Mit kongerige for en editor der understøtter docx og ikke indsætter al mulig lort, når man eksporterer til html.
-
@mrmatten folk skal slappe af. Simpelt fungerer bedst, med mindre vi snakker virkeligt særlige usecases.
@infonauten @mrmatten Det er desværre bare ikke altid lige nemt at slappe af, når man bliver sat til at arbejde på et projekt, som bruger et CSS framework eller library, som kun fungerer med dybt nestede non-semantiske elementer.
-
@infonauten @mrmatten Det er desværre bare ikke altid lige nemt at slappe af, når man bliver sat til at arbejde på et projekt, som bruger et CSS framework eller library, som kun fungerer med dybt nestede non-semantiske elementer.
@nerdd @infonauten haha sandt #WhenForcedToEvil

-
@mrmatten @infonauten Jeeep! Det er de færreste, der er specielt interesserede i åbningsreplikken: “Nå, jeg kan se, at I bruger Tailwind CSS og masser af divs og spans. Skulle vi ikke lige starte med at rydde op i det, inden jeg begynder på det, I egentlig hyrede mig til?”

-
@mrmatten @infonauten Jeeep! Det er de færreste, der er specielt interesserede i åbningsreplikken: “Nå, jeg kan se, at I bruger Tailwind CSS og masser af divs og spans. Skulle vi ikke lige starte med at rydde op i det, inden jeg begynder på det, I egentlig hyrede mig til?”

-
@infonauten @mrmatten Ja, helt bestemt! Ikke-semantiske elementer er helt nødvendige at have.
Det gør dog stadig lidt ondt at lave noget a’la “div > div > div > div > div > p > span” og alle med forskellige klasser for at få det hele til at rendere med korrekt placering, font, farve, størrelse osv

-
@infonauten @mrmatten Ja, helt bestemt! Ikke-semantiske elementer er helt nødvendige at have.
Det gør dog stadig lidt ondt at lave noget a’la “div > div > div > div > div > p > span” og alle med forskellige klasser for at få det hele til at rendere med korrekt placering, font, farve, størrelse osv

-
@infonauten @mrmatten Det må du undskylde. Jeg gør det aldrig igen.
-
@infonauten @mrmatten Det må du undskylde. Jeg gør det aldrig igen.
@nerdd @mrmatten
Mig: *vågner svedende op midt om natten; halvt frygt, halvt vrede*
Fruen: "Er det div'erne igen? De er ikke virkelige, de kan ikke ramme dig"
Mig: "Menmenmen Rasmus siger at de er virkelige!"
Fruen: "Pjatmedham, kan du se nogen div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her?"Mig, skriger, vågner ægte op.
Fruen: "Var det drømmen om de nestede divs igen?" -
@nerdd @mrmatten
Mig: *vågner svedende op midt om natten; halvt frygt, halvt vrede*
Fruen: "Er det div'erne igen? De er ikke virkelige, de kan ikke ramme dig"
Mig: "Menmenmen Rasmus siger at de er virkelige!"
Fruen: "Pjatmedham, kan du se nogen div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her?"Mig, skriger, vågner ægte op.
Fruen: "Var det drømmen om de nestede divs igen?"@infonauten @mrmatten Haha, nestede mareridt om nestede divs er et *ægte* mareridt!
-
@infonauten @mrmatten Haha, nestede mareridt om nestede divs er et *ægte* mareridt!
-
@infonauten @nerdd hahahaha
-
@infonauten @mrmatten Perfektion

-
@infonauten Ja, gid nogen havde opfundet sådan et. Det havde været smart.
@nerdd @infonauten An elegant weapon for a more civilised age...
-
@infonauten @nerdd hahahaha
@mrmatten @infonauten @nerdd Det er god værkstedshumor, det der

(kigger sig over skulderen efter spinnende snurretop på bordet…)
-
@nerdd @infonauten An elegant weapon for a more civilised age...
-
@infonauten @nerdd Jeg laver sådan set ikke noget med moderne HTML som ikke lige så godt kunne være lavet med korrekt HTML4, så jeg er sådan set klar med noget mere <i> og <b>
-
Mit kongerige for en editor der understøtter docx og ikke indsætter al mulig lort, når man eksporterer til html. Kigger på dig, Libreoffice, <span class="text-italic"> WTAF.
Men seriøst, har nogen et alternativ til Libreoffice, som kan læse og redigere docx? Jeg har optimalt brug for avanceret søg og erstat, f.eks. "find al tekst der er formatteret sådan her, tildel det typografi x".
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages). -
Men seriøst, har nogen et alternativ til Libreoffice, som kan læse og redigere docx? Jeg har optimalt brug for avanceret søg og erstat, f.eks. "find al tekst der er formatteret sådan her, tildel det typografi x".
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).@infonauten Jeg bruger OpenOffice - men det er vel næsten det samme. Fungerer udmærket på en Mac.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).Du har jo nok selv undersøgt mange ting, så jeg har ikke de store ting at tilføje
️Har heller ikke Mac, så er ikke bekendt med tekstbehandling/docx på Mac.
Men nu er det boostet, så håber vi at det rækker langt ud af vores fællesmængde af følgere.
(Men måske et opslag på engelsk, med nogle tags, kan give bedre udbredelse af spørgsmålet og hjælp)
-
@infonauten Jeg bruger OpenOffice - men det er vel næsten det samme. Fungerer udmærket på en Mac.
@Henriette_Westh ja, det er stort set det samme. Tak for input