Hvorfor du altid bør tegne et testamente.
-
1/ Hvorfor du altid bør tegne et testamente. Min søde mands far døde og så begyndte arvehelvedet + min mand er konfliktsky så det basker.
1. bonusmor havde lavet et nyt testamente, der ikke blev underskrevet fordi svigerfar havde Alzheimer - den gav hende fuld arveret til hele huset og svigerfars børn fik intet, hvis svigerfar døde først. Omvendt arvede hendes børn alt og svigerfar og hans børn fik intet hvis hun døde først.
2/ De bestred testamentet og gav hende lov til at sidde i uskiftet bo (hvilket jeg ikke ville have turde, da hun kan formøble det hele i sin levetid)
2. Der er 3 sønner der har fået en del penge på forskud meget ulige. Ældste søn sidder i en lejlighed fuldt betalt af svigerfar, yngstesøn fik en stor sum til hjælp med at købe hus. Min mand har fået en beskeden portion fordi han aldrig har bedt om noget.
-
2/ De bestred testamentet og gav hende lov til at sidde i uskiftet bo (hvilket jeg ikke ville have turde, da hun kan formøble det hele i sin levetid)
2. Der er 3 sønner der har fået en del penge på forskud meget ulige. Ældste søn sidder i en lejlighed fuldt betalt af svigerfar, yngstesøn fik en stor sum til hjælp med at købe hus. Min mand har fået en beskeden portion fordi han aldrig har bedt om noget.
3/ Nu skal ældstesøns lejlighed sælges - da han ikke kan betale for lejligheden selv. Den trækker han ud fordi så længe han ikke får solgt betaler dødsboet lejlighedens udgifter og derved udhules arven.
-
3/ Nu skal ældstesøns lejlighed sælges - da han ikke kan betale for lejligheden selv. Den trækker han ud fordi så længe han ikke får solgt betaler dødsboet lejlighedens udgifter og derved udhules arven.
4/ 3. Ældste søn mener alle snyder han (han har på ingen måde forstand på penge eller matematik) og kan ikke forstå han ret beset er den der har fået allermest af de 3 børn.
Han mener også hans lejlighed er meget mere værd end hvad realiteten om boligsalg i hans område fortæller og når man påpeger, hvad andre lignende lejligheder i området sælges for, og at der reelt set bliver et tab ved salg benægter han og vil ikke sælge - fordi - ja du gættede rigtigt - familien snyder ham. -
4/ 3. Ældste søn mener alle snyder han (han har på ingen måde forstand på penge eller matematik) og kan ikke forstå han ret beset er den der har fået allermest af de 3 børn.
Han mener også hans lejlighed er meget mere værd end hvad realiteten om boligsalg i hans område fortæller og når man påpeger, hvad andre lignende lejligheder i området sælges for, og at der reelt set bliver et tab ved salg benægter han og vil ikke sælge - fordi - ja du gættede rigtigt - familien snyder ham.5/ 4. Min søde mand sukker lidt og siger - det hele går i skoven og han ret beset ikke kommer til at arve andet end rod og uvenskab i familien. Jeg har lyst til at slå i bordet men holder mig klogeligt langt væk fra det hele.
Derfor skriv altid testamente og få det tinglyst uanset hvor meget i synes I har styr på det. -
5/ 4. Min søde mand sukker lidt og siger - det hele går i skoven og han ret beset ikke kommer til at arve andet end rod og uvenskab i familien. Jeg har lyst til at slå i bordet men holder mig klogeligt langt væk fra det hele.
Derfor skriv altid testamente og få det tinglyst uanset hvor meget i synes I har styr på det.@YongSun Uff, det lyder på ingen måde rart
.
Min far er begyndt at give forskud på arv (han er i 70'erne). Dels er der så meget jyde i ham, at han udnytter de grænser, der er for gaver og dels vil han hellere støtte imens han er i live.
Min mor er gift igen og den del, har jeg for længst afskrevet.. Det bliver noget rigtig rod.
For mit eget (og @svedigtype) vedkommende har vi en ret god ide om hvordan vi gerne vil have det - og vil have det nedfældet på papir - for børn og hinandens skyld.
-
1/ Hvorfor du altid bør tegne et testamente. Min søde mands far døde og så begyndte arvehelvedet + min mand er konfliktsky så det basker.
1. bonusmor havde lavet et nyt testamente, der ikke blev underskrevet fordi svigerfar havde Alzheimer - den gav hende fuld arveret til hele huset og svigerfars børn fik intet, hvis svigerfar døde først. Omvendt arvede hendes børn alt og svigerfar og hans børn fik intet hvis hun døde først.
@YongSun
Fuck hvor jeg ikke gider tænke over testamente, men hold kæft hvor er det vigtigt at jeg får gjort noget ved det.Tak for at beskrive hvad der kan ske når det hele ikke er tydeligt.
Man tænker jo aldrig det sker lige nu for en selv, men det er dælme vigtigt at tænke over i tide.
Jeg håber I ender et godt sted hos mandens familie.
-
5/ 4. Min søde mand sukker lidt og siger - det hele går i skoven og han ret beset ikke kommer til at arve andet end rod og uvenskab i familien. Jeg har lyst til at slå i bordet men holder mig klogeligt langt væk fra det hele.
Derfor skriv altid testamente og få det tinglyst uanset hvor meget i synes I har styr på det.@YongSun Det er dér, man lærer sin familie at kende. Eller sin svigerfamilie. Det er fortidens søskendejalousi, der udspiller sig. Da min søster og jeg i vores start tyvere så min mors søskende gå amok, enedes vi om at "det dér gør vi aldrig" og det holdt vi. Men ja, et testamente kan stoppe slagsmålet, omend ikke de sårede følelser.
-
@YongSun Det er dér, man lærer sin familie at kende. Eller sin svigerfamilie. Det er fortidens søskendejalousi, der udspiller sig. Da min søster og jeg i vores start tyvere så min mors søskende gå amok, enedes vi om at "det dér gør vi aldrig" og det holdt vi. Men ja, et testamente kan stoppe slagsmålet, omend ikke de sårede følelser.
@hunspirillen Det hjælper ikke på dynamikken at der er 2 adopterede sønner, hvor den ene har en række diagnoser og en biologisk søn.
-
@YongSun
Fuck hvor jeg ikke gider tænke over testamente, men hold kæft hvor er det vigtigt at jeg får gjort noget ved det.Tak for at beskrive hvad der kan ske når det hele ikke er tydeligt.
Man tænker jo aldrig det sker lige nu for en selv, men det er dælme vigtigt at tænke over i tide.
Jeg håber I ender et godt sted hos mandens familie.
@folfdk Min partner og jeg skrev testamente da vi blev gift, for jeg har børn fra tidligere og han har ingen. Vi har det tinglyst og er hinandens værger ved sygdom.
-
@hunspirillen Det hjælper ikke på dynamikken at der er 2 adopterede sønner, hvor den ene har en række diagnoser og en biologisk søn.
@YongSun Så er der basis for rigtig mange indebrændte følelser
-
@YongSun Så er der basis for rigtig mange indebrændte følelser
@hunspirillen Jeg sidder ofte i et hjørne og ser et uskrevet Lars Norén drama udspille sig i det usagte.