Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg blev færdig med "Star Trek: Picard" i går.

Jeg blev færdig med "Star Trek: Picard" i går.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
17 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@fanden Jeg kunne skam også godt lide sæson 1 og 2, men ja, jeg bliver sgu nok ramt af nostalgisk fanservice 😆

Det er helt generelt scifi-genrens problem, synes jeg, at de der TV networks er så fokuserede på, at deres serier skal have gode ratings fra dag 1, fremfor at se dem som hele værker. Det fjerner en stor del af den kreative frihed til at lave noget, der falder uden for de mest gængse fortælleskabeloner. Scifi-serier behandler ofte ret abstrakte temaer, så de skal have mulighed for lige at bygge op - særlig når man etablerer noget nyt.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at Discovery kunne have været blevet god med Brian Fuller ved roret, hvis den havde fået lov. The Next Generation fandt også nylig sit leje i sæson 3, and the rest is history som man siger 🙂

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@simonjust Ja, der var engang hvor Star Trek-serier fik 3-4 sæsoner bare til at finde sit leje — "growing its beard", à la Riker 😁 Nu er det som om de får en rundbarbering undervejs i første sæson for at trimme al vildvækst og originalitet væk...

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
    0
    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@simonjust Ja, der var engang hvor Star Trek-serier fik 3-4 sæsoner bare til at finde sit leje — "growing its beard", à la Riker 😁 Nu er det som om de får en rundbarbering undervejs i første sæson for at trimme al vildvækst og originalitet væk...

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@fanden Ja, det er vildt ... Så er det jo, vi får skabelonløsningerne. Vince Gilligan er vist den eneste, der får lov at gøre, som det passer ham, uden at der TV Network-bosser ryster på hænderne 😂

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0

@fanden Ja, det er vildt ... Så er det jo, vi får skabelonløsningerne. Vince Gilligan er vist den eneste, der får lov at gøre, som det passer ham, uden at der TV Network-bosser ryster på hænderne 😂

fanden@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@simonjust Ja, hvad hedder hans nye serie igen? Der er jeg da lidt forsigtigt optimistisk.

Og uanset hvad jeg synes om Apple, så satser de da på deres TV-seriers kvalitet. Ronald D Moore er forøvrigt en anden, som lader til at få ret frie hænder, apropos Star Trek (og BSG).

infonauten@helvede.netI simonjust@mstdn.dkS 2 Replies Last reply
        0

@simonjust Ja, hvad hedder hans nye serie igen? Der er jeg da lidt forsigtigt optimistisk.

Og uanset hvad jeg synes om Apple, så satser de da på deres TV-seriers kvalitet. Ronald D Moore er forøvrigt en anden, som lader til at få ret frie hænder, apropos Star Trek (og BSG).

infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
          infonauten@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@fanden @simonjust Pluribus. Så lige første afsnit, det tegner rigtigt godt, synes jeg.

0
          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

@fanden @simonjust Pluribus. Så lige første afsnit, det tegner rigtigt godt, synes jeg.

fanden@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@infonauten @simonjust Spændende!

jesper_buhl@helvede.netJ 1 Reply Last reply
            0

simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

@fanden Ja, Pluribus som @infonauten nævner - den er ret lineær, det er Rhea Seehorns karakter, der gør den sjov. Og jo, så er jeg jo tosset med, at Gilligan tør bremse handlingen op, så vi ser personerne traske fra A til B for at samle en ting op. Det er hans lille oprør mod de hurtige jumpcuts.

Ron D. har også frie tøjler for det meste. Men han har også haft sine fiaskoer, inden han lige trak "Outlander" og "For All Mankind" op af hatten. og "Caprica" kom aldrig rigitig i gang (der var ellers grobund for fraktionskrige a' la The Expanse), og "BSG: Blood & Chrome" fik kun en pilot. Nogen har bare gode overtalelsesevner :blobgrin:

Jeps, jeg synes faktisk Apple har det bedste serieudbud lige nu.

1 Reply Last reply
              0

@infonauten @simonjust Spændende!

jesper_buhl@helvede.netJ This user is from outside of this forum
                jesper_buhl@helvede.netJ This user is from outside of this forum
                jesper_buhl@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@fanden @infonauten @simonjust Pluribus er rigtig god! I det hele taget er der meget god scifi på Apple TV.

0
                • jesper_buhl@helvede.netJ jesper_buhl@helvede.net

@fanden @infonauten @simonjust Pluribus er rigtig god! I det hele taget er der meget god scifi på Apple TV.

fanden@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@Jesper_Buhl @infonauten @simonjust Ja, "For all mankind" og "Foundation" rykker hårdt. Jeg ved ikke helt hvor "Severance" lander på genreregistret — men scifi eller ej, den fungerer helt på egne vilkår.

0

@Jesper_Buhl @infonauten @simonjust Ja, "For all mankind" og "Foundation" rykker hårdt. Jeg ved ikke helt hvor "Severance" lander på genreregistret — men scifi eller ej, den fungerer helt på egne vilkår.

simonjust@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@fanden @Jesper_Buhl @infonauten Jeg gik lidt død i Severance, sæson 2 - er den spændende nok at "samle op" igen?

0

@fanden @Jesper_Buhl @infonauten Jeg gik lidt død i Severance, sæson 2 - er den spændende nok at "samle op" igen?

fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@simonjust @Jesper_Buhl @infonauten Det bliver mere et forviklingsdrama i sæson tre, men jeg synes den holder et okay niveau stadigvæk.

0

@simonjust @Jesper_Buhl @infonauten Det bliver mere et forviklingsdrama i sæson tre, men jeg synes den holder et okay niveau stadigvæk.

simonjust@mstdn.dk
                        wrote sidst redigeret af

@fanden @Jesper_Buhl @infonauten Super, det er sådan en af de der serier, der bare bliver ved med at rumstere i baghovedet

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.