Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Tarotkort er simpelthen så vilde ✨!

Tarotkort er simpelthen så vilde ✨!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
10 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Tarotkort er simpelthen så vilde ✨! Det var lidt love at first sight for mig og tarotkort da jeg for snart fem år siden besluttede mig for at undersøge hvad heksekunst egentlig går ud på og hvad jeg kunne bruge det til.

Min port ind til heksehalløj var en kombination af to ting, 1) en pludseligt opstået interesse for håndarbejde som hækling og broderi, plus 2) en dag hvor det gik op for mig at jeg nok af sind meget ligner min mor, som døde i 2006.

🧵

svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
    0
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

Tarotkort er simpelthen så vilde ✨! Det var lidt love at first sight for mig og tarotkort da jeg for snart fem år siden besluttede mig for at undersøge hvad heksekunst egentlig går ud på og hvad jeg kunne bruge det til.

Min port ind til heksehalløj var en kombination af to ting, 1) en pludseligt opstået interesse for håndarbejde som hækling og broderi, plus 2) en dag hvor det gik op for mig at jeg nok af sind meget ligner min mor, som døde i 2006.

🧵

svedigtype@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

Jeg havde aldrig et synderligt tæt forhold til min mor, hun havde et alkoholmisbrug og jeg har ikke boet sammen med hende siden jeg var 3-4 år. Jeg så hende hveranden uge, oftest kun sammen med min storesøster, og det var ikke altid hyggeligt/rart/trygt.

Anyways, hun døde i 2006 og at miste en forældre man har et kompliceret, konfliktfyldt forhold til er ... Ja, kompliceret. Håbet om at det kunne blive bedre døde jo sammen med hende.

🧵

0

Jeg havde aldrig et synderligt tæt forhold til min mor, hun havde et alkoholmisbrug og jeg har ikke boet sammen med hende siden jeg var 3-4 år. Jeg så hende hveranden uge, oftest kun sammen med min storesøster, og det var ikke altid hyggeligt/rart/trygt.

Anyways, hun døde i 2006 og at miste en forældre man har et kompliceret, konfliktfyldt forhold til er ... Ja, kompliceret. Håbet om at det kunne blive bedre døde jo sammen med hende.

🧵

svedigtype@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

Da hun skulle begraves var vi kortvarigt i tvivl om hvad vi skulle gøre, for hun var ikke medlem af folkekirken og min søster fortalte at hun nogen gange havde sagt hun var heks.

Så grinte vi lidt af det.

Da jeg så rigtig mange år senere endelig kom i behandling for kronisk atypisk depression, og fik det virkelig godt, kom jeg til at tænke på at det kunne hun måske også have oplevet, hvis hun havde fået den rette behandling.

🧵

0

Da hun skulle begraves var vi kortvarigt i tvivl om hvad vi skulle gøre, for hun var ikke medlem af folkekirken og min søster fortalte at hun nogen gange havde sagt hun var heks.

Så grinte vi lidt af det.

Da jeg så rigtig mange år senere endelig kom i behandling for kronisk atypisk depression, og fik det virkelig godt, kom jeg til at tænke på at det kunne hun måske også have oplevet, hvis hun havde fået den rette behandling.

🧵

svedigtype@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

Det gjorde mig helt enormt ked af det. Sådan hulkende ked af det en hel dag ved tanken om at hun måske kunne have oplevet at have det så godt som jeg fik det, men aldrig nåede dertil.

Og det var faktisk det der gjorde at jeg sådan endeligt besluttede mig for at undersøge hvad det egentlig vil sige at være heks.

Hvis hun nu ægte havde ment det, og det gjorde hun jo nok. Fordi hun følte sig anderledes, tror jeg.

🧵

0

Det gjorde mig helt enormt ked af det. Sådan hulkende ked af det en hel dag ved tanken om at hun måske kunne have oplevet at have det så godt som jeg fik det, men aldrig nåede dertil.

Og det var faktisk det der gjorde at jeg sådan endeligt besluttede mig for at undersøge hvad det egentlig vil sige at være heks.

Hvis hun nu ægte havde ment det, og det gjorde hun jo nok. Fordi hun følte sig anderledes, tror jeg.

🧵

svedigtype@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

Så som en måde at komme tættere på hende og forstå hende bedre, connecte til hende, I guess, så besluttede jeg mig for at starte min hekserejse 31. Oktober 2020.

På Samhain. Et år og en dag til at undersøge witchy space.

Og det kan virkelig nogen ting! For det første fandt jeg et rum hvor jeg kan være kvinde på lige nøjagtigt den måde jeg vil være kvinde på.

Det gav mig et rum til at lære at lytte mere og mere til min indre stemme, min intuition.

🧵

0

Så som en måde at komme tættere på hende og forstå hende bedre, connecte til hende, I guess, så besluttede jeg mig for at starte min hekserejse 31. Oktober 2020.

På Samhain. Et år og en dag til at undersøge witchy space.

Og det kan virkelig nogen ting! For det første fandt jeg et rum hvor jeg kan være kvinde på lige nøjagtigt den måde jeg vil være kvinde på.

Det gav mig et rum til at lære at lytte mere og mere til min indre stemme, min intuition.

🧵

svedigtype@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

Og det er særligt tarotkortene virkelig gode til at hjælpe mig med! Og så er de også smukke, hver enkelt et lille stykke kunst, som jeg begejstres over.

Jeg har et par sæt efterhånden ... Over 10, men under 20 😂 Jeg må meget ofte modstå fristelsen til at købe flere 🫣, for det er jo ikke allesammen jeg bruger lige meget. Og jeg arbejder henimod at bruge det jeg har og eje mindre.

Jeg har helt klart mine favoritter. Og det her er et af dem. #TossetMedTarot

svedigtype@helvede.netS mthaastrup@helvede.netM 2 Replies Last reply
              0

Og det er særligt tarotkortene virkelig gode til at hjælpe mig med! Og så er de også smukke, hver enkelt et lille stykke kunst, som jeg begejstres over.

Jeg har et par sæt efterhånden ... Over 10, men under 20 😂 Jeg må meget ofte modstå fristelsen til at købe flere 🫣, for det er jo ikke allesammen jeg bruger lige meget. Og jeg arbejder henimod at bruge det jeg har og eje mindre.

svedigtype@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

Og nu blev der så ikke plads til det hashtag jeg havde glædet mig til at bruge, fordi jeg havde så mange ord jeg skulle af med også, åbenbart 😂

Med altså, forvent flere billeder af tarotkort under hashtagget #UnsolicitedDeckPics 😁😁😁

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                0

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                  mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                  mthaastrup@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@svedigtype Tak for denne tråd!

Både for dine tanker om din mor, og for at dele det med hekse og tarot, som jeg ikke ved ret meget om andet end i historisk kontekst 😊

0
                  • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@svedigtype Tak for denne tråd!

Både for dine tanker om din mor, og for at dele det med hekse og tarot, som jeg ikke ved ret meget om andet end i historisk kontekst 😊

svedigtype@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Tak for at læse med 🥰🙏🏻✨!

1 Reply Last reply
                    0

Og nu blev der så ikke plads til det hashtag jeg havde glædet mig til at bruge, fordi jeg havde så mange ord jeg skulle af med også, åbenbart 😂

Med altså, forvent flere billeder af tarotkort under hashtagget #UnsolicitedDeckPics 😁😁😁

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      folfdk@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@svedigtype

Virkelig godt hashtag!!

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes