Det skal du vide, før du køber en billet til Himmelbio i Cinemateket:
-
• Projektet har kostet 150 mill. kroner.
• Sæderne er dårlige.
• Benpladsen er minimal.
• Sid til venstre i salen ellers får du i solen i øjnene.
• Hvis det blæser larmer rulletaget, så du ikke kan høre, hvad der foregår på lærredet.
• Hvis filmens scener er lidt mørke (eksempelvis scener om aftenen) kan du kun se en sort skærm.
• Duer kan komme gratis ind under visningen, da der er åbent i højre side af salen. -
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
• Sæderne er dårlige.
• Benpladsen er minimal.
• Hvis det blæser larmer rulletaget, så du ikke kan høre, hvad der foregår på lærredet.
• Hvis filmens scener er lidt mørke (eksempelvis scener om aftenen) kan du kun se en sort skærm.
• Duer kan komme gratis ind under visningen, da der er åbent i højre side af salen.@anport Det lyder som et totalt tåbeligt projekt. Og det vil jo nærmest ALTID blæse på et tag.
-
@anport Det lyder som et totalt tåbeligt projekt. Og det vil jo nærmest ALTID blæse på et tag.
@MThaastrup ALT virker så uigennemtænkt. Jeg forstår ikke, der ikke er nogen, som har råbt “Hold!” allerede under de indledende møder.
-
@MThaastrup ALT virker så uigennemtænkt. Jeg forstår ikke, der ikke er nogen, som har råbt “Hold!” allerede under de indledende møder.
@anport
Nogle gange træffes der beslutninger, hvor ens eneste tanke er: "Jamen er der for helv... ingen VOKSNE til stede?" -
@anport
Nogle gange træffes der beslutninger, hvor ens eneste tanke er: "Jamen er der for helv... ingen VOKSNE til stede?"@MThaastrup lige præcis! Og her i dette tilfælde skulle det bare være smart i en fart og så være ligeglad med selve kvaliteten af betalende gæsters filmoplevelse … *dybt suk*
-
@MThaastrup lige præcis! Og her i dette tilfælde skulle det bare være smart i en fart og så være ligeglad med selve kvaliteten af betalende gæsters filmoplevelse … *dybt suk*
@anport smarte ideer gavner alt for ofte kun ganske få - enten i penge eller prestige.
-
@MThaastrup lige præcis! Og her i dette tilfælde skulle det bare være smart i en fart og så være ligeglad med selve kvaliteten af betalende gæsters filmoplevelse … *dybt suk*
@anport @MThaastrup og så har det været så dyrt at det har medført fyringer …
-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
@anport @MThaastrup og så har det været så dyrt at det har medført fyringer …
@tanyakaroli @anport Ej men
-
@MThaastrup @tanyakaroli jamen, det forklarer jo så hvorfor Københavns mindste kop kaffe koster 40 kr. oppe på taget …
-
• Sæderne er dårlige.
• Benpladsen er minimal.
• Duer kan komme gratis ind under visningen, da der er åbent i højre side af salen.@anport Jeg så Spirited Away i Himmelbio engang. Jeg sad på den bagerste række hvor jeg var lige foran en højttaler, og lyd var så dårligt jeg måtte skifte plads. Ovenikøbet frøs jeg til trods for det var sommer pga. blæsevejret
-
@anport Jeg så Spirited Away i Himmelbio engang. Jeg sad på den bagerste række hvor jeg var lige foran en højttaler, og lyd var så dårligt jeg måtte skifte plads. Ovenikøbet frøs jeg til trods for det var sommer pga. blæsevejret
@toddunctious ja, tillykke til DFI for at have bygget den dårligste biograf i Danmark
-
@MThaastrup @tanyakaroli jamen, det forklarer jo så hvorfor Københavns mindste kop kaffe koster 40 kr. oppe på taget …
@anport @MThaastrup @tanyakaroli Øv for nogle triste og negative kommentarer. Det er da ellers en fin idé. Ledte straks min tanker hen på Cinema Paradiso og de skønne stemninger, den viser. Måske man ikke kan forvente den bedste oplevelse i.f.t. billed, lyd og sol? Det ligger ligesom i konceptet, gør det ikke? Hvis oplevelsen skal bedømmes ud fra disse hårde parametre, er det vel bare at blive hjemme i sofaen? Kan der være andre elementer, som gør oplevelsen særlig? Stemningen? Den åbne himmel?
-
@anport @MThaastrup @tanyakaroli Øv for nogle triste og negative kommentarer. Det er da ellers en fin idé. Ledte straks min tanker hen på Cinema Paradiso og de skønne stemninger, den viser. Måske man ikke kan forvente den bedste oplevelse i.f.t. billed, lyd og sol? Det ligger ligesom i konceptet, gør det ikke? Hvis oplevelsen skal bedømmes ud fra disse hårde parametre, er det vel bare at blive hjemme i sofaen? Kan der være andre elementer, som gør oplevelsen særlig? Stemningen? Den åbne himmel?
@bondo @MThaastrup @tanyakaroli ja, fin idé på tegnebrættet og sikkert også i mødelokalet, men når man hverken kan se eller høre den film, der vises, så er det hele jo lige meget.
Jeg fik i øvrigt billetten gratis i går, havde jeg betalt, havde jeg bedt om at få mine penge tilbage. -
@bondo @MThaastrup @tanyakaroli ja, fin idé på tegnebrættet og sikkert også i mødelokalet, men når man hverken kan se eller høre den film, der vises, så er det hele jo lige meget.
Jeg fik i øvrigt billetten gratis i går, havde jeg betalt, havde jeg bedt om at få mine penge tilbage.@anport @MThaastrup @tanyakaroli Jeg reagerede på kommentarer som “ALT virker så uigennemtænkt.” Savnede lidt nuance. Var det virkelig ALT? Er det “hele”(!) virkelig lige meget, når man “hverken kan se eller høre”? Skulle de have dækket terrassen over? Sat vægge op? Tog du den gratis billet, fordi du ville se en film, eller for at få en oplevelse ud over det sædvanlige? Hvordan var udsigten? Den ser spektakulær ud på hjemmesiden. Jeg har aldrig set en film i det fri, men det skal jeg da prøve!
-
@anport @MThaastrup @tanyakaroli Jeg reagerede på kommentarer som “ALT virker så uigennemtænkt.” Savnede lidt nuance. Var det virkelig ALT? Er det “hele”(!) virkelig lige meget, når man “hverken kan se eller høre”? Skulle de have dækket terrassen over? Sat vægge op? Tog du den gratis billet, fordi du ville se en film, eller for at få en oplevelse ud over det sædvanlige? Hvordan var udsigten? Den ser spektakulær ud på hjemmesiden. Jeg har aldrig set en film i det fri, men det skal jeg da prøve!
@bondo Køb en billet, se en film og lad os snakke videre, når du haft fornøjelsen. Uden fjol, så tror jeg, du skal prøve det på din egen krop, før min meget negative holdning giver nogenlunde mening for dig.
-
@bondo Køb en billet, se en film og lad os snakke videre, når du haft fornøjelsen. Uden fjol, så tror jeg, du skal prøve det på din egen krop, før min meget negative holdning giver nogenlunde mening for dig.
@anport Det vil jeg rigtig gerne!
Det har blæst usædvanlig meget de seneste mange uger! Det ved jeg, fordi jeg cykler 40 km til arbejde, og samme 40 km retur. Og jeg tror ikke, jeg vil synes er “uigennemtænkt” e.lign., hvis det kan mærkes fra en høj bygning. Samme hvis det regner. Det er jo… under åben himmel. Nå, men jeg prøver…
-
@anport Det vil jeg rigtig gerne!
Det har blæst usædvanlig meget de seneste mange uger! Det ved jeg, fordi jeg cykler 40 km til arbejde, og samme 40 km retur. Og jeg tror ikke, jeg vil synes er “uigennemtænkt” e.lign., hvis det kan mærkes fra en høj bygning. Samme hvis det regner. Det er jo… under åben himmel. Nå, men jeg prøver…
@bondo Rigtig god fornøjelse så, jeg vil se frem til din vurdering af Himmelbio på taget - om det er noget, du efterfølgende vil anbefale til andre at bruge 100 kroner på