Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Cand.scient.krig- en debat om forskningen og forsvaret.

Cand.scient.krig- en debat om forskningen og forsvaret.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
folkekoefoed
4 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
    koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
    koefoed@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #1

    Cand.scient.krig- en debat om forskningen og forsvaret. Jeg er en af dem som er noget skeptisk over for store dele af oprustningsretorikken, men så meget desto mere vigtigt er det jo nok at høre, hvad folk her siger. Særligt ift hvordan lynhurtige processer, der sætter folks viden og kompetencer i centrum, er noget mere kompatible med forskningens ‘væsen’ (min parafrase). #folkeKoefoed

    koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
    0
    • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

      Cand.scient.krig- en debat om forskningen og forsvaret. Jeg er en af dem som er noget skeptisk over for store dele af oprustningsretorikken, men så meget desto mere vigtigt er det jo nok at høre, hvad folk her siger. Særligt ift hvordan lynhurtige processer, der sætter folks viden og kompetencer i centrum, er noget mere kompatible med forskningens ‘væsen’ (min parafrase). #folkeKoefoed

      koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
      koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
      koefoed@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #2

      >jeg ved meget lidt om innovation og forskning og politik ift forsvar og krig. Men jeg ved en del om humanistisk forskning. Og det er slående, hvordan de primært taler om at opfinde dimser (Innovationsfonden er med så det er vel ikke mærkeligt), og ingen spørger til alt det, som humaniora og samfundsvidenskaben ved noget om: fx menneskelig adfærd, hvordan folk tænker, hvordan organisationsstrukturer overhovedet håndterer opskalering, osv. #folkeKoefoed

      koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
      0
      • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

        >jeg ved meget lidt om innovation og forskning og politik ift forsvar og krig. Men jeg ved en del om humanistisk forskning. Og det er slående, hvordan de primært taler om at opfinde dimser (Innovationsfonden er med så det er vel ikke mærkeligt), og ingen spørger til alt det, som humaniora og samfundsvidenskaben ved noget om: fx menneskelig adfærd, hvordan folk tænker, hvordan organisationsstrukturer overhovedet håndterer opskalering, osv. #folkeKoefoed

        koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
        koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
        koefoed@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #3

        >jeg kan nok ikke helt forklare det ordentligt, men der er både noget om kultur og folkesjæl (siger jeg kun i mangel på bedre ord lige nu mens jeg lytter på debatten), og noget om udfordringerne ved at implementere hvad som helst, herunder hvordan en ledelse skal forandres når nye slags mennesker (flere kvinder i forsvaret), nye teknologier og dermed nye processer skal virke i praksis.
        Det er helt fraværende i samtalen. Men det forskes der jo også i. Og det er relevant. #folkeKoefoed

        camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
        0
        • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

          >jeg kan nok ikke helt forklare det ordentligt, men der er både noget om kultur og folkesjæl (siger jeg kun i mangel på bedre ord lige nu mens jeg lytter på debatten), og noget om udfordringerne ved at implementere hvad som helst, herunder hvordan en ledelse skal forandres når nye slags mennesker (flere kvinder i forsvaret), nye teknologier og dermed nye processer skal virke i praksis.
          Det er helt fraværende i samtalen. Men det forskes der jo også i. Og det er relevant. #folkeKoefoed

          camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
          camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
          camlarsch@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @Koefoed Megavigtigt perspektiv. Ingen nye dimser, hvis du ikke har overvejet, af hvem og hvordan de skal bruges i hvilken sammenhæng. 🤘

          1 Reply Last reply
          0
          Svar
          • Svar som emne
          Login for at svare
          • Ældste til nyeste
          • Nyeste til ældste
          • Most Votes


          • Log ind

          • Har du ikke en konto? Tilmeld

          • Login or register to search.
          Powered by NodeBB Contributors
          Graciously hosted by data.coop
          • First post
            Last post
          0
          • Hjem
          • Seneste
          • Etiketter
          • Populære
          • Verden
          • Bruger
          • Grupper