Nå.
-
Nå. Det er en *virkelig* lang tur over Øresundsbroen. Vi kørte på broen kl 11.15 og er lige kommet over halvvejs på højbroen, og har jo tunnel foran os også. Det bliver en lang dag. Men i det mindste kan vi kigge på folk som har det fysisk hårdt, frivilligt.
>vi har nu set hele løbet. Da vi kørte på broen kom den forreste og nu kører opsamlingsbussen forbi os.
Det her løb er pænt dårligt afviklet. Men jeg håber at løberne har deres livs dag.
-
>vi har nu set hele løbet. Da vi kørte på broen kom den forreste og nu kører opsamlingsbussen forbi os.
Det her løb er pænt dårligt afviklet. Men jeg håber at løberne har deres livs dag.
Den korte version: Fuldstændigt vidunderlig og spektakulær rute over Øresund, jammerligt elendig organisering (inkl. det mest amatøragtige moment, jeg nogensinde har oplevet i et arrangeret løb - mere om det, når jeg lige er dampet af).
-
Den korte version: Fuldstændigt vidunderlig og spektakulær rute over Øresund, jammerligt elendig organisering (inkl. det mest amatøragtige moment, jeg nogensinde har oplevet i et arrangeret løb - mere om det, når jeg lige er dampet af).
@askekammer Jeg håber at jeg har heppet på dig. Heppede på mange.
-
Nå. Det er en *virkelig* lang tur over Øresundsbroen. Vi kørte på broen kl 11.15 og er lige kommet over halvvejs på højbroen, og har jo tunnel foran os også. Det bliver en lang dag. Men i det mindste kan vi kigge på folk som har det fysisk hårdt, frivilligt.
Jeg kan godt forstå det er irriterende for deltagerne fra Folkemødet på Bornholm.
Jeg håber der så var rig mulighed for at reflektere over foredrag og indlæg fra Folkemødet, men det lyder desværre som om det gik mest op i irritation.
Der var meldt ud at der vil være for lidt plads i dag over broen.
Hvorfor det betyder at det skal stå stille forstår jeg dog ikke, det burde kunne køre med "halv kraft"?
-
Jeg kan godt forstå det er irriterende for deltagerne fra Folkemødet på Bornholm.
Jeg håber der så var rig mulighed for at reflektere over foredrag og indlæg fra Folkemødet, men det lyder desværre som om det gik mest op i irritation.
Der var meldt ud at der vil være for lidt plads i dag over broen.
Hvorfor det betyder at det skal stå stille forstår jeg dog ikke, det burde kunne køre med "halv kraft"?
@folfdk Det var jo hvad det var. Stemningen var ok. Men jeg synes virkelig ikke at Broen skal sige, at det tager en time, og det blev de ved med at fastholde, når det beviseligt tager 3. Jeg var der fra start til slut.
Men nu er vi snart i Korsør. Det går jo alt sammen. Det er bare sindssygt dårlig planlægning og måske også afvikling—og skal vi vædde på at ingen havde tænkt på Bornholm da man lagde den dato.
-
@folfdk Det var jo hvad det var. Stemningen var ok. Men jeg synes virkelig ikke at Broen skal sige, at det tager en time, og det blev de ved med at fastholde, når det beviseligt tager 3. Jeg var der fra start til slut.
Men nu er vi snart i Korsør. Det går jo alt sammen. Det er bare sindssygt dårlig planlægning og måske også afvikling—og skal vi vædde på at ingen havde tænkt på Bornholm da man lagde den dato.
Jo, der er tænkt over mulighederne.
Så kan man være enig eller uenig i analysen."Kunne I ikke have valgt en anden weekend at holde løbet?
- Hvis vi ser på weekenderne i den her periode, hvor vejret er egnet til at holde broløb, så var den her weekend den bedste. Vores andre muligheder var blandt andet i pinsen og ved kristi himmelfart, men der ville have været endnu mere trafik, siger Jens Rogmark"
-
Så kan man være enig eller uenig i analysen."Kunne I ikke have valgt en anden weekend at holde løbet?
- Hvis vi ser på weekenderne i den her periode, hvor vejret er egnet til at holde broløb, så var den her weekend den bedste. Vores andre muligheder var blandt andet i pinsen og ved kristi himmelfart, men der ville have været endnu mere trafik, siger Jens Rogmark"
Og ja, jeg glæder mig også til at høre Askes gennemgang af oplevelsen!
-
@folfdk Eller også havde de glemt Folkemødet i den analyse. Hvem ved. Det er vel i omegnen af 2000 biler som i tidsrummet 9-15 er sat af i Ystad og som er endt i en virkelig lang kø. Fuld kapacitet for færgerne i hvert fald.
Men altså, man klarede sig jo. De fleste i køen formåede i hvert fald at tisse i rabatten, da først vi kom af broen (hvor der jo ikke er nogen rabat).
-
@Koefoed @askekammer Det er nok heller ikke så nemt at spotte en enkelt blandt 10-20? tusinde
-
@askekammer @nerdd er du ved at være kommet hjem igen? Jeg kan forstå at bustransport fra Malmø heller ikke kører på skinner (vel bl.a. fordi de busser kører på de samme veje…)
-
@askekammer @Koefoed Jøsses, det er godt nok også mange!
-
@askekammer @nerdd er du ved at være kommet hjem igen? Jeg kan forstå at bustransport fra Malmø heller ikke kører på skinner (vel bl.a. fordi de busser kører på de samme veje…)
-
@askekammer @nerdd jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke satte tog ind for at fragte folk. De *vidste* jo at begrænsningen på motorvejen er en realitet. Toget kører jo bare.
-
@askekammer @Koefoed Jøsses, det er godt nok også mange!
For 25 år siden har det dobbelt så mange?
Men det var måske ved brug af hele broen?!
-
For 25 år siden har det dobbelt så mange?
Men det var måske ved brug af hele broen?!
@folfdk @askekammer @Koefoed
Det er jo ikke fordi, det er vanvittigt at have så mange ude på ruten, selv når det kun er en halv bro. Det er mest i start- og målområde, logistikken skal spille 110% (korrekt skiltning er selvfølgelig også et must, men ikke afhængigt af antal deltagere).
De gør det så heller ikke nemmere for dem selv, at det er et punkt-til-punkt løb i stedet for en rundstrækning.
-
>og for 20 min siden var Øresundsbroen farbar i alle spor igen. Det kan godt være at jeg holdt i kø i 3t på højbroen, men det var vist heldigt sluppet. Også fordi jeg var på broen og ikke på en tilfældig motorvej et sted. Jeg havde løbere at klappe af og råbe til.
Men åh, der er nogle arrangører som forhåbentlig ikke gør dette igen en anden gang. Virkelig dårlig planlagt og superringe afviklet. Det må man vel bare konkludere.
Men jeg er hjemme i Ååårhus igen. Over and out, #folkeKoefoed 2025
-
>og for 20 min siden var Øresundsbroen farbar i alle spor igen. Det kan godt være at jeg holdt i kø i 3t på højbroen, men det var vist heldigt sluppet. Også fordi jeg var på broen og ikke på en tilfældig motorvej et sted. Jeg havde løbere at klappe af og råbe til.
Men åh, der er nogle arrangører som forhåbentlig ikke gør dette igen en anden gang. Virkelig dårlig planlagt og superringe afviklet. Det må man vel bare konkludere.
@Koefoed ja. Det lyder lidt fjollet med at lægge folkemødeafslutning lige oven i broløb. (Broløb har vist tidligere været lørdag over middag, men ved ikke hvorfor det er anderledes nu.)
Men tak for beretningerne fra folkemødet
-
@askekammer Hvis du ved hvornår du løb ved pylonerne kan jeg se om jeg har fotograferet dig tilfældigvis? Tog nogle fotos med åben bildør og måske er du på dem. Man ved aldrig.
-
@Koefoed mange tak for dine truts og opdateringer fra Folkemødet. Det var informativt og lærerigt at følge med i - og jeg fik også et rigtig godt indblik i, hvad det er Folkemødet kan
-
@Koefoed en kammerat, der deltog kom først med toget hjem for 45 mins siden. Han er ikke tilfreds for at sige det pænt