Kort opsummering, propfyldt til alle events:
-
- Aarhus Unis debat om den glemte krop (kvindernes) i medicinsk forskning. Take-away: alle synes at det var gak emne for ca 3 år siden, det er ikke tilfældet i dag.
- Mathilde Walther Clarke hos Information om landbrug og produktionsdyr og sprogets betydning herfor.
- Carlsbergfondet om kunst, kunsthåndværk og hvad det kan. Fra nu af er jeg fan af Nikoline Liv Andersen (slå hende op).
- nu på Kbh Uni om grænseoverskridende litteratur
#folkeKoefoed -
- Aarhus Unis debat om den glemte krop (kvindernes) i medicinsk forskning. Take-away: alle synes at det var gak emne for ca 3 år siden, det er ikke tilfældet i dag.
- Mathilde Walther Clarke hos Information om landbrug og produktionsdyr og sprogets betydning herfor.
- Carlsbergfondet om kunst, kunsthåndværk og hvad det kan. Fra nu af er jeg fan af Nikoline Liv Andersen (slå hende op).
- nu på Kbh Uni om grænseoverskridende litteratur
#folkeKoefoed> Mathilde Walther Clark var sgu skarp. Nøgternt argumenterede hun for at ift landbrug og dyreproduktion sætter hun “Mads og Mette” (eller hvad de børnebøger nu hed, jeg har glemt det) ord på det.
Kvælstof = pis og lort.
Returstoffer (i biobrændstof) = døde dyr.
At fjerkræ er ordet for en fugl vi spiser.
At landbrug faktisk ikke handler om jord/land men om dyr som en ressource der skal udnyttes, også gennem at blive usynligt som levende væsen i den måde vi taler om det på. #folkeKoefoed