Jeg ser en masse vrede mod Fender (dem med guitarerne) lige nu, men jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvorfor.
-
Jeg ser en masse vrede mod Fender (dem med guitarerne) lige nu, men jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvorfor. Kan nogen give mig en tl;dr version af hvad der er sket?
-
Jeg ser en masse vrede mod Fender (dem med guitarerne) lige nu, men jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvorfor. Kan nogen give mig en tl;dr version af hvad der er sket?
@infonauten De har sendt en masse cease and desist til folk, der laver bedre guitarer i stil med Fender end dem selv – og beordret dem til at destruere lagre med trusler om sagsanlæg osv - også til bittesmå steder.
-
@infonauten Det ligner at Fender har sendt advokater (og vundet sager) mod andre guitarproducenter (inklusiv guitarhåndbyggervirksomheder) for guitarer de synes ligner en stratocaster for meget.
-
@infonauten De har sendt en masse cease and desist til folk, der laver bedre guitarer i stil med Fender end dem selv – og beordret dem til at destruere lagre med trusler om sagsanlæg osv - også til bittesmå steder.
@trezzer kæmpe assholes. Men folk har lavet Fender-lignende guitarer i årtier, mærkeligt at de begynder nu.
-
@infonauten Det ligner at Fender har sendt advokater (og vundet sager) mod andre guitarproducenter (inklusiv guitarhåndbyggervirksomheder) for guitarer de synes ligner en stratocaster for meget.
@svuorela ok, virkeligt træls adfærd.
-
@trezzer kæmpe assholes. Men folk har lavet Fender-lignende guitarer i årtier, mærkeligt at de begynder nu.
@infonauten Det er supermærkeligt.
-
@infonauten @trezzer Det var præcis hvad retten i USA sagde, da Fender i 2009 forsøgte at etablere en retroaktiv copyright på Stratocaster-formen - man kan ikke lade folk kopiere sit produkt i årtier uden at sige noget & så pludselig komme & ville have penge for det. Derfor tabte de sagen & har ikke copyright på formen i USA, og derfor forsøger de nu uden for USA, formentlig for at kunne gå tilbage & sige "Se, vi har rettighederne i EU" eller lignende...
-
@svuorela ok, virkeligt træls adfærd.
@infonauten @svuorela De har vundet én sag, fordi de valgte at angribe en meget lille producent, som ikke dukkede op i retten for at forsvare sig.