Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg overvejer igen-igen om jeg skal begynde kun at poste til følgere, for at undgå mine posts bliver skrabet til træning af sykofantiske statistiske bull-shit-generators ....

Jeg overvejer igen-igen om jeg skal begynde kun at poste til følgere, for at undgå mine posts bliver skrabet til træning af sykofantiske statistiske bull-shit-generators ....

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
13 Indlæg 6 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Jeg overvejer igen-igen om jeg skal begynde kun at poste til følgere, for at undgå mine posts bliver skrabet til træning af sykofantiske statistiske bull-shit-generators ....

Giv mig jeres tanker ...

lbheuschkel@helvede.netL holsta@mastodon.artH 2 Replies Last reply
    0
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

Giv mig jeres tanker ...

lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
      lbheuschkel@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@svedigtype Jeg har ingen konkret viden, men jeg har en forestilling om at Mastodon ikke er ret interessant for dem.

De søger et publikum der tror på hvadsomhelst, når bare det står på en skærm. Deres største rædsel må være tekster af folk, der synes at du skal tænke selv.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0
      • lbheuschkel@helvede.netL lbheuschkel@helvede.net

@svedigtype Jeg har ingen konkret viden, men jeg har en forestilling om at Mastodon ikke er ret interessant for dem.

De søger et publikum der tror på hvadsomhelst, når bare det står på en skærm. Deres største rædsel må være tekster af folk, der synes at du skal tænke selv.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@lbheuschkel @svedigtype

På den anden side kan det godt være at de simpelthen skraber alt hvad der er tekst fra hele internettet og ikke gider bøvle med at ligge på om det nu er den ene eller anden slags hjemmeside/server?

tofticles@helvede.netT lbheuschkel@helvede.netL 2 Replies Last reply
        0
        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@lbheuschkel @svedigtype

På den anden side kan det godt være at de simpelthen skraber alt hvad der er tekst fra hele internettet og ikke gider bøvle med at ligge på om det nu er den ene eller anden slags hjemmeside/server?

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
          tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
          tofticles@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@folfdk @lbheuschkel @svedigtype De skraber alt de kan komme i nærheden af - lovligt eller uloviligt, etisk eller uetisk.

1 Reply Last reply
          0
          • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@lbheuschkel @svedigtype

lbheuschkel@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@folfdk @svedigtype Det er desværre nok mest sandsynligt. Jeg kan nu ellers godt lide tanken om at de undgår steder på nettet hvor en LLM kunne lære at foreslå at holde sig langt væk fra LLM'er.

1 Reply Last reply
            0

Giv mig jeres tanker ...

holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
              holsta@mastodon.art
              wrote sidst redigeret af

@svedigtype Du skal naturligvis gøre præcist som du har lyst.

Personligt ændrer jeg ikke opførsel fordi de satans møgsvin skal ikke vinde.

Prisstigninger på LLMs, lukkede AI virksomheder er så småt på vej, og jeg har slet ikke popcorn nok til den dag boblen springer.

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
              0
              • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

@svedigtype Du skal naturligvis gøre præcist som du har lyst.

Personligt ændrer jeg ikke opførsel fordi de satans møgsvin skal ikke vinde.

Prisstigninger på LLMs, lukkede AI virksomheder er så småt på vej, og jeg har slet ikke popcorn nok til den dag boblen springer.

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                mthaastrup@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@holsta @svedigtype Honeymoon-fasen er på vej til at slutte. Gartner hype cycle...

holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
                0
                • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@holsta @svedigtype Honeymoon-fasen er på vej til at slutte. Gartner hype cycle...

holsta@mastodon.art
                  wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Jeg synes godt nok, at LLM-hypen har varet i .. 4 år nu? Normalt er det 6-18 mdr.

Det var let at forklare, at XML/SOAP/SOA/5G/IOT/etc løser ikke alle dine problemer men LLMs hænger lidt mere ved.

@svedigtype

svedigtype@helvede.netS mthaastrup@helvede.netM 2 Replies Last reply
                  0

@MThaastrup Jeg synes godt nok, at LLM-hypen har varet i .. 4 år nu? Normalt er det 6-18 mdr.

Det var let at forklare, at XML/SOAP/SOA/5G/IOT/etc løser ikke alle dine problemer men LLMs hænger lidt mere ved.

@svedigtype

svedigtype@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@holsta @MThaastrup Den her teknologi er jo også noget mere disruptive end dem du nævner, tænker jeg?

Jeg ser LLMs mere som da social media brød igennem. Jeg tror deres impact kan blive, hvis den ikke allerede er det, ligeså stor. Og der vil gå lige så lang tid inden man begynder at fatte alle de måder det har negativt påvirket os som mennesker og som samfund.

Unge vil hellere skrive med LLM om deres fysiske og psykiske helbred, alene fordi den har bedre bedside manners end de fleste læger.

holsta@mastodon.artH 1 Reply Last reply
                    0

@holsta @MThaastrup Den her teknologi er jo også noget mere disruptive end dem du nævner, tænker jeg?

Jeg ser LLMs mere som da social media brød igennem. Jeg tror deres impact kan blive, hvis den ikke allerede er det, ligeså stor. Og der vil gå lige så lang tid inden man begynder at fatte alle de måder det har negativt påvirket os som mennesker og som samfund.

Unge vil hellere skrive med LLM om deres fysiske og psykiske helbred, alene fordi den har bedre bedside manners end de fleste læger.

holsta@mastodon.art
                      wrote sidst redigeret af

@svedigtype Disruptive er korrekt, og der er også mange flere mennesker med penge i klemme. Nvidias omsætning er eksploderet, næsten alle deres medarbejdere er (aktier) millionærer nu, Microsoft kastede milliarder efter OpenAI som de vil have gevinst på.

Jeg havde håbet på, at boblen ville spring her over sommer, men måske det bare langsomt glider ud i stedet og ingen bruger begrebet "AI" længere.

@MThaastrup

svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
                      0

@svedigtype

mthaastrup@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@holsta @svedigtype Jeg tror ærligt, at det handler om, at hypen i høj grad bæres af ganske almindelige mennesker, som ingen forudsætninger har for at forstå konsekvenserne. Hvis det kun var it-professionelle og jurister, der forholdt sig til det, var realiteterne sat ind for længst.

1 Reply Last reply
                        0

@svedigtype Disruptive er korrekt, og der er også mange flere mennesker med penge i klemme. Nvidias omsætning er eksploderet, næsten alle deres medarbejdere er (aktier) millionærer nu, Microsoft kastede milliarder efter OpenAI som de vil have gevinst på.

Jeg havde håbet på, at boblen ville spring her over sommer, men måske det bare langsomt glider ud i stedet og ingen bruger begrebet "AI" længere.

@MThaastrup

svedigtype@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@holsta @MThaastrup Jeg tror ikke vi er så langt endnu, den brede befolkning er stadig bedazzled over det jo.

Folk har erstattet google-søgninger med ChatGPT-prompts og bruger det som den nyeste søgemaskine plus moms, fordi man kan jo også lige uploade et billede og bede den give en ny frisure, eller uploade hele sin journal og blive diagnosticeret...

Jeg tror stadig den brede befolkning er i eller op vej ind i wauw-fasen ...

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
                          0

@holsta @MThaastrup Jeg tror ikke vi er så langt endnu, den brede befolkning er stadig bedazzled over det jo.

Folk har erstattet google-søgninger med ChatGPT-prompts og bruger det som den nyeste søgemaskine plus moms, fordi man kan jo også lige uploade et billede og bede den give en ny frisure, eller uploade hele sin journal og blive diagnosticeret...

Jeg tror stadig den brede befolkning er i eller op vej ind i wauw-fasen ...

mthaastrup@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af mthaastrup@helvede.net

@svedigtype @holsta sådan apropos, at jeg på Norges teknologiske museum i dag i energiafdelingen så et skilt, hvor der stod "Dine dovne søgninger via ChatGPT kræver 20 gange så meget strøm som Google". Eller noget i den retning, kan ikke huske den præcise formulering, og tog åbenbart ikke et bilede af skiltet.

1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.