Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Det kan godt være nogen skal til at finde alternativer til Facebook og Instagram.

Det kan godt være nogen skal til at finde alternativer til Facebook og Instagram.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 7 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@henrikmillinge det skal vi nok hjælpe dem med

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.social
    wrote sidst redigeret af

@henrikmillinge sådan her forestiller jeg mig at det kommer til at foregå.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
    0

@henrikmillinge sådan her forestiller jeg mig at det kommer til at foregå.

benjaminlj@virup.social
      wrote sidst redigeret af

@henrikmillinge selvom jeg godt ved at det hurtigt ender sådan her i stedet.

1 Reply Last reply
      0
      • folkefoderation@expressional.socialF folkefoderation@expressional.social shared this topic

@henrikmillinge det skal vi nok hjælpe dem med

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
        mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
        mthaastrup@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @henrikmillinge Det er bare supersvært at sælge til ikke-it-kyndige familiemedlemmer. De har brug for deres grupper og alt det, de kender.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
        0
        • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@benjaminlj @henrikmillinge Det er bare supersvært at sælge til ikke-it-kyndige familiemedlemmer. De har brug for deres grupper og alt det, de kender.

benjaminlj@virup.social
          wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @henrikmillinge ja, det er jeg kun alt for opmærksom på. Har brugt snart et år på at promovere virup.social i Hjortshøj med yderst begrænset succes... Men tilliden til amerikansk tech er brudt og kommer ikke bare igen, Facebook bliver dårligere og dårligere, og alle de andre alternativer der dukker op for tiden er isolerede siloer. Det vi mangler er den folkelige opbakning og at gøre det så tilgængeligt som muligt, også for ikke-teknikere og det er det vi vil arbejde på med #Folkeføderation

tbhdk@social.data.coopT 1 Reply Last reply
          0

@MThaastrup @henrikmillinge ja, det er jeg kun alt for opmærksom på. Har brugt snart et år på at promovere virup.social i Hjortshøj med yderst begrænset succes... Men tilliden til amerikansk tech er brudt og kommer ikke bare igen, Facebook bliver dårligere og dårligere, og alle de andre alternativer der dukker op for tiden er isolerede siloer. Det vi mangler er den folkelige opbakning og at gøre det så tilgængeligt som muligt, også for ikke-teknikere og det er det vi vil arbejde på med #Folkeføderation

tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
            tbhdk@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Det ville være rart hvis EU og de enkelte EU lande ville smide donationer efter de forskellige decentraliserede platforme, så deres udvikling gik hurtigere. Det har Tyskland så vidt jeg ved gjort med Mastodon. Hvis det samme skete med Pixelfed, så ville platformen hurtigere nærme sig Instagrams funktionsniveau. @MThaastrup @henrikmillinge

simonjust@mstdn.dkS mjj@mstdn.dkM 2 Replies Last reply
            0
            • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

@benjaminlj Det ville være rart hvis EU og de enkelte EU lande ville smide donationer efter de forskellige decentraliserede platforme, så deres udvikling gik hurtigere. Det har Tyskland så vidt jeg ved gjort med Mastodon. Hvis det samme skete med Pixelfed, så ville platformen hurtigere nærme sig Instagrams funktionsniveau. @MThaastrup @henrikmillinge

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@tbhdk @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge Det gjorde de også, gennem projekter i Next Generation Initiative (ikke kun Mastodon, mange forskellige, deriblandt Peertube og andre Fedivers-projekter) - men puljen blev desværre kraftigt beskåret i år, og arbejdet vistnok indlemmet i Horizon Europe-programmet, men det skal jeg lige læse op på.

https://ngi.eu/blog/2022/11/24/how-ngi-supports-open-interoperable-decentralised-and-trust-based-internet-applications-through-fediverse-projects-like-mastodon/

1 Reply Last reply
              0

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                mjj@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@tbhdk @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge Ja - jeg er også lidt spændt på, hvad aktiviteten omkring W Social bliver - den har jo fået lidt omtale og vækst, men det er jo ikke det samme som at nå videre.
                Jeg er ikke selv interesseret, men jeg synes da sådan set, at det er en interessant parameter at lave et netværk, der kræver et europæisk ID.

Nå ja, og så kunne Diaspora jo have gjort det samme for 15 år siden, og det nåede aldrig frem:
                https://backlog.dk/1200-irma-effekten-og-digitale-diasporaer-i-forfald-om-diaspora/

tbhdk@social.data.coopT 1 Reply Last reply
                0
                • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@tbhdk @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge Ja - jeg er også lidt spændt på, hvad aktiviteten omkring W Social bliver - den har jo fået lidt omtale og vækst, men det er jo ikke det samme som at nå videre.
                  Jeg er ikke selv interesseret, men jeg synes da sådan set, at det er en interessant parameter at lave et netværk, der kræver et europæisk ID.

Nå ja, og så kunne Diaspora jo have gjort det samme for 15 år siden, og det nåede aldrig frem:
                  https://backlog.dk/1200-irma-effekten-og-digitale-diasporaer-i-forfald-om-diaspora/

tbhdk@social.data.coop
                  wrote sidst redigeret af

@mjj Jeg hapsede denne "anmeldelse" af W Social et eller andet sted. Den siger for mig alting om den platform: "Hold dig væk!". @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
                  0

@mjj Jeg hapsede denne "anmeldelse" af W Social et eller andet sted. Den siger for mig alting om den platform: "Hold dig væk!". @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge

mjj@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@tbhdk @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge Jeg tror, at det var Elena Rossi? Eller også delte hun det i hvert fald
                    Anyway, bare ATProto som udgangspunkt gør, at jeg ikke er interesseret.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                    0
                    • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@tbhdk @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge Jeg tror, at det var Elena Rossi? Eller også delte hun det i hvert fald
                      Anyway, bare ATProto som udgangspunkt gør, at jeg ikke er interesseret.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      folfdk@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@mjj @tbhdk @benjaminlj @MThaastrup @henrikmillinge

Link til tootet

https://aseachange.com/@elena/statuses/01KVD55YBYVM3B46ACQTECDMT2

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.