerer for en.
@infonauten det bliver en lang sommer, fornemmer jeg. Lægger måske en mælkekartonfælde ud i morgen og så ser vi.
-
@infonauten det bliver en lang sommer, fornemmer jeg. Lægger måske en mælkekartonfælde ud i morgen og så ser vi.
@Koefoed yes. Min erfaring er at man godt kan reducere deres antal drastisk.
-
@Koefoed yes. Min erfaring er at man godt kan reducere deres antal drastisk.
@infonauten hvad var dit middel?
-
@infonauten hvad var dit middel?
@Koefoed hak hak hak. Og diverse fælder. Men lugejern stod nok for det meste.
Og damn, det er tidligt de er ude. Det har også været en mild vinter.
-
@Koefoed hak hak hak. Og diverse fælder. Men lugejern stod nok for det meste.
Og damn, det er tidligt de er ude. Det har også været en mild vinter.
@infonauten plantede to kællingetand i går. De var væk/ædt her til morgen. BH fandt snegle (vi troede at det var rådyrene) og nakkede 10. Jeg har lige nakket 20.
Og her prøver vi at skabe blomsterflor til insekterne! -
@infonauten plantede to kællingetand i går. De var væk/ædt her til morgen. BH fandt snegle (vi troede at det var rådyrene) og nakkede 10. Jeg har lige nakket 20.
Og her prøver vi at skabe blomsterflor til insekterne!@Koefoed de er lidt røvhuller på den måde.
-
@Koefoed det er ikke en dræbersnegl. Jeg kan ikke umiddelbart lave ID på den ellers. Og altså, "gode snegle" et spørgsmål om definition - de vil næsten alle sammen gerne æde alle dine planter.
@infonauten @Koefoed Bortset fra leopardsneglene, som er kødædere og gerne vil have dine dræbersnegle.
-
@infonauten @Koefoed Bortset fra leopardsneglene, som er kødædere og gerne vil have dine dræbersnegle.
@lbheuschkel ja dem skal jeg lære at kende. @infonauten
-
@lbheuschkel ja dem skal jeg lære at kende. @infonauten
@Koefoed @lbheuschkel Haveselskabet har en fin artikel om dem: https://haveselskabet.dk/havestof/havens-problemer/skadedyr/kan-leopardsneglen-virkelig-bekaempe-draebersnegle/