Man mister seriøst hjerneceller af at følge med i Grand Theft AI i den offentlig debat.
-
Man mister seriøst hjerneceller af at følge med i Grand Theft AI i den offentlig debat.
"Alle disse mange navne for at sige, at METR, som er dybt vævet ind i hele effektiv altruisme-bevægelsen, sættes til at lave såkaldt uafhængige undersøgelser af hacking-tilfælde, der bliver til store mediefortællinger om vildfaren AI og dominerer hele den politiske debat om kunstig intelligens på allerøverste niveau." 🧵 1/2
(
fra Peter på Bluesky) https://radar.dk/holdning/kildekritikkens-aflivning-og-den-sidste-mand?1f4e2460cfb84ebe8cd48fb29bb9de08=gFatDe2rkwU7O1Tl_tlm5yKCvO2LK8HIDhQZODB8HpI -
"Alle disse mange navne for at sige, at METR, som er dybt vævet ind i hele effektiv altruisme-bevægelsen, sættes til at lave såkaldt uafhængige undersøgelser af hacking-tilfælde, der bliver til store mediefortællinger om vildfaren AI og dominerer hele den politiske debat om kunstig intelligens på allerøverste niveau." 🧵 1/2
(
fra Peter på Bluesky) https://radar.dk/holdning/kildekritikkens-aflivning-og-den-sidste-mand?1f4e2460cfb84ebe8cd48fb29bb9de08=gFatDe2rkwU7O1Tl_tlm5yKCvO2LK8HIDhQZODB8HpI🧵 2/2 "Disse historier skrives med præcis den mytologi, som denne personkreds har dyrket i årevis. Uden normal kildekritik. Uden kritisk tænkning."
Medierne svigter os ved ikke at forhold sig kildekritisk til AI tech giganternes massive spin for at sælge AI, der snart bliver dyre, når vi er blevet afhængige af deres ringe produkter.
-
🧵 2/2 "Disse historier skrives med præcis den mytologi, som denne personkreds har dyrket i årevis. Uden normal kildekritik. Uden kritisk tænkning."
Medierne svigter os ved ikke at forhold sig kildekritisk til AI tech giganternes massive spin for at sælge AI, der snart bliver dyre, når vi er blevet afhængige af deres ringe produkter.
@tbhdk Det er så absurd. Mediernes ukritiske gengivelse af hvad the deranged tech-bros siger, gør at jeg føler jeg lever i en parallel-verden ... og det gør jeg måske også.