Mig til mine kunder:
-
Mig til mine kunder:
"Tilgængelighedsdirektivet er ikke kun at jeg laver en tilgængelig e-bog til jer, I skal også deklarere den som sådan inde i Pubhub" [central distributionshub for digitale bøger]
Nogle af mine kunder: "Yeah, whatever. NERD" (lettere oversat)Samme kunder, nu: "OMG SIKKERHEDSSTYRELSEN KOMMER PÅ BESØG! Hvad var det nu vi skulle gøre?!?! PANIK!"
Mig:
-
Mig til mine kunder:
"Tilgængelighedsdirektivet er ikke kun at jeg laver en tilgængelig e-bog til jer, I skal også deklarere den som sådan inde i Pubhub" [central distributionshub for digitale bøger]
Nogle af mine kunder: "Yeah, whatever. NERD" (lettere oversat)Samme kunder, nu: "OMG SIKKERHEDSSTYRELSEN KOMMER PÅ BESØG! Hvad var det nu vi skulle gøre?!?! PANIK!"
Mig:
Ret skal være ret, produktionsafdelingerne rundt omkring på forlagene er kronisk underbemandede og jeg forstår godt at en relativt diffus opgave, som ligger langt udenfor ens vidensfelt bliver nedprioriteret.
-
Ret skal være ret, produktionsafdelingerne rundt omkring på forlagene er kronisk underbemandede og jeg forstår godt at en relativt diffus opgave, som ligger langt udenfor ens vidensfelt bliver nedprioriteret.
@infonauten Inde i min Mofibo-app er der kommet et felt under beskrivelsen af indholdet, der hedder "Tilgængelighedsinfo". Der står så "Ingen information er tilgængelig" ... på alle bøgerne.
Det er vist work in progress. -
@infonauten Inde i min Mofibo-app er der kommet et felt under beskrivelsen af indholdet, der hedder "Tilgængelighedsinfo". Der står så "Ingen information er tilgængelig" ... på alle bøgerne.
Det er vist work in progress.@Camlarsch situationen virker overvejende kaotisk set herfra. Og altså, langt de fleste titler har nok ikke noget info tilknyttet.
DE ENESTE jeg har hjulpet med dette er Alpha, så jeg er lidt nysgerrig på om der står noget under deres titler ... -
@Camlarsch situationen virker overvejende kaotisk set herfra. Og altså, langt de fleste titler har nok ikke noget info tilknyttet.
DE ENESTE jeg har hjulpet med dette er Alpha, så jeg er lidt nysgerrig på om der står noget under deres titler ...@infonauten Nogen særlige titler, du har hjulpet med? Jeg slog lige Valerie Perrin op (som lige var den forfatter, jeg kunne huske, der var hos Alpha). Og der står heller ikke noget. Men der står en længere "ikke noget"-klamamse end de andre:
Ingen information om modificering af udseende er tilgængelig. Ingen oplysninger er blevet givet om overholdesse af standarderne for tilgængelighed. Ingen informaiton om forudindspillet lyd er tilgængelig. Ingen information om alternativ tekst. osv -
@infonauten Nogen særlige titler, du har hjulpet med? Jeg slog lige Valerie Perrin op (som lige var den forfatter, jeg kunne huske, der var hos Alpha). Og der står heller ikke noget. Men der står en længere "ikke noget"-klamamse end de andre:
Ingen information om modificering af udseende er tilgængelig. Ingen oplysninger er blevet givet om overholdesse af standarderne for tilgængelighed. Ingen informaiton om forudindspillet lyd er tilgængelig. Ingen information om alternativ tekst. osv@Camlarsch interessant. Vil du prøve med en af de helt nye, "Deep cuts" af Holly Brickley f.eks.?
-
@Camlarsch interessant. Vil du prøve med en af de helt nye, "Deep cuts" af Holly Brickley f.eks.?
@infonauten Den danske ligger kun som lydbog i Mofibo. Andet eksempel?
-
@infonauten Den danske ligger kun som lydbog i Mofibo. Andet eksempel?
@Camlarsch "Kunsten at spejle et æg" af Kim Andrea Brofeldt, burde være online.
-
@Camlarsch "Kunsten at spejle et æg" af Kim Andrea Brofeldt, burde være online.
@infonauten Det er den, men samme klamamse.
-
@infonauten Det er den, men samme klamamse.
@Camlarsch @infonauten “klamamse”
godt nok længe siden, jeg er stødt på det ord. Sidst var vist i 2015 på Ekstra Bladets avisredaktion