INDKALDELSE TIL STIFTENDE MØDE I TÆNKE- OG GØRETANKEN TIL OVERFØRSEL AF RIGELIGE SKATTEKRONER (TORSK)
-
@fanden gode forslag, helt sikkert!
Måske en kombination? Samle krummerne op teambuilding, hvor man skal gøre det med malertape?
@mosgaard Jeg lægger hovedet i blød. Det ér jo en udfordring for teambuilding at det hele foregår online, så falde/gribeøvelsen er ligesom strøget på forhånd.
-
@mosgaard Jeg lægger hovedet i blød. Det ér jo en udfordring for teambuilding at det hele foregår online, så falde/gribeøvelsen er ligesom strøget på forhånd.
@fanden du har min fulde opbakning! Jeg er sikker på du finder en vej.
-
@fanden du har min fulde opbakning! Jeg er sikker på du finder en vej.
-
-
-
Se, der mener jeg jo at fondanten, undskyld jeg mener selvfølgelig fundatsen, er udført betimeligt og med behørig respekt for den enkelte i kraft af både instruksen om selv at lade medlemmerne definere deres egen kage, samt respektere individets åndsfriskhed og mentale kapacitet
-
Mødets form og udstrækning er bevidst diffust og asynkront, så ingen skal skynde sig og tænke forhastede tanker, gøre noget overilet — eller kløjs i sin kage.
Deltagere kan stemme ind med punkter iflg dagsorden (“Strøtanker" kan blive et omfattende punkt!) når og som de kan under eftermiddag og aften 20/2.
Evt tanker og kagevurderinger efter midnat vil overgå til dagsorden for første ordinære møde, præliminært sat til 27/2.
Klokken er blevet halv fire, og for at være lidt i forkøbet erklærer jeg første, stiftende møde i Tænke- og gøretanken til Overførsel af Rigelige SkatteKroner (TORSK) for åbnet
Vi skal spise kage, og lade den nydelse sive ud via tankerne til hashtagget #TORSKage. Ingen stress, hvis du stadig sidder på arbejdet, på toget, eller på anden måde er opholdt — min kage står f eks stadig i ovnen!
Men fordi tanker tager tid, og forventningens glæde tit er størst, skyder jeg mødet i gang nu og her 🧶
-
Klokken er blevet halv fire, og for at være lidt i forkøbet erklærer jeg første, stiftende møde i Tænke- og gøretanken til Overførsel af Rigelige SkatteKroner (TORSK) for åbnet
Vi skal spise kage, og lade den nydelse sive ud via tankerne til hashtagget #TORSKage. Ingen stress, hvis du stadig sidder på arbejdet, på toget, eller på anden måde er opholdt — min kage står f eks stadig i ovnen!
Men fordi tanker tager tid, og forventningens glæde tit er størst, skyder jeg mødet i gang nu og her 🧶
Jeg kunne referere til dagsordenen (som er at finde længere oppe i denne tråd, direkte genvej her: https://helvede.net/@fanden/114030195238043000), men jeg slipper lige første punkt med det samme, og de øvrige med mellemrum i løbet af eftermiddagen og aftenen.
Ad 1) Hvordan smager din kage?
Svar evt på hvert punkt efterhånden, eller brug helt enkelt #TORSKage som fælles hashtag for samtalen. Og stem kun i efterhånden som du selv når frem i dagsordenen! Gode tanker er værd at vente på
-
-
@mosgaard Uh, både du og @lottelythje har sønderjysk honningkage på menuen! Det skal blive interessant at følge
-
@mosgaard Uh, både du og @lottelythje har sønderjysk honningkage på menuen! Det skal blive interessant at følge
@fanden @lottelythje meget!
1)
Jeg er stadig i gang med at smage og mærke efter.
Jeg kan mærke, jeg bliver forvirret af, at denne honningkage ligner en ølkage. Og på en måde smager de lidt a la det samme, og så alligevel ikke helt.
Jeg ved ikke helt om der er en særlig historie om den Christianfeldske honningkage.
-
Jeg kunne referere til dagsordenen (som er at finde længere oppe i denne tråd, direkte genvej her: https://helvede.net/@fanden/114030195238043000), men jeg slipper lige første punkt med det samme, og de øvrige med mellemrum i løbet af eftermiddagen og aftenen.
Ad 1) Hvordan smager din kage?
Svar evt på hvert punkt efterhånden, eller brug helt enkelt #TORSKage som fælles hashtag for samtalen. Og stem kun i efterhånden som du selv når frem i dagsordenen! Gode tanker er værd at vente på
Baggrunden for TORSK er ikke så dyb, hverken i historisk eller teoretisk sammenhæng. Jeg beklagede mig i går over andre tænketankes trælshed (specifikt CEPOS), med ordene "alle og enhver kan oprette en tænketank".
Det tog @infonauten bogstaveligt, og inden længe var idéen om tænketanke som formaliserede kaffeklubber (med mulighed for statstilskud) skabt.
Ved omtalen af kage meldte også @IbenChristiane sig, og jeg tror godt vi kan kalde os for den oprindelige initiativgruppe bag #TORSKage.
-
Baggrunden for TORSK er ikke så dyb, hverken i historisk eller teoretisk sammenhæng. Jeg beklagede mig i går over andre tænketankes trælshed (specifikt CEPOS), med ordene "alle og enhver kan oprette en tænketank".
Det tog @infonauten bogstaveligt, og inden længe var idéen om tænketanke som formaliserede kaffeklubber (med mulighed for statstilskud) skabt.
Ved omtalen af kage meldte også @IbenChristiane sig, og jeg tror godt vi kan kalde os for den oprindelige initiativgruppe bag #TORSKage.
Sammentrækningen #TORSKage kan jo selvfølgelig tolkes som TORSdagsKage, og sådan har TORSK på nul tid fået potentiale til at blive et ugentligt tilbagevendende forum. Den videre udvikling ser vi på i løbet af aftenen.
For min del har brombærtærten udviklet sig meget lækkert i ovnen:
-
Sammentrækningen #TORSKage kan jo selvfølgelig tolkes som TORSdagsKage, og sådan har TORSK på nul tid fået potentiale til at blive et ugentligt tilbagevendende forum. Den videre udvikling ser vi på i løbet af aftenen.
For min del har brombærtærten udviklet sig meget lækkert i ovnen:
Lad os flette den indledende diskussion ind allerede nu — så fordomsfrit og inkluderende som muligt selvfølgelig:
Ad 2) Diskussion: hjemmebag eller købekage — er det ét fedt (og sukker)?
Og jeg kan lægge for: da jeg var ude og købe ind til kagebagning tidligere, stod jeg ved en køledisk og tænkte længe over, om jeg skulle købe semlor i stedet. Det er svenske kardemommeboller med marcioan og vaniljeflødeskum.
Ville jeg tænke anderledes hvis jeg havde købt mig til kagen? Bedre måske?
-
@fanden @lottelythje meget!
1)
Jeg er stadig i gang med at smage og mærke efter.
Jeg kan mærke, jeg bliver forvirret af, at denne honningkage ligner en ølkage. Og på en måde smager de lidt a la det samme, og så alligevel ikke helt.
Jeg ved ikke helt om der er en særlig historie om den Christianfeldske honningkage.
@mosgaard @fanden @lottelythje Åh! Jeg vil ikke stjæle dagsordenen. Men ølkage er altså en dejlig kage.
-
@mosgaard @fanden @lottelythje Åh! Jeg vil ikke stjæle dagsordenen. Men ølkage er altså en dejlig kage.
@nerdd Jeg kender den ikke, men bare navnet gør mig velvilligt indstillet
@mosgaard @lottelythje
-
@nerdd Jeg kender den ikke, men bare navnet gør mig velvilligt indstillet
@mosgaard @lottelythje
@fanden @mosgaard @lottelythje Den er nem at lave. Jeg tror måske, jeg er nødt til at lave den til en anden gang #TORSKage.
https://www.instructables.com/A-Super-Simple-Christmassy-Danish-Beer-Cake/
-
Lad os flette den indledende diskussion ind allerede nu — så fordomsfrit og inkluderende som muligt selvfølgelig:
Ad 2) Diskussion: hjemmebag eller købekage — er det ét fedt (og sukker)?
Og jeg kan lægge for: da jeg var ude og købe ind til kagebagning tidligere, stod jeg ved en køledisk og tænkte længe over, om jeg skulle købe semlor i stedet. Det er svenske kardemommeboller med marcioan og vaniljeflødeskum.
Ville jeg tænke anderledes hvis jeg havde købt mig til kagen? Bedre måske?
Nu vil der være dem, som stadig har plads til aftensmad, eller er nødt til at fodre familien med noget mere substantielt. Det er helt fint, for næste punkt på dagsordenen er måske det mest udfordrende:
Ad 3) Evt formulering af målsætninger for tænke- og gøretanken.
Jeg mener, et første initiv er obviously #TORSKage, som allerede har været en stor succes i første hug! Men kunne man tænke større/bredere, evt udi at gøre noget sammen.
Som måske endda kunne gøre tænketanken tilskudsværdig?
-
@fanden @mosgaard @lottelythje Den er nem at lave. Jeg tror måske, jeg er nødt til at lave den til en anden gang #TORSKage.
https://www.instructables.com/A-Super-Simple-Christmassy-Danish-Beer-Cake/
@nerdd @fanden @mosgaard @lottelythje
Her er min #Ølkage
Ingredienser:
400 g brun farin
400 g mel
1 spsk kanel
½ spsk stødte nelliker
½ spsk stødt ingefær
1 ½ tsk natron
1 flaske hvidtølInstruktioner:
Blandes sammen og hældes i en smurt eller papirbeklædt
bageform.
Bages i forvarmet ovn ved 175 grader i 4-5 kvarter.Noter
Spises afkølet med smør på.(Afkortet i forhold til billede som indeholder samme opskrift)
-
Nu vil der være dem, som stadig har plads til aftensmad, eller er nødt til at fodre familien med noget mere substantielt. Det er helt fint, for næste punkt på dagsordenen er måske det mest udfordrende:
Ad 3) Evt formulering af målsætninger for tænke- og gøretanken.
Jeg mener, et første initiv er obviously #TORSKage, som allerede har været en stor succes i første hug! Men kunne man tænke større/bredere, evt udi at gøre noget sammen.
Som måske endda kunne gøre tænketanken tilskudsværdig?
Et forslag til målsætninger:
Formålet med TORSK er at skabe et tanke- og tankefrit rum, en kategorisk kasse som er skabt til at tænke udenfor.
Dette rum skal fremme kreative og multilaterale tanker, der ikke kun tilbyder løsninger på aktuelle problemstillinger, men stiller nye spørgsmål der belyser verden og væren fra nye perspektiver.
TORSK er en satire over politiske og økonomiske tænketankes irrelevans, men også dyb alvor — og en ugentlig fælles kagedag.
Flere ind- eller udfald?
#TORSKage