Jeg har set en hel mark med noget (der fra bilen lidt væk) ligner blomstrende honningurt.
-
Jeg har set en hel mark med noget (der fra bilen lidt væk) ligner blomstrende honningurt. Giver det mening at dyrke som afgrøde? Og til hvilket formål?
-
Jeg har set en hel mark med noget (der fra bilen lidt væk) ligner blomstrende honningurt. Giver det mening at dyrke som afgrøde? Og til hvilket formål?
@Koefoed Jeg mener at den er både gødende og jordløsnende, og pæn.
-
@Koefoed
Som efterafgrøde måske?Som grundlag for bedre vækst efterfølgende, når der bliver sået hovedafgrøder?
Måske @malte har indsigt i sådan noget
Eller @rodoglund
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@Koefoed Honningurt er for det første fantastisk hvis man har bier.
Men udover det dyrkes det også på brakmarker som naturlig gødning. Markerne står med honningurt i to år og tages så i brug til afgrøder igen.
-
@Koefoed
Som efterafgrøde måske?Som grundlag for bedre vækst efterfølgende, når der bliver sået hovedafgrøder?
Måske @malte har indsigt i sådan noget
Eller @rodoglund
@folfdk Den vokser hurtigt, dækker jorden og giver en masse biomasse. Jeg tror mange bruger den fordi den er et godt foderbræt for bier (dvs. nektar, men ikke et levested for vilde bier) og det giver noget goodwill / ser godt ud. Den gøder ikke, men bruger en masse af næringen i jorden, så det ikke bliver udvasket. @Koefoed @rodoglund