Jeg er hundesyg og vil bare have lov at dø i fred (intet drama, bare en realistisk vurdering af min man-flu)… Men jeg har weekendvagt og lader som om jeg kan tænke sammenhængende tanker!
-
@SorenMRiis tillykke med Tommys far, og tillykke med at du trods alt kan sidde oprejst og være med (lyder det som)!
Fortsat god bedring
@tanyakaroli Jeg sidder lige nu i haven og forsøger at køle feberen lidt ned… Så jeg er ikke super-social, men jeg er trods alt fuldt påklædt og har været i bad. Det tæller også for noget.

-
@MThaastrup Ja, vi nøjes med hverdags-stellet…
Nogle gange skal det bare være lidt nemt; det er også stålbestik, så det hele kan ryge i opvaskemaskinen.@SorenMRiis Man skal bruge sine stel, når man har dem. Jeg kasserede "hverdagsstellet" for nogle år siden. Besluttede mig for, at hver dag er en fest, så når jeg i virkeligheden kun HAR plads til et stel, kan jeg ligeså godt bruge Royal Copenhagen White Elements altid!
-
@SorenMRiis Man skal bruge sine stel, når man har dem. Jeg kasserede "hverdagsstellet" for nogle år siden. Besluttede mig for, at hver dag er en fest, så når jeg i virkeligheden kun HAR plads til et stel, kan jeg ligeså godt bruge Royal Copenhagen White Elements altid!
@MThaastrup Det er jo også et praktisk stel, der kan holde til en moderne hverdag - ligesom blå blomst. Så gemmer vi de lidt sarte stel til andre lejligheder, hvor vi orker det.
-
@MThaastrup Det er jo også et praktisk stel, der kan holde til en moderne hverdag - ligesom blå blomst. Så gemmer vi de lidt sarte stel til andre lejligheder, hvor vi orker det.
@SorenMRiis Netop. Og jeg har kun plads til et, og så er White Elements genialt og tåler alt.
-
@SorenMRiis Netop. Og jeg har kun plads til et, og så er White Elements genialt og tåler alt.
@MThaastrup @SorenMRiis 400 for een tallerken? Og man skal jo have 12-18 af hver
-
@MThaastrup @SorenMRiis 400 for een tallerken? Og man skal jo have 12-18 af hver
@svuorela @SorenMRiis Jeg har fået dem i gave igennem en årrække, hvor folk har købt dem på tilbud, og jeg har købt fx de små skåle selv på DBA relativt nedsat.
De kan holde til alt. Også en tur på gulvet.
Og så har jeg "kun" til 12 personer.
-
@svuorela @SorenMRiis Jeg har fået dem i gave igennem en årrække, hvor folk har købt dem på tilbud, og jeg har købt fx de små skåle selv på DBA relativt nedsat.
@MThaastrup @SorenMRiis jeg nøjes ind til videre med aida atelier. De kan kun nogen gange holde til en tur på gulvet.
-
@MThaastrup @SorenMRiis jeg nøjes ind til videre med aida atelier. De kan kun nogen gange holde til en tur på gulvet.
@svuorela @SorenMRiis Det er også GLIMRENDE tallerkener! Men når jeg nu HAVDE et begyndende stel fra mit hedengangne ægteskab, og ikke havde enormt mange andre ønsker, kunne jeg lige så godt gøre det ordentligt

-
Det er utroligt hvad "samle lidt sammen over en årrække" kan blive til

Vi har det hvid riflede stel og så nogle i blå, frokost og middags tallerkner.
Og så Georg Jensen Vivianna bestik (særligt pga den måde gaffel og ske er formet for enden).Når man kigger på det samlet er det relativt dyrt, men det er samlet over rigtig mange år, og startede med en større samling i forbindelse med bryllup.
Det er så tilgengæld tæt på det eneste vi har.
-
@svuorela @SorenMRiis Det er også GLIMRENDE tallerkener! Men når jeg nu HAVDE et begyndende stel fra mit hedengangne ægteskab, og ikke havde enormt mange andre ønsker, kunne jeg lige så godt gøre det ordentligt

@MThaastrup @svuorela Glasuren på Hvid riflet *er* også bedre end på Aïda; det er nærmest umuligt at lave knivmærker på god glasur. (Men Aïda er nu en design-klassiker i sin egen ret.)
-
@MThaastrup @svuorela Glasuren på Hvid riflet *er* også bedre end på Aïda; det er nærmest umuligt at lave knivmærker på god glasur. (Men Aïda er nu en design-klassiker i sin egen ret.)
@SorenMRiis @svuorela Mit er så white Elements, men samme glasur så vidt jeg ved (⅓ af hver tallerken er jo riflet)

-
@tanyakaroli Jeg sidder lige nu i haven og forsøger at køle feberen lidt ned… Så jeg er ikke super-social, men jeg er trods alt fuldt påklædt og har været i bad. Det tæller også for noget.

@SorenMRiis Det gør det bestemt! Pas nu på dig, ikke?
️ -
Tommy laver også maden til gæster i aften - hans fars fødselsdag. Jeg har plukket solsikkerne, men derudover gør jeg ikke andet end at lade være med at hoste ved bordet. Det er også rigeligt.
@SorenMRiis fortsat god bedring!
-
Tommy laver også maden til gæster i aften - hans fars fødselsdag. Jeg har plukket solsikkerne, men derudover gør jeg ikke andet end at lade være med at hoste ved bordet. Det er også rigeligt.
Stadig syg… Og frustreret! Jeg blev færdig med penicillin-kuren i går, og selvom jeg ikke har det helt så slemt som for en uge siden, er det stadig slemt nok til, jeg nok skal til lægen igen i dag. Nu er det 10. dag med slem hoste og feber der kommer og går.
-
Stadig syg… Og frustreret! Jeg blev færdig med penicillin-kuren i går, og selvom jeg ikke har det helt så slemt som for en uge siden, er det stadig slemt nok til, jeg nok skal til lægen igen i dag. Nu er det 10. dag med slem hoste og feber der kommer og går.
@SorenMRiis
Og stadig god bedring og husk stadig at passe på dig selv også når feberen letter.
-
@SorenMRiis Øv altså. Fortsat god bedring - nu må det der sygdom gerne pakke sig!
-
@SorenMRiis God bedring.
-
-
@SorenMRiis Øv altså. Fortsat god bedring - nu må det der sygdom gerne pakke sig!
@MThaastrup lægesekretæren ville ikke have mig ind i dag; hun ville lige give det et par dage til, men jeg blev beordret (hun sagde ordret: “Dette er en ordre!”) til at ringe torsdag morgen hvis jeg ikke er i kraftig bedring der.
-
@SorenMRiis Hvor træls. Det lyder ikke som om penicillinen har gjort sin virkning, et burde virke give bedring meget hurtigere. To dages venten kan være lang. God bedring til dig.