Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg deltager i kampagnen #DanmarkSkifter.

Jeg deltager i kampagnen #DanmarkSkifter.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifter
7 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
    mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
    mjj@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

Jeg ved, at mine aktiviteter på min Android-telefon bliver sporet. Nogle vil sælge mig reklamer, andre vil kende mine vaner. Hvis der bliver lagt politisk pres på Google, kan man lukke ned for min telefon. Lige som jeg har min kalender, mine kontakter og mine emails på en dansk hostingtjeneste, som ikke gennemanalyserer mig, og mine private computere er Linux-maskiner, er det tiden at gøre det samme med mine mobilenheder.

saustrup@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
    3
    0
    • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

Jeg ved, at mine aktiviteter på min Android-telefon bliver sporet. Nogle vil sælge mig reklamer, andre vil kende mine vaner. Hvis der bliver lagt politisk pres på Google, kan man lukke ned for min telefon. Lige som jeg har min kalender, mine kontakter og mine emails på en dansk hostingtjeneste, som ikke gennemanalyserer mig, og mine private computere er Linux-maskiner, er det tiden at gøre det samme med mine mobilenheder.

saustrup@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      saustrup@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      saustrup@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@mjj Jeg tænker godt jeg kunne leve uden Google på min telefon, men absolut minimumskrav er at MitID, MitDK, MobilePay og NFC-betaling virker. Man kunne håbe at #DanmarkSkifter kunne lægge lidt pres på dem der står bag de apps.

mrmatten@expressional.socialM 1 Reply Last reply
      0
      • saustrup@mstdn.dkS saustrup@mstdn.dk

@mjj Jeg tænker godt jeg kunne leve uden Google på min telefon, men absolut minimumskrav er at MitID, MitDK, MobilePay og NFC-betaling virker. Man kunne håbe at #DanmarkSkifter kunne lægge lidt pres på dem der står bag de apps.

mrmatten@expressional.socialM This user is from outside of this forum
        mrmatten@expressional.socialM This user is from outside of this forum
        mrmatten@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@saustrup @mjj enig. Jeg skrev til MitID vedrørende deres mobile Firefox implementation, og det virker som det er blevet fikset.

NFC betaling - understøtter min bank kun Google wallet, så der kender jeg ikke alternativ.

Så bruger jeg Google Calender, fordi det var det jeg lige kunne få til at virke sync mæssigt med icloud. Der tror jeg dog, der er løsninger, jeg bare ikke har gidet finde.

S 1 Reply Last reply
        0
        • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic
        • mrmatten@expressional.socialM mrmatten@expressional.social

@saustrup @mjj enig. Jeg skrev til MitID vedrørende deres mobile Firefox implementation, og det virker som det er blevet fikset.

NFC betaling - understøtter min bank kun Google wallet, så der kender jeg ikke alternativ.

Så bruger jeg Google Calender, fordi det var det jeg lige kunne få til at virke sync mæssigt med icloud. Der tror jeg dog, der er løsninger, jeg bare ikke har gidet finde.

S This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@mrmatten nextcloud kalender skulle virke med det meste. Det er hvad jeg bruger med min desktop, laptop og mine linage og sailfishdevices @saustrup @mjj

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
          0
          • S svuorela@helvede.net

@mrmatten nextcloud kalender skulle virke med det meste. Det er hvad jeg bruger med min desktop, laptop og mine linage og sailfishdevices @saustrup @mjj

mjj@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@svuorela @mrmatten @saustrup Ja, det virker fint. Og så har jeg en selv-hostet installation af Baïkal, som kan bruges med CalDAV. Den har jeg været rigtigt imponeret over.

S 1 Reply Last reply
            0
            • strit@mastodon.socialS strit@mastodon.social shared this topic
            • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@svuorela @mrmatten @saustrup Ja, det virker fint. Og så har jeg en selv-hostet installation af Baïkal, som kan bruges med CalDAV. Den har jeg været rigtigt imponeret over.

svuorela@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@mjj @mrmatten @saustrup Jep. De fleste caldavting burde virke. Jeg anbefaler oftest nextcloud fordi den også har andre features man nok får behov for - og der er nextcloudhosting som et produkt man kan købe mange steder for en billig penge

sam@social.data.coopS 1 Reply Last reply
              0
              • S svuorela@helvede.net

@mjj @mrmatten @saustrup Jep. De fleste caldavting burde virke. Jeg anbefaler oftest nextcloud fordi den også har andre features man nok får behov for - og der er nextcloudhosting som et produkt man kan købe mange steder for en billig penge

sam@social.data.coopS This user is from outside of this forum
                sam@social.data.coopS This user is from outside of this forum
                sam@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@svuorela @mjj @mrmatten @saustrup Jeg kører LineageOS med microG. For mig virker min mobilbank (en af BEC'erne) og MobilePay helt fint. Ift. NFC-betaling kender jeg kun til, at MobilePay vist nok snart kan bruges til det. MitDK/Digital Post virker også fint (via Digital Post-app'en, men har også haft MitDK), og til MitID bruger jeg et hardware-baseret identifikationsmiddel (chip og kodeviser). Chip'en (som i bund og grund er FIDO/WebAuthn) virker i browseren gennem microG's implementation.

1 Reply Last reply
                0
                • pvrahbek@expressional.socialP pvrahbek@expressional.social shared this topic
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.