Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Det er utrolig hvor utilpasse andre mennesker bliver når jeg nævner perimenopausen ...

Det er utrolig hvor utilpasse andre mennesker bliver når jeg nævner perimenopausen ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
perimenopowerba
20 Indlæg 6 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S svedigtype@helvede.net

Det er utrolig hvor utilpasse andre mennesker bliver når jeg nævner perimenopausen ...

Det er jo fandme som at gå i folkeskole og nævne menstruation, altså.

Og jeg oplever meget få kvinder der som jeg ser det som en kærkommen frigørelsesproces 🤷

Jeg siger ikke det ikke er hårdt, det er det, og der er røv-irriterende ting ved det (smerter, dårlig søvn, hede/svedeture mv.) og så folks backlash på at man ikke gider gøre sig ... palatable længere.

#PerimenoPowerBaby

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@svedigtype

Det her er ok positivt synes jeg?

Blod, sved og tårer: Dag 27: Hvordan kommer man godt gennem overgangsalderen?

Adresse på afsnit: https://radio4.dk/podcasts/blod-sved-og-taarer

Mediefil: https://traffic.omny.fm/d/clips/414edbb4-4b91-4960-8650-ad4000dbc027/4a0ccc44-a647-4709-a9d7-b288009064c0/f3cbdaea-3cb4-4abd-aa25-b2e200318fae/audio.mp3?utm_source=Podcast&in_playlist=c4938552-314f-4be3-89f4-b28800906ac9

S 1 Reply Last reply
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@svedigtype

Det her er ok positivt synes jeg?

Blod, sved og tårer: Dag 27: Hvordan kommer man godt gennem overgangsalderen?

Adresse på afsnit: https://radio4.dk/podcasts/blod-sved-og-taarer

Mediefil: https://traffic.omny.fm/d/clips/414edbb4-4b91-4960-8650-ad4000dbc027/4a0ccc44-a647-4709-a9d7-b288009064c0/f3cbdaea-3cb4-4abd-aa25-b2e200318fae/audio.mp3?utm_source=Podcast&in_playlist=c4938552-314f-4be3-89f4-b28800906ac9

S This user is from outside of this forum
      svedigtype@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@folfdk Jeg er så vild med at du lytter til Blod, Sved og Tårer!

S folfdk@helvede.netF 2 Replies Last reply
      0
      • lbheuschkel@helvede.netL lbheuschkel@helvede.net

@svedigtype Leder du efter real life fællesskaber eller online?

svedigtype@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@lbheuschkel Ved slet ikke om jeg egentlig leder efter fællesskaber for jeg synes omkring 80-90% af andre mennesker er røv-irriterende.

Samtidigt synes jeg det er vildt frustrerende ikke at blive set og hørt og forstået, og føle mig 'hjemme' noget sted (andet end sammen med Tofty, og holy fuck, hvor er jeg lykkelig og taknemmelig for at vi har hinanden ❤️‍🔥).

lbheuschkel@helvede.netL 1 Reply Last reply
        0

svedigtype@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@folfdk Jeg kan dog ikke lytte til det, fordi jeg bliver for arrig af at blive forklaret en masse jeg godt ved i forvejen 🫣

Har lige givet det 5 min.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
          0

folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@svedigtype
            Selvfølgelig!
            Der er mange gode afsnit 😊

1 Reply Last reply
            0

@folfdk Jeg kan dog ikke lytte til det, fordi jeg bliver for arrig af at blive forklaret en masse jeg godt ved i forvejen 🫣

Har lige givet det 5 min.

folfdk@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@svedigtype 😂

Du er svær at gøre tilpas!

S 1 Reply Last reply
              0

@svedigtype 😂

Du er svær at gøre tilpas!

svedigtype@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@folfdk Altså, nu havde jeg jo ikke udbedt mig informationsmateriale om periomenopausen 😉

At lytte til en podcast der forklarer mig ting jeg ved i forvejen er ikke det samme som at dele oplevelser og blive mødt af ligesindede. Ikke for mig i hvert fald.

Og ja, det er jeg vel 🤷🏻

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                0

Og jeg oplever meget få kvinder der som jeg ser det som en kærkommen frigørelsesproces 🤷

Jeg siger ikke det ikke er hårdt, det er det, og der er røv-irriterende ting ved det (smerter, dårlig søvn, hede/svedeture mv.) og så folks backlash på at man ikke gider gøre sig ... palatable længere.

#PerimenoPowerBaby

ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                  ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                  ondekvinde@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@svedigtype Jeg har heldigvis oplevet at andre bliver glade for at tale om perimenopausen, at blive opmærksom på at overgangsalder er andet og mere end hedeture.

Mht at gøre sig til for andre? Pffff!

Jeg er forlængst kommet I don’t give a fuck-alderen, her er godt

S 1 Reply Last reply
                  0

@folfdk Altså, nu havde jeg jo ikke udbedt mig informationsmateriale om periomenopausen 😉

At lytte til en podcast der forklarer mig ting jeg ved i forvejen er ikke det samme som at dele oplevelser og blive mødt af ligesindede. Ikke for mig i hvert fald.

Og ja, det er jeg vel 🤷🏻

folfdk@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@svedigtype

Nej! Det er også rigtigt 🫣
                    Undskyld, jeg tog nok ikke tid til at sætte mig ordentligt ind i hvad du havde skrevet, og havde lige præcis det her afsnit i ørerne da du skrev om samme emne.

S 1 Reply Last reply
                    0

@svedigtype

Nej! Det er også rigtigt 🫣
                      Undskyld, jeg tog nok ikke tid til at sætte mig ordentligt ind i hvad du havde skrevet, og havde lige præcis det her afsnit i ørerne da du skrev om samme emne.

svedigtype@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@folfdk Det er helt okay, jeg er ekstra sprængfarlig for tiden, muligvis de næste 2-7 år 😂

Jeg synes det er vildt fedt at det findes, og at du lytter til det, og at du ofte kommenterer på mine perimenopowerrants 😂 , det er meget værdsat 😊 🩷

1 Reply Last reply
                      0

@lbheuschkel Ved slet ikke om jeg egentlig leder efter fællesskaber for jeg synes omkring 80-90% af andre mennesker er røv-irriterende.

Samtidigt synes jeg det er vildt frustrerende ikke at blive set og hørt og forstået, og føle mig 'hjemme' noget sted (andet end sammen med Tofty, og holy fuck, hvor er jeg lykkelig og taknemmelig for at vi har hinanden ❤️‍🔥).

lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
                        lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
                        lbheuschkel@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@svedigtype Det kan jeg godt relatere til. Der er nok en grund til at vi er blevet eneboere herude på heden. 🙂

1 Reply Last reply
                        0

#PerimenoPowerBaby

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                          hunspirillen@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@svedigtype Jeg er nok lidt sådan, at jeg ved ikke hvordan det er endnu, og man har hørt så meget, og derfor er det lidt svært at komme med noget konstruktivt. Jeg glæder mig ikke til noget der nok fucker mig up. På den anden side gruer jeg heller ikke før jeg ser det. ."Shamanism is dancing with change". Men hvad skal jeg bidrage med på nuværende tidspunkt? Hvad er det, en uinitieret kan sige?

S 1 Reply Last reply
                          0
                          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@svedigtype Jeg er nok lidt sådan, at jeg ved ikke hvordan det er endnu, og man har hørt så meget, og derfor er det lidt svært at komme med noget konstruktivt. Jeg glæder mig ikke til noget der nok fucker mig up. På den anden side gruer jeg heller ikke før jeg ser det. ."Shamanism is dancing with change". Men hvad skal jeg bidrage med på nuværende tidspunkt? Hvad er det, en uinitieret kan sige?

svedigtype@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af

@hunspirillen Det fucker dig ikke op, det er "The Great Unfuckening" (ikke mine egne ord, men shit jeg elsker den titel til denne fase i livet! Det skræller alle lagene af livslang conditioning væk og jeg synes det er en kæmpe befrielse.

Jeg kalder den også min pre-crone phase 😂

Uanset om du er i det eller ej, så er jeg glad for at du kommenterer på det, det behøver ikke altid være konstruktivt 😊

Men dit bidrag med hvad du tænker om det selv er da sådan set konstruktivt, synes jeg 😊

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                            0
                            • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

@svedigtype Jeg har heldigvis oplevet at andre bliver glade for at tale om perimenopausen, at blive opmærksom på at overgangsalder er andet og mere end hedeture.

Mht at gøre sig til for andre? Pffff!

Jeg er forlængst kommet I don’t give a fuck-alderen, her er godt

svedigtype@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af

@ondekvinde Det må være dejligt at blive mødt med interesse og nysgerrighed, og ikke: "Ugh, hvorfor snakker du nu om det igen", "Du kan sgu da ikke forklare alting med overgangsalderen!", "Du er da for ung at være gået i overgangsalderen", "Er du sikker på det er overgangsalderen?" ...

Især når jeg slet ikke har nævnt overgangsalderen, men perimenopausen.

Og det skræmmende er jo, at jeg arbejder i sundhedsvæsnet ... Jeg er generelt på daglig basis skuffet over manglende nysgerrighed.

1 Reply Last reply
                              0

Hvor kan jeg indgå i positive fællesskaber hvor vi fokuserer på muligheder og løsninger, og ikke hele tiden bare sovser rundt i alt det der er galt og dumt?

Jeg vil have glæde og fjollethed og konstruktiv spitballing og entusiasme! Tak.

camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                camlarsch@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af

@svedigtype Hmm, jeg kan lige mærke, at jeg skal sætte pris på veninder og kolleger, som bare har lyttet/fortalt. Det er da træls, hvis folk ikke i det mindste lytter.

Over på IG kører Annamette Fuhrmann på med alt muligt om overgangsalder på kontoen “Fuhrmanns hedetour”. Der er en masse brok, men også sjov og viden. Det mest sympatiske der er fx når hun spørger: Kan du anbefale god gynækolog i din del af landet? Og så vælter det ind med anbefalinger.

1 Reply Last reply
                                0

@hunspirillen Det fucker dig ikke op, det er "The Great Unfuckening" (ikke mine egne ord, men shit jeg elsker den titel til denne fase i livet! Det skræller alle lagene af livslang conditioning væk og jeg synes det er en kæmpe befrielse.

Jeg kalder den også min pre-crone phase 😂

Uanset om du er i det eller ej, så er jeg glad for at du kommenterer på det, det behøver ikke altid være konstruktivt 😊

Men dit bidrag med hvad du tænker om det selv er da sådan set konstruktivt, synes jeg 😊

hunspirillen@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af

@svedigtype Jeg synes egentlig jeg er nået til "give no fucks" uden at være gået i menopause først. Og jeg tænker helt 100% på hedeture og dårlig søvn som noget, der vil fucke mig up. Men jeg ved ikke hvordan det bliver for mig og jeg må tage, hvad der kommer. Det er fedt at høre de positive sider, men jeg tænker måske også der kan sidde folk der overhovedet ikke synes, det var spor befriende, og at der må være plads til begge historier.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  Svar
                                  • Svar som emne
                                  Login for at svare
                                  • Ældste til nyeste
                                  • Nyeste til ældste
                                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.