Talte lige om barndom med en veninde, og om den kultur, man havde med sig.
-
@MThaastrup Men er det den original?
@mutter01 Jeg kender det i mange varianter, også sort-hvid
-
@MThaastrup Vi manglede i alt fald ikke varm luft eller luftkasteller.
@lbheuschkel Hvorfor kommer jeg til at tænke på hende Hyacinth, "Fint skal det være"?
-
Jeg har den underligste popkulturbase med mig
- min far så sci-fi og klassikere som Ben Hur og Ørneborgen, og hørte t-Rex og pigtråd.
- min mor så krimiserier, Dollars og hørte 60er-musik og DansktopJeg er tydeligvis absolut mest blevet til min far (men kan nærmest alt 60er-musik udenad oveni)
Hvad er jeres popkulturelle barndomsfundament?
@MThaastrup Uha, fra mine forældre? Giro 413, Morten Korch-film og gamle revynumre. Det er lidt et mirakel at jeg kulturelt er kommet ind i det 21. århundrede...
-
@MThaastrup Uha, fra mine forældre? Giro 413, Morten Korch-film og gamle revynumre. Det er lidt et mirakel at jeg kulturelt er kommet ind i det 21. århundrede...
@fanden Jeg har aldrig gået i børnehave eller været på fritidshjem. Jeg var ved min mormor hver dag. Så det der med giro 413 kender jeg
-
Jeg har den underligste popkulturbase med mig
- min far så sci-fi og klassikere som Ben Hur og Ørneborgen, og hørte t-Rex og pigtråd.
- min mor så krimiserier, Dollars og hørte 60er-musik og DansktopJeg er tydeligvis absolut mest blevet til min far (men kan nærmest alt 60er-musik udenad oveni)
Hvad er jeres popkulturelle barndomsfundament?
@MThaastrup Mine forældre elskede Nina og Frederik. Og Harry Belafonte.
(Det var da jeg var under 11-12 år, senere var det mig der stod for musikken). -
@fanden Jeg har aldrig gået i børnehave eller været på fritidshjem. Jeg var ved min mormor hver dag. Så det der med giro 413 kender jeg
@MThaastrup @fanden “Vi har samlet ind i tantes underbukser”
-
@MThaastrup ...modsat er jeg som voksen selv blevet nødt til at opsøge f eks Star Trek og Doctor Who fra tresserne, for det var der ingen mulighed for at se, da jeg voksede op. "De synger jo ikke om livet på landet!"
-
@MThaastrup @fanden “Vi har samlet ind i tantes underbukser”
-
@MThaastrup Mine forældre var lidt mere i mormor-generationen, i al fald hvad kulturvaner angik, så det lyder helt rigtigt
-
@MThaastrup ...modsat er jeg som voksen selv blevet nødt til at opsøge f eks Star Trek og Doctor Who fra tresserne, for det var der ingen mulighed for at se, da jeg voksede op. "De synger jo ikke om livet på landet!"
@fanden Doctor Who har aldrig fanget mig. Men jeg har set Shatner og Nimoy med min far maaaange gange
-
-
@mutter01 @MThaastrup "Den gamle skærslibers sang"
-
-
@mutter01 @MThaastrup "Den gamle skærslibers sang"
-
@MThaastrup @mutter01 Herre Lucifer, jeg havde fortrængt Snevalsen
-
@MThaastrup @mutter01 Alt det der var også suppe-steg-og-is-repertoire til familefesterne
-
@MThaastrup @mutter01 Alt det der var også suppe-steg-og-is-repertoire til familefesterne
-
@MThaastrup @fanden Uhhh. Bjarne Liller.
-
@MThaastrup Var Giro 413 ikke en søndagsting?
Fra min mormor og morfar husker jeg mest De ringer, vi spiller med Jørgen Hjorting og frøken klokken.
(Jeg har heller aldrig gået i børnehave eller på fritidshjem)
-
@MThaastrup Var Giro 413 ikke en søndagsting?
Fra min mormor og morfar husker jeg mest De ringer, vi spiller med Jørgen Hjorting og frøken klokken.
(Jeg har heller aldrig gået i børnehave eller på fritidshjem)