Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Internet-søgning i dag: "hvad hedder den første Harry Potter-bog?"AI-overblik: "Den første Harry Potter-bog hedder 'Harry Potter og den magiske skraldespand'."

Internet-søgning i dag: "hvad hedder den første Harry Potter-bog?"AI-overblik: "Den første Harry Potter-bog hedder 'Harry Potter og den magiske skraldespand'."

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
30 Indlæg 10 Posters 50 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

@IbenChristiane der kommer også nogle gange nogle vilde forespørgsler, heldigvis har de ansatte forskellige special interests, så man kan næsten altid finde én, der kan.

Jeg elskede at være på vagt, det var alt det andet, jeg ikke lige havde fået manualen til.

ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@infonauten jeg kan godt følge det, når man så har manualen. Det havde jeg jo ikke.
    Det sejeste, jeg gjorde i udlånet, var, da en mand kom og spurgte efter en sang, og jeg tjekkede playlister og slog teksten op og ledte og søgte og kiggede. Og så nynnede han den, og jeg genkendte med det samme. Kæmpe succes!
    Alt det andet var korte, sløje søgestrenge, men tit fandt vi da det rigtige. Det værste? ‘Jeg har læst denne her og leder efter noget lige så godt…’ wow, jeg kom til kort på den slags!

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
    0
    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

@infonauten jeg kan godt følge det, når man så har manualen. Det havde jeg jo ikke.
      Det sejeste, jeg gjorde i udlånet, var, da en mand kom og spurgte efter en sang, og jeg tjekkede playlister og slog teksten op og ledte og søgte og kiggede. Og så nynnede han den, og jeg genkendte med det samme. Kæmpe succes!
      Alt det andet var korte, sløje søgestrenge, men tit fandt vi da det rigtige. Det værste? ‘Jeg har læst denne her og leder efter noget lige så godt…’ wow, jeg kom til kort på den slags!

infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
      infonauten@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@IbenChristiane same, for hvad ved jeg om deres smag? Jeg prøvede, men det var altid sådan ... hæ, jeg håber det her virker. Det er et helt særligt talent, Camilla har det 110%. Jeg har det ikke så meget.

Men tegninger til hvordan man bygger et legehus? Strikkeopskrift til en begynder, tøj til børn? Historiske kilder om Stauning? Lad mig finde det shit til dig, bror.

ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
      0

@IbenChristiane same, for hvad ved jeg om deres smag? Jeg prøvede, men det var altid sådan ... hæ, jeg håber det her virker. Det er et helt særligt talent, Camilla har det 110%. Jeg har det ikke så meget.

Men tegninger til hvordan man bygger et legehus? Strikkeopskrift til en begynder, tøj til børn? Historiske kilder om Stauning? Lad mig finde det shit til dig, bror.

ibenchristiane@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@infonauten haha, ja det er også så dejligt konkret! Jeg så også folk på arbejde gå og bare *vide* hvordan de lige skulle associere fra den bog, folk snakkede om, til det næste. Jeg var bare blank. Plus, jeg havde jo slet heller ikke samme hverdag med at lære alle de bøger lidt at kende hele tiden, så min database var mangelfuld.

0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

@infonauten haha, ja det er også så dejligt konkret! Jeg så også folk på arbejde gå og bare *vide* hvordan de lige skulle associere fra den bog, folk snakkede om, til det næste. Jeg var bare blank. Plus, jeg havde jo slet heller ikke samme hverdag med at lære alle de bøger lidt at kende hele tiden, så min database var mangelfuld.

infonauten@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@IbenChristiane ja, jeg havde 4 års uddannelse, jeg havde druknet uden. Og alligevel var der et nogle steder, hvor jeg virkeligt måtte træde vande.

1 Reply Last reply
          0

@ondekvinde @pmakholm jeg har det mere sådan "husk at tilføje -ai, så får du kun 1001 irrelevante lidt for smart SEO'ede hits". Content farming og SEO har ødelagt søgning længe før ai, imo.

pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
            pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
            pmakholm@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@infonauten Helt enig.

@ondekvinde

1 Reply Last reply
            0

@folfdk @hunspirillen jeg vil hellere se herinde som noget med social berøringsflade og en masse mennesker med en masse erfaringer end som en decideret vidensbank.

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
              hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
              hunspirillen@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@infonauten @folfdk Klart, det er vel også de færreste der kun bruger det som vidensbank. Men det er at bruge rigtige hjerner i stedet for en søgning, og det er dér min sammenligning ligger.

infonauten@helvede.netI fanden@helvede.netF 2 Replies Last reply
              0
              • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@infonauten @folfdk Klart, det er vel også de færreste der kun bruger det som vidensbank. Men det er at bruge rigtige hjerner i stedet for en søgning, og det er dér min sammenligning ligger.

infonauten@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@hunspirillen @folfdk ja, jeg forstod godt, jeg røg bare ud af en tangent, beklager 🙂

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                0

@hunspirillen @folfdk ja, jeg forstod godt, jeg røg bare ud af en tangent, beklager 🙂

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                  folfdk@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@infonauten

(Du skal ikke beklage overfor mig, jeg lever næsten i tangenter til samtaler)

Cc
                  @hunspirillen

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
                  0

@pmakholm jeg husker det, jeg følte mig aldrig rigtig sassy nok til at bruge det. 🙂

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                    fanden@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@infonauten Det der er udviskning, Ulf. Du sendte mig mindst ét LMGTFY-link på Twitter for ~ti år siden. Glemmer det aldrig.
                    @pmakholm

0
                    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@infonauten Det der er udviskning, Ulf. Du sendte mig mindst ét LMGTFY-link på Twitter for ~ti år siden. Glemmer det aldrig.
                      @pmakholm

infonauten@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@fanden @pmakholm overfor dig har jeg muligvis nok været sassy, det er bestemt en mulighed. Jeg vil ændre mit udsagn til "jeg mindes ikke at have brugt det".

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
                      0

@fanden @pmakholm overfor dig har jeg muligvis nok været sassy, det er bestemt en mulighed. Jeg vil ændre mit udsagn til "jeg mindes ikke at have brugt det".

fanden@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@infonauten Okay, bare du anerkender det konstante sass i vores samtaler gennem årene 😁 @pmakholm

0
                        • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@infonauten Okay, bare du anerkender det konstante sass i vores samtaler gennem årene 😁 @pmakholm

infonauten@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@fanden @pmakholm jeg glemmer mange ting, men ikke det ❤️

1 Reply Last reply
                          0

Internet-søgning i dag: "hvad hedder den første Harry Potter-bog?"
                            AI-overblik: "Den første Harry Potter-bog hedder 'Harry Potter og den magiske skraldespand'."
                            *100 links til Harry Potter merch*

Imens, på det lokale bibliotek: "jeg læste engang en bog, jeg kan ikke huske noget om den, der var vist nogle bogstaver i titlen, måske også nogle tal og forsiden var blå. Eller rød."
                            Bibliotekar: *finder bogen* (forsiden er gul)

boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
                            boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
                            boab@mastodon.gamedev.place
                            wrote sidst redigeret af

@infonauten samme spørgsmål på denne kanal.
                            Mastodon: "vidste du at forfatteren er transphob?"

1 Reply Last reply
                            0
                            • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic
                              suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world shared this topic
                              tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
                            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@infonauten

(Du skal ikke beklage overfor mig, jeg lever næsten i tangenter til samtaler)

Cc
                              @hunspirillen

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                              tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                              tokeriis@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af

@folfdk @infonauten @hunspirillen Jeg ELSKER at leve i tangenter til samtaler ♥️

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
                              0
                              • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@folfdk @infonauten @hunspirillen Jeg ELSKER at leve i tangenter til samtaler ♥️

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
                                tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
                                tanyakaroli@expressional.social
                                wrote sidst redigeret af

@tokeriis @folfdk @infonauten @hunspirillen Vi kan lave en hel klaversonate på de gode tangenter der - lykkeligvis - ofte opstår herinde 🎹

1 Reply Last reply
                                0
                                • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

fanden@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af

@hunspirillen @infonauten @folfdk Her for nyligt talte jeg højt om noget privat som gik mig på, og jeg fik simpelthen så meget god input, andre perspektiver, og udveksling af viden.

Det kan ikke sammenlignes med at søge konkret information, men det gav noget mere end "AI" nogensinde vil kunne. En følelse af fællesskab, hvor flygtigt det end kan være. Det synes jeg er en stor fordel.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@infonauten @hunspirillen

Men hvis man så ikke rigtigt får det man søger efter, så får man ofte en anden sjov snak eller lærer noget urelateret nyt og spændende 😊

(Og i min podcast hører jeg nu hjerteflimmer for voksne, hvor Anna Lin fortæller at hun laver "Chat med Anna" hvor man kan stille hende spørgsmål i stedet for en LLM)

ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                                    ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                                    ondekvinde@helvede.net
                                    wrote sidst redigeret af

@folfdk og da du skrev om jobsamtale, var der en hvis datter kendte arbejdspladsen og en hvis børn havde gået der - det er jo noget af et netværk vi har, med masser af viden på så mange forskellige områder

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

@folfdk og da du skrev om jobsamtale, var der en hvis datter kendte arbejdspladsen og en hvis børn havde gået der - det er jo noget af et netværk vi har, med masser af viden på så mange forskellige områder

folfdk@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af

@ondekvinde @infonauten @hunspirillen

Ja, verden er lille og stor på samme tid 😊

1 Reply Last reply
                                      0
                                      Svar
                                      • Svar som emne
                                      Login for at svare
                                      • Ældste til nyeste
                                      • Nyeste til ældste
                                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.