Jeg er ved af flyde over af ideer og tekster lige nu, men jeg mangler noget at proppe dem ind i - og det lige meget hvilken platform jeg sidder på (vigtigt!
-
@simonjust @infonauten Du har stadig øst vand på "AI"-møllen ved at downloade og bruge et program, der markedsfører sig næsten udelukkende på den feature, du vælger ikke at bruge... se mit edit til tidligere trut.
Ja, hvis jeg havde omtalt AI-funktionen i positive vendinger. Men jeg har ikke prøvet den, så jeg ved ikke om funktionen gør det den skal.
Tværtimod signalerer jeg ret kraftigt, at der er funktioner, jeg ikke vil bruge, så jeg får i princippet ikke det ud af programmet, som de forventer, at de kan sælge det til mig på
Jeg kan ikke styre det narrativ, de vælger at sælge produktet på efterfølgende. -
Ja, hvis jeg havde omtalt AI-funktionen i positive vendinger. Men jeg har ikke prøvet den, så jeg ved ikke om funktionen gør det den skal.
Tværtimod signalerer jeg ret kraftigt, at der er funktioner, jeg ikke vil bruge, så jeg får i princippet ikke det ud af programmet, som de forventer, at de kan sælge det til mig på
Jeg kan ikke styre det narrativ, de vælger at sælge produktet på efterfølgende. -
@fanden @simonjust er I søde at fjerne mig fra samtalen hvis I bliver ved?
-
@fanden @simonjust er I søde at fjerne mig fra samtalen hvis I bliver ved?
@infonauten Nu trumfede @fanden med Scully, den kan jeg ikke returnere
Fandt du et program? -
@kamstrup Ændrer Joplin stadig ens filnavne til alfanumerisk gobbledygook? Det var en dealbreaker for mig 🤨 @infonauten
@fanden @infonauten jeg kun brugt Joplin på Android, så det ved jeg desværre ikke
-
Jeg er ved af flyde over af ideer og tekster lige nu, men jeg mangler noget at proppe dem ind i - og det lige meget hvilken platform jeg sidder på (vigtigt! Bruger Linux, MacOS, iOS).
Lige nu kigger jeg på Obsidian, som ser ud til ret meget at kunne det jeg efterspørger, men jeg er åben overfor alternativer.
Jeg vil ikke rode for meget rundt med konfiguration for bare at få det til at virke.Min løsning på dette blev simpel. Jeg har en markdown-editor (tester pt Marktext, som virker til at kunne det, jeg har brug for, uden pis) på alle maskiner, der synkroniserer mod min egen Nextcloud-instans. Mappestrukturen definerer de overordnede emner.
Hvis jeg får brug for mere kompleksitet end det, må jeg løse problemet når jeg kommer til det.
-
Min løsning på dette blev simpel. Jeg har en markdown-editor (tester pt Marktext, som virker til at kunne det, jeg har brug for, uden pis) på alle maskiner, der synkroniserer mod min egen Nextcloud-instans. Mappestrukturen definerer de overordnede emner.
Hvis jeg får brug for mere kompleksitet end det, må jeg løse problemet når jeg kommer til det.
Tak til @fanden for at pege mig i den retning.
-
Aldrig gøre det mere besværligt end @fanden ville have gjort!

Fedt at du hurtigt var igang!
-

-
@infonauten Jeg er glad for at min lo-fi løsning appellerede til din tankegang
Den har virket for mig i mange, mange år nu, men jeg ved også, den kan være for skrabet for visse.Nogle gange skal man skære ind til benet for at finde en måde som Bare Virker
. -

@folfdk Præcis. For jeg er på mange måder en lavpandet dovenkrop, som bruger meget tid på at forenkle ting for mig selv. @infonauten