Nu begynder der at ske noget, ifht.
-
Nu begynder der at ske noget, ifht. vores kommende solcelleanlæg.
Vi har lige nu, idag, opgraderet hele systemet fra 16kWh til 32kWh batteripakke, større inverter, så der kan lynlades på elbiler, og erhvervspaneler (solcellerne).
De opgraderede paneler er også bedre til at udnytte diffust lys, så mere effekt om vinteren. Ja tak.
Vi har fået første bekræftelse på, at materialerne er på vej til os.
MEGA SPÆNDENDE!
-
Vi har lige nu, idag, opgraderet hele systemet fra 16kWh til 32kWh batteripakke, større inverter, så der kan lynlades på elbiler, og erhvervspaneler (solcellerne).
De opgraderede paneler er også bedre til at udnytte diffust lys, så mere effekt om vinteren. Ja tak.
MEGA SPÆNDENDE!
Fordi vi får erhvervspaneler og flere batterier, kommer vi også til at kunne sælge mere strøm i hele det der netbalance-system.
-
Fordi vi får erhvervspaneler og flere batterier, kommer vi også til at kunne sælge mere strøm i hele det der netbalance-system.
@Trine_DK Orv, jeg er ikke misundelig. Slet ikke. Hvad er erhvervspaneler? 650W?
-
MEGA SPÆNDENDE!
Det lyder virkelig spændende!
Du må meget gerne fortælle mere.Det lyder som om investeringen sagtens kan betale sig?
-
@Trine_DK Orv, jeg er ikke misundelig. Slet ikke. Hvad er erhvervspaneler? 650W?
@holsta Helt ærligt? Jeg ved det faktisk ikke. Det var bare noget manden fra Soleé sagde. Måske var det bare salgslingo.
Panelerne hedder Bifacial PRO 450Wp.
-
@holsta Helt ærligt? Jeg ved det faktisk ikke. Det var bare noget manden fra Soleé sagde. Måske var det bare salgslingo.
Panelerne hedder Bifacial PRO 450Wp.
@holsta Her er inverteren:
https://deye.com/product/sun-3-4-5-6-8-10-12k-sg05lp3-eu-sm2/
-
@holsta Her er inverteren:
https://deye.com/product/sun-3-4-5-6-8-10-12k-sg05lp3-eu-sm2/
@holsta Batterierne hedder SE-G5.1 Pro. Vi får vist to stakke.
-
@holsta Batterierne hedder SE-G5.1 Pro. Vi får vist to stakke.
@Trine_DK Jeg glæder mig til, at du begynder at poste månedsgrafer over jeres produktion! Især efterår og vinter.
Som sagt, slet ikke misundelig. Jeg gav ret meget mere end kr. 920 for mine 450Wp.
Er der en grund til I ikke vælger nogle >600W paneler når I nu er i gang?
Jeg fik udleveret en graf og hvad jeg skulle forvente af produktion per måned, og mit system har konsekvent lavet mere.
-
Det lyder virkelig spændende!
Du må meget gerne fortælle mere.Det lyder som om investeringen sagtens kan betale sig?
@folfdk Altså, de påstår, at selvom vi kommer til at betale lige under 2000kr/md af på lånet, i 10 år, så skulle vi stadig gerne få en fortjeneste på omkring 700kr/md.
Vi har et forholdsvis stort strømforbrug, fordi R’s bil kører på strøm og vi varmer mange kvadratmeter op, med varmepumper.
Systemet kommer til at køre sådan, at vi producere strøm med solcellerne og lagrer dem på batterierne.
En virtuel agent vil sælge og købe strøm mellem batterier og elnet, når priserne er favorable…