Bruger vi stadigvæk Duolingo, eller er der er bedre alternativ ?
-
@MThaastrup Jeg har brugt Drops (https://languagedrops.com/) i nogle år nu, og har været meget glad for det. Det er til dels gamifyed i den forstand at man opnår streaks og den slags, men det er ikke noget jeg har haft noget imod, eller for den sags skyld lagt særligt mærke til.
Det der har gjort app'en god for mig, er at man i høj grad har indflydelse på hvilke emner man vil lære om. F.eks. mad, transport etc., også i små doser.
Det er vist også Norsk så vidt jeg kan se, da det er eget af Kahoot.@Anders Uh, interessant, tak!
-
Jeg er gået på Babbel. Det er en tysk betalingsapp, og jeg har kun rodet lidt med den, men den virker fint.
@SuneAuken @MThaastrup jeg prøvede babbel til koreansk, men de gik fra 0 til at man skulle skrive tekst på hangul over de første 3-4 øvelser. Det virkede helt skævt skruet sammen.
-
@SuneAuken @MThaastrup jeg prøvede babbel til koreansk, men de gik fra 0 til at man skulle skrive tekst på hangul over de første 3-4 øvelser. Det virkede helt skævt skruet sammen.
@kimschulz @SuneAuken Okay, jeg tænker at tysk (som jeg HAR kunnet tale engang, men bare glemt) er en del mere simpelt. Men måske starter jeg med at prøve Drops først, som også er anbefalet i tråden
-
@kimschulz @SuneAuken Okay, jeg tænker at tysk (som jeg HAR kunnet tale engang, men bare glemt) er en del mere simpelt. Men måske starter jeg med at prøve Drops først, som også er anbefalet i tråden
Jeg sidder selv og roder med at genoplive mit altid halvdårlige tyske. Det ser den ud til at gøre fornuftigt.
-
Jeg sidder selv og roder med at genoplive mit altid halvdårlige tyske. Det ser den ud til at gøre fornuftigt.
@SuneAuken @kimschulz Jeg har bogmærket din anbefaling, så hopper jeg videre til Babbel, hvis Kahoots gratis "Drops" ikke fungerer
-
@SuneAuken @kimschulz Jeg har bogmærket din anbefaling, så hopper jeg videre til Babbel, hvis Kahoots gratis "Drops" ikke fungerer
@MThaastrup @SuneAuken bare hold dig fra JumpSpeak - den app er virkelig elendig og AI-inficeret på værste vis.
Jeg bruger forøvrigt selv duolingo til Spansk og Koreansk (min søn lærer tysk, svensk og kinesisk via samme) -
@MThaastrup @SuneAuken bare hold dig fra JumpSpeak - den app er virkelig elendig og AI-inficeret på værste vis.
Jeg bruger forøvrigt selv duolingo til Spansk og Koreansk (min søn lærer tysk, svensk og kinesisk via samme)@kimschulz @SuneAuken Jeg har forsøgt Duolingo tidligere, men dens gamification og konkurrencekrimskrams irriterer mig grænseløst. Jeg hader konkurrenceelementer. Det fratager mig enhver lyst til at have noget med appen at gøre, desværre.
-
@kimschulz @SuneAuken Jeg har forsøgt Duolingo tidligere, men dens gamification og konkurrencekrimskrams irriterer mig grænseløst. Jeg hader konkurrenceelementer. Det fratager mig enhver lyst til at have noget med appen at gøre, desværre.
For mig er det bare et spørgsmål om at komme væk fra amerikansk datadominans. Men det gamificerede var virkelig også ved at tage pippet fra mig.
-
Bruger vi stadigvæk Duolingo, eller er der er bedre alternativ ?
Jeg har ikke brug for gamification og konkurrencer imod andre, bare læring i små uforpligtende doser, når jeg har tid og overskud
@MThaastrup Jeg har haft held med "kurser" på Youtube. Korte introduktioner til det område du lige har fokus på nu. Det virker for mig på helt basal mandarin, men jeg ved ikke om det også gør på mellemniveau tysk.
-
@MThaastrup Jeg har haft held med "kurser" på Youtube. Korte introduktioner til det område du lige har fokus på nu. Det virker for mig på helt basal mandarin, men jeg ved ikke om det også gør på mellemniveau tysk.
@madies Jeg må tilstå, at det kun er lige nu, at jeg er mellemniveau - jeg læste Goethe osv. på tysk i gymnasiet uden problemer, så hvis jeg genlærer det, vil jeg kunne ret meget.