Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Ah, jeg sidder og trækker data ud af et leksikon (PDF -> hvad som helst andet, bare det er struktureret) og leger med en ny proces, der udtrækker til Markdown frem for HTML, bare for at prøve det.

Ah, jeg sidder og trækker data ud af et leksikon (PDF -> hvad som helst andet, bare det er struktureret) og leger med en ny proces, der udtrækker til Markdown frem for HTML, bare for at prøve det.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
15 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • maltelau@expressional.socialM maltelau@expressional.social

@infonauten tror ikke det er muligt at lave noget generelt give the staten of pdfs. Så jeg er aldrig lykkedes med andet end at hive så meget rå tekst ud som muligt og så prøve mig frem med uperfekte regex til at vride lidt struktur frem

infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@maltelau det er en kæmpe mundfuld, ja. Jeg arbejder på en heuristisk model, der kigger på skriftstørrelser, marginer og f.eks. alignments for at lave en relativt ok PDF -> struktureret, reflowable HTML, men der er så fucking mange edge cases som jeg støder ind i undervejs. Og så er jeg ikke engang kommet ind på hyphenation / orddelinger generelt. Jeg bliver mere hvidhåret end jeg allerede er 🙂

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
    0
    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@infonauten Åh nej, og scriptet kan ikke bruge underscore som kursiv-markør? Jeg foretrækker klart asterisk fremfor underscore, men hvis det kan hjælpe konverteringen...

infonauten@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@fanden lige nu kører jeg bare den gamle proces -> HTML, jeg har en deadline for leverancen.
      Men ja, enten underscore eller bare escape * inden jeg kører formattering. Om end jeg tror markdown nok er en blindgyde i forhold til mit formål, skal nok blive ved HTML.

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0
      • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

@maltelau det er en kæmpe mundfuld, ja. Jeg arbejder på en heuristisk model, der kigger på skriftstørrelser, marginer og f.eks. alignments for at lave en relativt ok PDF -> struktureret, reflowable HTML, men der er så fucking mange edge cases som jeg støder ind i undervejs. Og så er jeg ikke engang kommet ind på hyphenation / orddelinger generelt. Jeg bliver mere hvidhåret end jeg allerede er 🙂

infonauten@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@maltelau kender du Bento PDF? Den har nogle ok værktøjer til at hive data ud af PDFer (om end de heller ikke er perfekte). https://www.bentopdf.com/index.html

maltelau@expressional.socialM tokeriis@helvede.netT 2 Replies Last reply
        1
        0

@maltelau kender du Bento PDF? Den har nogle ok værktøjer til at hive data ud af PDFer (om end de heller ikke er perfekte). https://www.bentopdf.com/index.html

maltelau@expressional.socialM This user is from outside of this forum
          maltelau@expressional.socialM This user is from outside of this forum
          maltelau@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@infonauten tror også jeg har et par hvide hår endnu, og jeg har ikke engang ville have andet struktur end overskrifter osv ud. Kender ikke bento nej, har bare brugt gode gamle poppler's pdftotext

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0
          • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
          • maltelau@expressional.socialM maltelau@expressional.social

@infonauten tror også jeg har et par hvide hår endnu, og jeg har ikke engang ville have andet struktur end overskrifter osv ud. Kender ikke bento nej, har bare brugt gode gamle poppler's pdftotext

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
            svuorela@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@maltelau pdftohtml fra poppler gør det også nogenlunde. men på grund af pdf'ers mærkelighed er det svært at blive rigtig godt. Men nu tilbage og fixe poppler. @infonauten

0
            • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@maltelau pdftohtml fra poppler gør det også nogenlunde. men på grund af pdf'ers mærkelighed er det svært at blive rigtig godt. Men nu tilbage og fixe poppler. @infonauten

infonauten@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@svuorela @maltelau en del af problematikken er, at der udover at PDF er et spøjst, spøjst format, også er et menneskeligt element inde, nemlig grafikeren der har sat PDF'en. Hvis vedkommende f.eks. tvinger en orddeling via "-" og enter i stedet for at brug en soft hyphen, så er det det, der kommer ud. Eller hvad de ellers kan finde på. Og det skal man så håndtere i post processing.

1 Reply Last reply
              0

@fanden lige nu kører jeg bare den gamle proces -> HTML, jeg har en deadline for leverancen.
                Men ja, enten underscore eller bare escape * inden jeg kører formattering. Om end jeg tror markdown nok er en blindgyde i forhold til mit formål, skal nok blive ved HTML.

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                fanden@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@infonauten Nu holder jeg bare meget af markdown, men hvis det ikke er andet end et skridt i processen for at lave en EPUB, kan HTML vel være lige så godt 🙂

Jeg kender godt det der med "jeg har en nemmere løsning på hånden, men jeg vil regne ud hvordan den her metode kan fungere, selvom det gør det mere bøvlet lige nu"...

0

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tokeriis@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@infonauten @maltelau Hvordan er det egt. med PDF Jar vs. Bento? De ligner de kan ca. det samme: https://pdfjar.com

0
                  • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@infonauten Nu holder jeg bare meget af markdown, men hvis det ikke er andet end et skridt i processen for at lave en EPUB, kan HTML vel være lige så godt 🙂

Jeg kender godt det der med "jeg har en nemmere løsning på hånden, men jeg vil regne ud hvordan den her metode kan fungere, selvom det gør det mere bøvlet lige nu"...

infonauten@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@fanden man er jo nødt til at prøve når man har fået ideen, jo ...

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
                    0
                    • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@infonauten @maltelau Hvordan er det egt. med PDF Jar vs. Bento? De ligner de kan ca. det samme: https://pdfjar.com

infonauten@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@tokeriis @maltelau har ikke set pdfjar f'r, men det ligner det umiddelbart, ja. Jeg anbefaler udelukkende Bento fordi jeg kender og bruger det og fordi jeg "kender" manden bag (læs: han er på et forum jeg også er på, og virker sympatisk og lydhør).

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
                      0

@fanden man er jo nødt til at prøve når man har fået ideen, jo ...

fanden@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@infonauten Det kan jo være verdens bedste idé, den skal forfølges ned af alle kaninhuller!

1 Reply Last reply
                        0

@tokeriis @maltelau har ikke set pdfjar f'r, men det ligner det umiddelbart, ja. Jeg anbefaler udelukkende Bento fordi jeg kender og bruger det og fordi jeg "kender" manden bag (læs: han er på et forum jeg også er på, og virker sympatisk og lydhør).

tokeriis@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@infonauten @maltelau Jeg kan se at Bento har et workflow-tool, som binder de enkelte funktioner sammen, det gør det en hel del mere attraktivt.

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.