Noget man hører fra landbruget er argumentet med at de skal jo være der for at lave fødevarer til Danmark.
-
Noget man hører fra landbruget er argumentet med at de skal jo være der for at lave fødevarer til Danmark. Men samtidig er der færre og færre danske grøntsager i supermarkederne. Så hvilke fødevarer er det de dyrker på markerne?
Jeg ved at der dyrkes en hel del dyrefoder men er det alt? Eller eksporter vi vores egne madvarer?
-
Noget man hører fra landbruget er argumentet med at de skal jo være der for at lave fødevarer til Danmark. Men samtidig er der færre og færre danske grøntsager i supermarkederne. Så hvilke fødevarer er det de dyrker på markerne?
Jeg ved at der dyrkes en hel del dyrefoder men er det alt? Eller eksporter vi vores egne madvarer?
@davsebamse Måske @mosegaardenjordbrug har et bud?
-
@davsebamse Foder og brændstof til biogas/varmeanlæg er mit bud
-
@davsebamse over 75% procent af landbrugsarealet i Danmark bruges til foder til dyreproduktion.
Danmarks Statistik har så vidt jeg husker en fin artikel om det. -
@davsebamse over 75% procent af landbrugsarealet i Danmark bruges til foder til dyreproduktion.
Danmarks Statistik har så vidt jeg husker en fin artikel om det.@sinebastian ah tak. Den havde jeg ikke lige tænkt på.
-
@sinebastian ah tak. Den havde jeg ikke lige tænkt på.
@davsebamse @sinebastian
Og når du læser, så se hvor meget dyre produktion vi eksporterer