Jeg har ude og løbe i en skov i dag, og endte med at installere en open street map app, fordi Google Maps var ikke havde andet end de helt store stier.
-
Jeg har ude og løbe i en skov i dag, og endte med at installere en open street map app, fordi Google Maps var ikke havde andet end de helt store stier. Ret vildt eksempel på forskellen på fællesskabs drevet data og kommercielt.
Nå, men kan i anbefale gode OSM apps til Android ?
-
Jeg har ude og løbe i en skov i dag, og endte med at installere en open street map app, fordi Google Maps var ikke havde andet end de helt store stier. Ret vildt eksempel på forskellen på fællesskabs drevet data og kommercielt.
@for
Jeg bruger Organic Maps som jeg er meget tilfreds med.Der er selvfølgelig ingen reklamer, og derfor heller ikke altid muligt at finde Sørens Spisehus eller Charlottes Cykler.
Og desværre så kan adresser være svære at finde når der er for *meget* information. Men ellers rigtig god.
Bruger den også i bilen, fantastisk at den også er uafhængig af netværk, man skal bare have downloadet de relevante kort først
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
S simonjust@mstdn.dk shared this topic
-
@for Hvis jeg ægte skal ud i naturen, stoler jeg mere på TopoGPS appen. Den bruger ikke OSM, men i stedet de klassiske topografiske kort.
-
@for Ville vælge CoMaps over Organic Maps:
https://itsfoss.com/news/organic-maps-fork-comaps/ -
@for
Jeg bruger Organic Maps som jeg er meget tilfreds med.Der er selvfølgelig ingen reklamer, og derfor heller ikke altid muligt at finde Sørens Spisehus eller Charlottes Cykler.
Og desværre så kan adresser være svære at finde når der er for *meget* information. Men ellers rigtig god.
Bruger den også i bilen, fantastisk at den også er uafhængig af netværk, man skal bare have downloadet de relevante kort først
@for @marcusxms har lige tilføjet mere info.
Jeg har ikke holdt øje med governance og kendte ikke til CoMaps, men det kan være jeg skifter nu.
-
@for Skøn tråd. Min hjerte er ved #osmand.
️ Der er SÅ mange gode funktioner. Alt kan, mere eller mindre, indstilles, hvilket er perfekt til sådan en som mig. Det største arbejde ligger i at få flyttet/oprettet alle ens gemte punkter fra GoogleMaps. Det burde ikke overraske mig, men også der har de gjort det svært at forlade systemet.
Og så kan man selv bidrage til #OpenStreetMap 🤯🥹
-
@for @marcusxms har lige tilføjet mere info.
Jeg har ikke holdt øje med governance og kendte ikke til CoMaps, men det kan være jeg skifter nu.
@folfdk @marcusxms tak, til jer begge. Jeg ser på CoMaps. Lidt spændt på detaljerne her omkring sommerhuset