Forleden spurgte jeg min franskunderviser, om hun kunne anbefale en ikke-så-tyk fransk roman, som var let at læse.
-
Forleden spurgte jeg min franskunderviser, om hun kunne anbefale en ikke-så-tyk fransk roman, som var let at læse. Hun havde straks forslag. På listen var Petit Pays af Gaël Faye. Sjovt nok udkom den præcis samme dag på dansk. Så nu er den min #fredagsbog. På dansk.

Den hedder Lille land på dansk og handler om fortælleren Gabriels opvækst i Burundi med fransk far og rwandisk mor i skyggen af krig i Rwanda, immigration og savn af barndommens uskyld. Indtil videre ret god. -
Forleden spurgte jeg min franskunderviser, om hun kunne anbefale en ikke-så-tyk fransk roman, som var let at læse. Hun havde straks forslag. På listen var Petit Pays af Gaël Faye. Sjovt nok udkom den præcis samme dag på dansk. Så nu er den min #fredagsbog. På dansk.

Den hedder Lille land på dansk og handler om fortælleren Gabriels opvækst i Burundi med fransk far og rwandisk mor i skyggen af krig i Rwanda, immigration og savn af barndommens uskyld. Indtil videre ret god.@Camlarsch Jeg siger ikke, jeg er fummelfingret.. meeeen: https://helvede.net/@tofticles/116616810892669098 🫣
-

Den hedder Lille land på dansk og handler om fortælleren Gabriels opvækst i Burundi med fransk far og rwandisk mor i skyggen af krig i Rwanda, immigration og savn af barndommens uskyld. Indtil videre ret god.@Camlarsch Den er garanteret også nemmere at læse på fransk, når du allerede kender handlingen, hvis du skulle få lyst til det.
-
@Camlarsch Jeg siger ikke, jeg er fummelfingret.. meeeen: https://helvede.net/@tofticles/116616810892669098 🫣
@tofticles Ah ja, har læst Saint-Éxupery (på dansk) tidligere. Jeg spurgte min lærer om mere nutidige forfattere, for det er så svært at følge med på andre bogmarkeder.
-
@Camlarsch Den er garanteret også nemmere at læse på fransk, når du allerede kender handlingen, hvis du skulle få lyst til det.
@hunspirillen Faktisk har jeg opdaget, at den er lavet som tegneserie, så jeg tænker, at den kan jeg læse på fransk (bagefter).
-
@tofticles Ah ja, har læst Saint-Éxupery (på dansk) tidligere. Jeg spurgte min lærer om mere nutidige forfattere, for det er så svært at følge med på andre bogmarkeder.
@Camlarsch Enig - jeg har nemmere ved at finde engelske og amerikanske forfattere end tyske og andre europæiske markeder.
-

Den hedder Lille land på dansk og handler om fortælleren Gabriels opvækst i Burundi med fransk far og rwandisk mor i skyggen af krig i Rwanda, immigration og savn af barndommens uskyld. Indtil videre ret god.Hvis du synes om den så er Jacaranda også lige kommet på dansk (af samme forfatter).
Den fik jeg i gave for nylig af en franskmand jeg kender som læser meget.
Det lyder som om du har masser af muligheder for gode bøger på fransk, men jeg kan godt spørge ham om der er noget han ville anbefale (på fransk)
-
Hvis du synes om den så er Jacaranda også lige kommet på dansk (af samme forfatter).
Den fik jeg i gave for nylig af en franskmand jeg kender som læser meget.
Det lyder som om du har masser af muligheder for gode bøger på fransk, men jeg kan godt spørge ham om der er noget han ville anbefale (på fransk)
@folfdk Tak, men jeg fik en god liste.