Har vi talt om SAVE act, og at det dermed i stort omfang er gifte kvinder, det nu ikke kan stemme i USA (facaden er kamp imod transkønnede, men i virkeligheden vil de mest af alt bare af med en stor, kritisk vælgerskare...)?
-
Har vi talt om SAVE act, og at det dermed i stort omfang er gifte kvinder, der nu ikke kan stemme i USA (facaden er kamp imod transkønnede, men i virkeligheden vil de mest af alt bare af med en stor, kritisk vælgerskare...)?
(Hvis I har misset den, kan man nu i USA ikke stemme, hvis ens navn på dåbsattesten ikke matcher ens nuværende navn. Medmindre man har et pas i stedet som dokumentation, men det har under halvdelen af amerikanerne jo...)
-
Har vi talt om SAVE act, og at det dermed i stort omfang er gifte kvinder, der nu ikke kan stemme i USA (facaden er kamp imod transkønnede, men i virkeligheden vil de mest af alt bare af med en stor, kritisk vælgerskare...)?
(Hvis I har misset den, kan man nu i USA ikke stemme, hvis ens navn på dåbsattesten ikke matcher ens nuværende navn. Medmindre man har et pas i stedet som dokumentation, men det har under halvdelen af amerikanerne jo...)
@MThaastrup Næste fase af gerrymandering.
-
@MThaastrup Næste fase af gerrymandering.
@wolf jep
-
Jeg ved ikke om "Vi" har talt om den, men jeg har set det nævnt løbende de sidste 3-4 uger tror jeg.
Og ja, det rammer skævt, udover det rammer kvinder, så rammer det også de mindre bemidlede oveni hatten. (Da man skal have penge til at anskaffe f.eks pas som du nævner, eller deres real-ID eller hvad det er)
Reference til den SAVE Act jeg tænker du mener.
https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-bill/22 -
@MThaastrup jeg kan ikke helt gennemskue om det har været planlagt fra starten af eller om det bare er en bonus når målet er at genere transpersoner
-
Jeg ved ikke om "Vi" har talt om den, men jeg har set det nævnt løbende de sidste 3-4 uger tror jeg.
Og ja, det rammer skævt, udover det rammer kvinder, så rammer det også de mindre bemidlede oveni hatten. (Da man skal have penge til at anskaffe f.eks pas som du nævner, eller deres real-ID eller hvad det er)
Reference til den SAVE Act jeg tænker du mener.
https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-bill/22@folfdk selvfølgelig KAN Senatet nå at bremse den endnu, men tror vi på den?
-
@MThaastrup @wolf Gendermandering, som jeg har hørt det omtalt...
-
@MThaastrup Hvordan kan jeg blive ved med at blive chokeret og rystet?!
Shit hvor jeg håber det fører til massiv modstand mod ham og hans administration ...
-
@MThaastrup Hvordan kan jeg blive ved med at blive chokeret og rystet?!
Shit hvor jeg håber det fører til massiv modstand mod ham og hans administration ...
@svedigtype I princippet kan Senatet jo nå at forkaste den, selvom den er vedtaget. Men hvem tror på det?
-
@folfdk selvfølgelig KAN Senatet nå at bremse den endnu, men tror vi på den?