Det her er mig, der skriver professionelle alt-tekster.
-
Endnu et billede fra samme bog, det her var fucking svært, synes jeg.
@infonauten Jeg er glad for at jeg ikke lever af at beskrive billeder. Jeg er *så* dårlig til det. Nogle gange forstår jeg ikke hvad der er på et billede, før jeg læser andre beskrivelse.
-
@infonauten Jeg er glad for at jeg ikke lever af at beskrive billeder. Jeg er *så* dårlig til det. Nogle gange forstår jeg ikke hvad der er på et billede, før jeg læser andre beskrivelse.
@hunspirillen jeg er også glad for at jeg ikke lever af det, for jeg synes faktisk ikke det er specielt sjovt. Men jeg er blevet ok til det.
-
@infonauten Wowsa, 3.600!
Det giver selvfølgelig god mening, at det varierer efter bogtype.(tangent - Det tætteste, jeg har været på trykkeriverdenen, var dengang, jeg havde et studiejob i JPs elektroniske annoncemodtagelse, hvor jeg skulle klargøre indkommende filer til tryk. Det var heldigvis sjældent, vi modtog noget, der var helt skørt. Typisk var det bare noget med at sikre, at farverne var nogen, som trykkeriet kunne håndtere.)
Anden tangent: Jeg mindes, da jeg ville have printet et billede af månen, som jeg havde fundet i meget stor opløsning (taget af NASA). Jeg kommer ned til DTU Tryk, som, for at få det til at passe på en side, beholder DPI (Det var PNG, dpi var noget programmet gættede sig til), og skalerer hele molevitten. Billedet var vel i omegnen af 600x400 da det blev printet. Jeg måtte ind og hjælpe dem med hvordan man printer et billede i Photoshop, for at få det rigtigt. Dette tilfælde var ikke enkeltstående.
-
Anden tangent: Jeg mindes, da jeg ville have printet et billede af månen, som jeg havde fundet i meget stor opløsning (taget af NASA). Jeg kommer ned til DTU Tryk, som, for at få det til at passe på en side, beholder DPI (Det var PNG, dpi var noget programmet gættede sig til), og skalerer hele molevitten. Billedet var vel i omegnen af 600x400 da det blev printet. Jeg måtte ind og hjælpe dem med hvordan man printer et billede i Photoshop, for at få det rigtigt. Dette tilfælde var ikke enkeltstående.
@Gjoel @nerdd @infonauten
Afsporing:Andelen af unge studerende som til deres plakater har taget DTU logoet direkte fra hjemmesiden som screenshot i stedet for at finde svg versionen på
https://designguide.dtu.dk/logo🫣
-
@Gjoel @nerdd @infonauten
Afsporing:Andelen af unge studerende som til deres plakater har taget DTU logoet direkte fra hjemmesiden som screenshot i stedet for at finde svg versionen på
https://designguide.dtu.dk/logo🫣
-
Billede af korrekt geometrisk figur, oprindeligt i 600x400, men trukket lidt (fordi Word sikkert) så det i en opgave er endt som 700x400
(Og får mig til at tænke på X-files afsnittet med manden der kan strække sig)
-
@Gjoel @infonauten Du skulle have givet dem et inDesign dokument i første omgang

-
Ærligt, da du så billedet, tænkte du så det var komprimeret?
@infonauten nej. Kun at gruppen af mænd var lidt mere komprimeret end grupper af mænd sædvanligvis er.
-
@infonauten nej. Kun at gruppen af mænd var lidt mere komprimeret end grupper af mænd sædvanligvis er.
@ondekvinde "jeg komprimerer de komprimerede mænd endnu mere" er et godt / elendigt salgsslogan for mig, afhængigt af dit personlige standpunkt og sans (eller mangel på samme) for humor.

-
@ondekvinde
Perfekt !Cc
@infonauten