Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.
-
Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/koebenhavns-lufthavn-satte-majrekord
@Trine_DK *suk*

-
Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/koebenhavns-lufthavn-satte-majrekord
@Trine_DK Danskerne kræver klima handling NU! (Lige efter denne ferie som jeg altså har fortjent)
-
Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/koebenhavns-lufthavn-satte-majrekord
@Trine_DK WTAF?
-
@Trine_DK WTAF?
-
@infonauten @Trine_DK Hvor er den dér ‘oh-fuck’-knap når man skal bruge den…
-
@Trine_DK WTAF?
@4nd3rs Jamen, ik’?! Helt ærligt.
-
@infonauten @4nd3rs Bare ikke når det gælder ferien, åbenbart, eller flyrejser i det hele taget, for frekvensen for indenrigsflyvninger er også steget voldsomt.
-
@Trine_DK Danskerne kræver klima handling NU! (Lige efter denne ferie som jeg altså har fortjent)
@boab Præcis.

-
@infonauten @4nd3rs @Trine_DK Det spejler i høj grad min oplevelse med mange venner, bekendte og naboer. Man er meget bevidst om klimaet, stemmer efter det, affaldssorterer, køber frilandskød og elbiler, men flyver glad verden rundt, for personlig tilfredsstillelse vejer altid højere når det gælder ferie.
Min konklusion er, at vi implicit ønsker at blive tugtet af en voksen, som i vores eget bedste forhøjer afgifterne på flyrejser.
-
@infonauten @4nd3rs Bare ikke når det gælder ferien, åbenbart, eller flyrejser i det hele taget, for frekvensen for indenrigsflyvninger er også steget voldsomt.
@Trine_DK @4nd3rs Jeg tror at konsekvensberegning er mega svært, og klimaforandringer er stadig relativt abstrakte for mange mennesker i deres daglige liv. Og forandring af en selv og ens vaner er noget af det sværeste for mange mennesker, også fordi det i nogle tilfælde også indebærer eksistentielle spørgsmål, "hvem er jeg, hvis jeg ikke er en der [flyver på ferie / spise kød / xyz]".
-
@Trine_DK @4nd3rs Jeg tror at konsekvensberegning er mega svært, og klimaforandringer er stadig relativt abstrakte for mange mennesker i deres daglige liv. Og forandring af en selv og ens vaner er noget af det sværeste for mange mennesker, også fordi det i nogle tilfælde også indebærer eksistentielle spørgsmål, "hvem er jeg, hvis jeg ikke er en der [flyver på ferie / spise kød / xyz]".
@infonauten @Trine_DK Enig – men hvor ville det være fantastisk hvis flere fandt en identitet i “jeg er en som ikke flyver eller spiser kød” – eller, endnu bedre, i “jeg er en som spiser planter, cykler og kører tog”

-
@Trine_DK @4nd3rs Jeg tror at konsekvensberegning er mega svært, og klimaforandringer er stadig relativt abstrakte for mange mennesker i deres daglige liv. Og forandring af en selv og ens vaner er noget af det sværeste for mange mennesker, også fordi det i nogle tilfælde også indebærer eksistentielle spørgsmål, "hvem er jeg, hvis jeg ikke er en der [flyver på ferie / spise kød / xyz]".
@infonauten @4nd3rs Hm, det kan du godt have ret i. For nogle er den forandring sværere end andre.
For at sætte det på spidsen, så tror jeg f.eks. ikke min far kunne finde ud af, hvem han var, hvis han ikke var ham festaben der drak en masse alkohol.
Men det er bare vildt at flere og flere flyver, mere og mere. Det er jo ikke status quo vi snakker om.
Hvis det så bare var det. -
@infonauten @4nd3rs Bare ikke når det gælder ferien, åbenbart, eller flyrejser i det hele taget, for frekvensen for indenrigsflyvninger er også steget voldsomt.
@Trine_DK @infonauten @4nd3rs Stigende indenrigsflyvninger læser jeg som en kras DSB-kritik også.
-
@infonauten @Trine_DK Enig – men hvor ville det være fantastisk hvis flere fandt en identitet i “jeg er en som ikke flyver eller spiser kød” – eller, endnu bedre, i “jeg er en som spiser planter, cykler og kører tog”

@4nd3rs @Trine_DK Jeg er helt enig. Jeg tror på at man kan skubbe til det ved at fortælle om sin fantastisk togrejse, ved at servere awesome vegetarmad for sine gæster (og fortælle hvor nemt og billigt det var), ved 1000 ting. Men det er en langsommelig proces, og vi har nok desværre ikke den tid. Som @tokeriis siger, så skal der nok en voksen til.
-
@infonauten @4nd3rs Hm, det kan du godt have ret i. For nogle er den forandring sværere end andre.
For at sætte det på spidsen, så tror jeg f.eks. ikke min far kunne finde ud af, hvem han var, hvis han ikke var ham festaben der drak en masse alkohol.
Men det er bare vildt at flere og flere flyver, mere og mere. Det er jo ikke status quo vi snakker om.
Hvis det så bare var det.@Trine_DK @infonauten @4nd3rs De fleste jeg kender ved udmærket godt at klimaet er helt på vej den gale vej og at de burde - de er kloge og kan indse det, selvom det er abstrakt, så enig i at identitetsproblematikken nok er vigtig. Men jeg tror også, at det simpelthen er megaubehageligt at se ind i "klimadommedag", og at man derfor giver sig selv tilladelse til at leve i nuet og forfølge sine feriedrømme de få uger man har muligheden i løbet af året.