Kender I det der med at have en så væmmelig og samtidig livagtig drøm, at den bliver siddende i kroppen i dagevis (måske endda uger) efter?
-
Kender I det der med at have en så væmmelig og samtidig livagtig drøm, at den bliver siddende i kroppen i dagevis (måske endda uger) efter?
Jeg havde sådan en forleden nat. Det er ret ofte mareridt om resurseknaphed og apokalypse af en eller anden art. Det var det også denne gang. Det er rystende hvad min hjerne kan komme på at vederstyggeligheder, når det får frie tøjler om natten *gys*.
@Trine_DK Ja, fy for pokker. Det kan godt være, drømme er det underbevidstes måde at rydde op, men det behøver jo ikke sætte spor i ens vågne liv

-
@Trine_DK Ja, fy for pokker. Det kan godt være, drømme er det underbevidstes måde at rydde op, men det behøver jo ikke sætte spor i ens vågne liv

@fanden @Trine_DK Jeg kender det alt for godt. Jeg har generelt meget livagtige drømme, og de handler ofte om apokalyptiske scenarier.
Forleden var det en decideret body horror movie min natlige biograf have på programmet.
Stemningen og atmosfæren fra mine drømme kan godt sidde i mig hele dagen, jeg tror dog ikke oplevet det flere dage eller uger.
Til gengæld er jeg vågnet op både skrigende i rædsel eller totalt ulykkeligt grædende.
Irriterende når man ikke kan ryste det af sig igen.
-
@fanden @Trine_DK Jeg kender det alt for godt. Jeg har generelt meget livagtige drømme, og de handler ofte om apokalyptiske scenarier.
Forleden var det en decideret body horror movie min natlige biograf have på programmet.
Stemningen og atmosfæren fra mine drømme kan godt sidde i mig hele dagen, jeg tror dog ikke oplevet det flere dage eller uger.
Til gengæld er jeg vågnet op både skrigende i rædsel eller totalt ulykkeligt grædende.
Irriterende når man ikke kan ryste det af sig igen.
@svedigtype @fanden @Trine_DK
Jeg ved ikke præcist hvorfor, det er blevet sådan, men 99% af alle mine mareridt handler om, jeg har mistet mine flybilletter, mit pas eller er ved at misse et fly i lufthavnen.
Det er ret ensformigt, kunne godt tænke mig et par zombier eller noget lidt farligt i mikset, men det handler ALTID om lufthavne, pas og flybilletter.
ZZZZzzzzz. -
Jeg havde sådan en forleden nat. Det er ret ofte mareridt om resurseknaphed og apokalypse af en eller anden art. Det var det også denne gang. Det er rystende hvad min hjerne kan komme på at vederstyggeligheder, når det får frie tøjler om natten *gys*.
@Trine_DK Kender.
Bortset fra at min nattehjerne ikke er så kreativ som din. Når jeg er presset i hverdagen, reagerer jeg med “kan ikke komme frem”-mareridt: Jeg skal nå frem til noget/nogen, men så sker der alt muligt, som spænder ben for det. Aldrig noget med zombier. Mere noget med, at jeg har mistet nøglen/billetten, at bussen kører den forkerte vej, eller at jeg møder nogen, som forhindrer mig i at finde døren osv. -
@Trine_DK Kender.
Bortset fra at min nattehjerne ikke er så kreativ som din. Når jeg er presset i hverdagen, reagerer jeg med “kan ikke komme frem”-mareridt: Jeg skal nå frem til noget/nogen, men så sker der alt muligt, som spænder ben for det. Aldrig noget med zombier. Mere noget med, at jeg har mistet nøglen/billetten, at bussen kører den forkerte vej, eller at jeg møder nogen, som forhindrer mig i at finde døren osv.@Camlarsch samme her: kan ikke nå frem, eller står random steder i min dyne (nåede ikke at stå op), osv. Og så har jeg også en med at jeg skal ringe 112 men somehow virker det ikke. Man kan være stresset hele efterfølgende dag. (Undskyld hvis det hijacker din tråd, @Trine_DK )
-
@Camlarsch samme her: kan ikke nå frem, eller står random steder i min dyne (nåede ikke at stå op), osv. Og så har jeg også en med at jeg skal ringe 112 men somehow virker det ikke. Man kan være stresset hele efterfølgende dag. (Undskyld hvis det hijacker din tråd, @Trine_DK )
-
@Trine_DK Kender.
Bortset fra at min nattehjerne ikke er så kreativ som din. Når jeg er presset i hverdagen, reagerer jeg med “kan ikke komme frem”-mareridt: Jeg skal nå frem til noget/nogen, men så sker der alt muligt, som spænder ben for det. Aldrig noget med zombier. Mere noget med, at jeg har mistet nøglen/billetten, at bussen kører den forkerte vej, eller at jeg møder nogen, som forhindrer mig i at finde døren osv.@Camlarsch @Trine_DK This!
-
@Camlarsch samme her: kan ikke nå frem, eller står random steder i min dyne (nåede ikke at stå op), osv. Og så har jeg også en med at jeg skal ringe 112 men somehow virker det ikke. Man kan være stresset hele efterfølgende dag. (Undskyld hvis det hijacker din tråd, @Trine_DK )
@Koefoed @Camlarsch @Trine_DK Det må være så nederen, føler med jer - det er jo fucking meningen, at man skal slappe af når man sover & lade op, ikke kæmpe videre med den vågne tids problemer!
Min hjerne er generelt super-belastende, men jeg er den trods alt taknemmelig for, at den selv i mit livs allermest stressede perioder, hvor jeg (blandt andet) har haft svært ved at falde i søvn, i det mindste næsten aldrig tager de vågne kampe med ind i drømmene...
-
@Koefoed @Camlarsch @Trine_DK Det må være så nederen, føler med jer - det er jo fucking meningen, at man skal slappe af når man sover & lade op, ikke kæmpe videre med den vågne tids problemer!
Min hjerne er generelt super-belastende, men jeg er den trods alt taknemmelig for, at den selv i mit livs allermest stressede perioder, hvor jeg (blandt andet) har haft svært ved at falde i søvn, i det mindste næsten aldrig tager de vågne kampe med ind i drømmene...
-
@Koefoed @Camlarsch nejnej, du hijacker ikke. Det er interessant at høre om.
Det er ret spændende hvordan vi mennesker ofte har samme temaer i drømme.
Der er sådan nogle klassikere som at tabe tænderne, møde op uden tøj på, løbe med uden at komme nogen vegne.
Jeg har i perioder haft sådan nogle drømme hvor jeg virkelig skulle på toilettet, men alle toiletter er optagede, ulækre, stoppede, eller der er flere toiletter i samme rum.Virkelig mærkeligt. Jeg har ingen anelse om, hvad det bunder i.
-
@jwcph @Koefoed @Camlarsch måske har nogen mere tendens til at drømme eller huske drømme end andre.
Det er sjældent min mand vågner op og har drømt noget væmmeligt.Jeg har haft meget livagtige og voldsomme drømme så længe jeg kan huske. De er heldigvis langt mindre hyppige nu jeg er blevet voksen, men de kommer stadig.
Men jeg sover også ofte dårligt. Det gør de fleste med de diagnoser jeg har, desværre.