På mandag kl 11.03 kan man høre hvad jeg lige er trådt ud af et studie for: Supertanker (DR P1 eller DRlyd), hvor jeg sammen med filminstruktøren Søren Peter Langkjær Bojsen og vært Carsten Ortmann taler om internettet, fællesskaber, algoritmer og hans...
-
På mandag kl 11.03 kan man høre hvad jeg lige er trådt ud af et studie for: Supertanker (DR P1 eller DRlyd), hvor jeg sammen med filminstruktøren Søren Peter Langkjær Bojsen og vært Carsten Ortmann taler om internettet, fællesskaber, algoritmer og hans igangværende YouTube-serie “Den Anden Verden”.
Så har man også prøvet det. Og nu skal jeg altså have en (vildt dyr men meget fortjent) oslosk kage eller øl. For jeg er i Oslo til på onsdag. -
På mandag kl 11.03 kan man høre hvad jeg lige er trådt ud af et studie for: Supertanker (DR P1 eller DRlyd), hvor jeg sammen med filminstruktøren Søren Peter Langkjær Bojsen og vært Carsten Ortmann taler om internettet, fællesskaber, algoritmer og hans igangværende YouTube-serie “Den Anden Verden”.
Så har man også prøvet det. Og nu skal jeg altså have en (vildt dyr men meget fortjent) oslosk kage eller øl. For jeg er i Oslo til på onsdag.@Koefoed ah, spændende, det glæder jeg mig til at høre.
-
Så har man også prøvet det. Og nu skal jeg altså have en (vildt dyr men meget fortjent) oslosk kage eller øl. For jeg er i Oslo til på onsdag.@Koefoed Det lyder godt. Jeg kan anbefale Fuglen, hyggeligt sted
-
@Koefoed ah, spændende, det glæder jeg mig til at høre.
@Chris Det gør jeg også. Haha. Håber at det er sammenhængende.
-
Så har man også prøvet det. Og nu skal jeg altså have en (vildt dyr men meget fortjent) oslosk kage eller øl. For jeg er i Oslo til på onsdag.>jeg fejrer med en pose chips og en tur i Operaen. Havde lige overset at den varer 3t men det skal nok blive fint sådan en fredag. (Lille sal, ikke den store fancy)
Edit: billeder af scenen. Og link til forestillingen, som er Cosi fan tutte men nu med reality-TV: https://www.operaen.no/forestillinger/woys-cosi-fan-tutte-opera/ -
>jeg fejrer med en pose chips og en tur i Operaen. Havde lige overset at den varer 3t men det skal nok blive fint sådan en fredag. (Lille sal, ikke den store fancy)
Edit: billeder af scenen. Og link til forestillingen, som er Cosi fan tutte men nu med reality-TV: https://www.operaen.no/forestillinger/woys-cosi-fan-tutte-opera/>svært at beskylde Mozart for realisme: “Sådan er kvinder!” forløber over 1 dag hvor følgende sker: To mænd lokkes til at undersøge om deres forlovede kvinder vil være utro. Det tester man ved at lade som om at de pludselig skal i krig. De vender kort efter tilbage forklædning(!), og begynder at forføre hinandens ulykkelige forlovede. Ingen opdager forklædningen før om aftenen(!) hvor alle nu skal giftes med de forkerte. Alle ender med tilgivelse og “jaja vi har jo kun det sjov vi selv laver”
-
>svært at beskylde Mozart for realisme: “Sådan er kvinder!” forløber over 1 dag hvor følgende sker: To mænd lokkes til at undersøge om deres forlovede kvinder vil være utro. Det tester man ved at lade som om at de pludselig skal i krig. De vender kort efter tilbage forklædning(!), og begynder at forføre hinandens ulykkelige forlovede. Ingen opdager forklædningen før om aftenen(!) hvor alle nu skal giftes med de forkerte. Alle ender med tilgivelse og “jaja vi har jo kun det sjov vi selv laver”
>en totalt utidssvarende tekst. Det ene overgreb efter det andet osv. Men opsætningen i dag (jeg var åbenbart til premiere med en sal af danskere?!) var sjov:
Nutiden, reality-TV, mændene forklædes ikke som albanere men som hipstere komplet med jeansopsmøg og fuldskæg (folk skreg af grin da de kom ind), alle bruger deres mobiler til alt, og en sexscene (den sidste utro kvinde) streames til hendes forlovede. Så kan han lære at spionere.
Maser af hujen og grin i salen. Fin oplevelse. -
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
Så har man også prøvet det. Og nu skal jeg altså have en (vildt dyr men meget fortjent) oslosk kage eller øl. For jeg er i Oslo til på onsdag.@Koefoed fedt, det skal jeg høre!
Og det lyder som en skøn aften i operaen -
@Koefoed fedt, det skal jeg høre!
Og det lyder som en skøn aften i operaen@tanyakaroli Jeg er meget spændt på om Supertanker er mere sammenhængende end Mozart
Vi synger helt klart dårligere. De var gode. Og det var underholdende. -
Så har man også prøvet det. Og nu skal jeg altså have en (vildt dyr men meget fortjent) oslosk kage eller øl. For jeg er i Oslo til på onsdag.>dagens Supertanker (featuring bla mig) kan høres her og i flow-radio igen i aften kl 21. https://www.dr.dk/lyd/p1/supertanker/supertanker-2025/er-du-dig-online-11032511241
-
>dagens Supertanker (featuring bla mig) kan høres her og i flow-radio igen i aften kl 21. https://www.dr.dk/lyd/p1/supertanker/supertanker-2025/er-du-dig-online-11032511241
@Koefoed Har netop lyttet! Det var en virkelig interessant samtale - fedt at I udfordrede præmissen om at vi er mindre os selv online end offline. Spændende at få undersøgt spejlmetaforen, hvorvidt algoritmer har agens og hvilket rum der er til det menneskelige i fysisk og digital arkitektur!
Og et lille hip til Mastodon i starten