Påske-skuffen er fundet frem...
-
@MThaastrup Jeg ville passe på med den slags spørgsmål.
Lige pludselig sidder man med en der har meget indtrængende holdninger til hvad industiproduktionen af æg gør netop ved størelse og skal-tykkelse af æg...
Dette indlæg er slettet! -
Lige pludselig sidder man med en der har meget indtrængende holdninger til hvad industiproduktionen af æg gør netop ved størelse og skal-tykkelse af æg...
@pmakholm @MThaastrup @SorenMRiis Føler mig ramt og prøver virkelig at undertrykke min umiddelbare trang til at snakke om æg og variationer af æg (især blomme og skal) efter årstid, fødevarer, race, levevilkår og om hønsene hedder Sally.
-
@pmakholm @MThaastrup @SorenMRiis Føler mig ramt og prøver virkelig at undertrykke min umiddelbare trang til at snakke om æg og variationer af æg (især blomme og skal) efter årstid, fødevarer, race, levevilkår og om hønsene hedder Sally.
@MieKNielsen
Og efter om det er en syg høne der har lagt det æg
@pmakholm @MThaastrup @SorenMRiis -
@MieKNielsen
@pmakholm @MThaastrup @SorenMRiis@notsoloud @SorenMRiis @pmakholm @MieKNielsen @MThaastrup er der i denne tråd jeg skal udbasunere at vi venter kyllinger på lørdag?
-
@MieKNielsen
@pmakholm @MThaastrup @SorenMRiis@notsoloud Nemlig! @pmakholm @MThaastrup @SorenMRiis
-
@notsoloud @SorenMRiis @pmakholm @MieKNielsen @MThaastrup er der i denne tråd jeg skal udbasunere at vi venter kyllinger på lørdag?
@pms Ihh kyllinger! @notsoloud @SorenMRiis @pmakholm @MThaastrup
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@notsoloud @SorenMRiis @pmakholm @MieKNielsen @MThaastrup er der i denne tråd jeg skal udbasunere at vi venter kyllinger på lørdag?
@pmakholm @MThaastrup De fleste pustede æg (bortset fra vagtelæggene) kommer fra forstadshavehøns. Dels mine egne da jeg var barn, og dels fra nogle venner i Jyllinge der havde høns en overgang.
Og nogle æg giver op nærmest hver gang, de bliver taget frem - i år er der tre, der har besluttet sig for at flække i æggebakkerne, der har ligget urørt i en skuffe. Heldigvis har jeg MANGE æg...
-
@MieKNielsen @pmakholm @MThaastrup Der er æg fra vagtler, chabo-høns, dværgwyandotter, lyse Sussex, araucanaer og diverse grønlæggere. Og så nogle enkelte, jeg ikke kender racerne på samt et dusin eller to købte hvide æg. (Skulle bruges da Tommy ville lave musselmalede påskeæg, for selvfølgeligt har vi det.)
-
Årgh!! Det er jo fantastisk!!
@folfdk Der skal påskes igennem! Og jeg tror allerede jeg har spist et dusin marcipanæg i år indtil videre, allerede før påsken.
-
@folfdk Der skal påskes igennem! Og jeg tror allerede jeg har spist et dusin marcipanæg i år indtil videre, allerede før påsken.
-
@MieKNielsen @pmakholm @MThaastrup Der er æg fra vagtler, chabo-høns, dværgwyandotter, lyse Sussex, araucanaer og diverse grønlæggere. Og så nogle enkelte, jeg ikke kender racerne på samt et dusin eller to købte hvide æg. (Skulle bruges da Tommy ville lave musselmalede påskeæg, for selvfølgeligt har vi det.)
@SorenMRiis Jeg elsker alt ved det. Især at Tommy kan mussel-male. @pmakholm @MThaastrup
-
Dette indlæg er slettet!
@notsoloud @pmakholm @SorenMRiis @MieKNielsen @MThaastrup

for at hanen er sin opgave voksen 
-
@SorenMRiis Jeg elsker alt ved det. Især at Tommy kan mussel-male. @pmakholm @MThaastrup
@MieKNielsen Det *er* jo bare et ret simpelt mønster malet med sprittusch - men det kræver en rolig hånd.
(Det musselmalede mønster var vist også et af de nemmeste at lære for porcelænsmalerne på Den Kongelige; de andre blå mønstre såsom Blå Blomst krævede lidt mere håndelag og bedre penselkontrol.)
-
@MieKNielsen Det *er* jo bare et ret simpelt mønster malet med sprittusch - men det kræver en rolig hånd.
(Det musselmalede mønster var vist også et af de nemmeste at lære for porcelænsmalerne på Den Kongelige; de andre blå mønstre såsom Blå Blomst krævede lidt mere håndelag og bedre penselkontrol.)
@SorenMRiis Du skal bare have dig en eggbot, f.eks. https://shop.evilmadscientist.com/productsmenu/768 @MieKNielsen @pmakholm @MThaastrup
-
@SorenMRiis Du skal bare have dig en eggbot, f.eks. https://shop.evilmadscientist.com/productsmenu/768 @MieKNielsen @pmakholm @MThaastrup
@wolf Dit forslag kommer lidt for sent, eftersom jeg jo allerede har valgt at blive gift med en æggemaler - så hvad skal jeg med en egg bot?
-
@wolf Dit forslag kommer lidt for sent, eftersom jeg jo allerede har valgt at blive gift med en æggemaler - så hvad skal jeg med en egg bot?
@SorenMRiis Det skulle da ikke være første gang, at en person vælger at bruge et (ahem) værktøj, selv om de har en partner. @MieKNielsen @pmakholm @MThaastrup
-
@SorenMRiis Hvor er de fine
@pmakholm @MThaastrup -
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
(Og med det mener jeg at de fleste æg er pustede æg, og resten er porcelænsæg fra Royal Copenhagen, dels nogle Tommy har samlet og dels nogle arvet fra min mormor. Og nogle af de pustede æg er over 40 år gamle, så det er lidt et mirakel at de har overlevet så længe..)
Så kom påsketræet op i spisestuen… Nu må det vist også være nok æg!