Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Vores vaskemaskine har længe værer lidt i udu.

Vores vaskemaskine har længe værer lidt i udu.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
34 Indlæg 8 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • reynir@social.data.coopR reynir@social.data.coop

@MrManor ja, ikk? Der er jo tryk på. Kan bedre forstå at afløbsslangen måske skal føres på en bestemt måde.

mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
    mrmanor@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

@reynir
    Ja præcis. Min første indskydelse var at det var en fejl opstået i oversættelsen fra den oprindelige manual. Men så så jeg det er på et billede, det er vel næppe blevet udsat noget AI slop.
    Abonnerer du på Ingeniøren? Det ku' være et oplagt spørgsmål til deres bagside med undersøgelse af finurlige spørgsmål.

valberg@social.data.coopV 1 Reply Last reply
    0
    • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

@reynir
      Ja præcis. Min første indskydelse var at det var en fejl opstået i oversættelsen fra den oprindelige manual. Men så så jeg det er på et billede, det er vel næppe blevet udsat noget AI slop.
      Abonnerer du på Ingeniøren? Det ku' være et oplagt spørgsmål til deres bagside med undersøgelse af finurlige spørgsmål.

valberg@social.data.coopV This user is from outside of this forum
      valberg@social.data.coopV This user is from outside of this forum
      valberg@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@MrManor @reynir https://www.reddit.com/r/appliancerepair/comments/1pilpn9/washing_machine_inlet_hose_angle_why/ har nogle forslag

reynir@social.data.coopR mrmanor@social.data.coopM 2 Replies Last reply
      0
      • valberg@social.data.coopV valberg@social.data.coop

@MrManor @reynir https://www.reddit.com/r/appliancerepair/comments/1pilpn9/washing_machine_inlet_hose_angle_why/ har nogle forslag

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
        reynir@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@MrManor @valberg vildt nok at det er præcis samme illustration! 😄 tak!

1 Reply Last reply
        0
        • valberg@social.data.coopV valberg@social.data.coop

mrmanor@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@valberg
          Godt fundet! 👍
          @reynir

1 Reply Last reply
          0

Mens jeg venter på levering kan jeg spørge:
            Nogen der ved hvorfor tilslutningsslangen skal tilsluttes på denne måde og ikke f. eks. lige ned? Det er ret upraktisk med hvordan hullet i skabet er lavet at føre slangen på den måde.

reynir@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

Jeg fik den nye ventil og slangen, og fik det installeret! Og så løste det ikke problemet. Øv!

Det er nok noget i sæbeskuffen som er stoppet til som @benjaoming foreslog. Det bliver en anden gang.

Den nye ventil er mere grønlig end den gamle. Om det er kalk der får den gamle til at se gullig ud aner jeg ikke.

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
            0

Jeg fik den nye ventil og slangen, og fik det installeret! Og så løste det ikke problemet. Øv!

Det er nok noget i sæbeskuffen som er stoppet til som @benjaoming foreslog. Det bliver en anden gang.

Den nye ventil er mere grønlig end den gamle. Om det er kalk der får den gamle til at se gullig ud aner jeg ikke.

reynir@social.data.coop
              wrote sidst redigeret af

Jeg har haft den åben mens den kører, og det lyder til at der er en forstoppelse et meget besværligt sted i sæbeskuffen. For at fjerne hele sæbeskuffen, er der mange dele man skal fjerne. Jeg tror det er tid til en professionel kigger på det.

benjaoming@social.data.coopB reynir@social.data.coopR 2 Replies Last reply
              0

Jeg har haft den åben mens den kører, og det lyder til at der er en forstoppelse et meget besværligt sted i sæbeskuffen. For at fjerne hele sæbeskuffen, er der mange dele man skal fjerne. Jeg tror det er tid til en professionel kigger på det.

benjaoming@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                benjaoming@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                benjaoming@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@reynir i fremtiden, vil der være en VVS'er i Fødiverset, man kan lave et @-mention på fra sin reperationstråd 🙂

1 Reply Last reply
                0

reynir@social.data.coop
                  wrote sidst redigeret af

Der var en professionel forbi. Vandsprederen over sæbeskuffen blev skiftet. Det involverede at fjerne fronten og en masse skruer, klippe en masse plastik (i praksis ikke muligt at skille det ad uden at ødelægge andre dele).

Jeg fik et tip til vedligehold: Læg et håndklæde i blød med vand og citronsyre, og stop det så ind i sæbeskuffekammeret natten over.

0

Der var en professionel forbi. Vandsprederen over sæbeskuffen blev skiftet. Det involverede at fjerne fronten og en masse skruer, klippe en masse plastik (i praksis ikke muligt at skille det ad uden at ødelægge andre dele).

Jeg fik et tip til vedligehold: Læg et håndklæde i blød med vand og citronsyre, og stop det så ind i sæbeskuffekammeret natten over.

reynir@social.data.coop
                    wrote sidst redigeret af

Desværre har jeg på et tidspunkt ikke skruet indløbsslangen ordentligt fast, så der har dryppet en lille smule vand. Det har jeg ikke fjernet godt nok hurtigt nok, så nu har træet i skabet givet sig lidt, og det er ikke rigtig muligt at få skubbet vaskemaskinen helt ind.

Tips til hvordan jeg kan fikse det modtages meget gerne! Jeg tænker man måske kan sætte en donkraft eller lignende i spæn og skubbe på siden af skabet hvor det spiler lidt ud? Har så ikke en donkraft dog.

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                    0

Desværre har jeg på et tidspunkt ikke skruet indløbsslangen ordentligt fast, så der har dryppet en lille smule vand. Det har jeg ikke fjernet godt nok hurtigt nok, så nu har træet i skabet givet sig lidt, og det er ikke rigtig muligt at få skubbet vaskemaskinen helt ind.

Tips til hvordan jeg kan fikse det modtages meget gerne! Jeg tænker man måske kan sætte en donkraft eller lignende i spæn og skubbe på siden af skabet hvor det spiler lidt ud? Har så ikke en donkraft dog.

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                      svuorela@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@reynir Hvad er skabet lavet af (spånplade? rigtigt træ?)? Og hvor meget har det givet sig?

0
                      • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@reynir Hvad er skabet lavet af (spånplade? rigtigt træ?)? Og hvor meget har det givet sig?

reynir@social.data.coop
                        wrote sidst redigeret af

@svuorela tror det er noget spånpladehalløj ja. Jeg tror det har givet sig nogle få mm, men det er nok til at vaskemaskinen sætter sig i spænd.

svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                        0

@svuorela tror det er noget spånpladehalløj ja. Jeg tror det har givet sig nogle få mm, men det er nok til at vaskemaskinen sætter sig i spænd.

svuorela@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@reynir Det har ikke givet sig. Det er svulmet op. Det tror jeg aldrig bliver godt igen.

Jeg har ingen gode ideer til hurtige løsninger.

pms@cupoftea.socialP 1 Reply Last reply
                          0
                          • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@reynir Det har ikke givet sig. Det er svulmet op. Det tror jeg aldrig bliver godt igen.

Jeg har ingen gode ideer til hurtige løsninger.

pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                            pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                            pms@cupoftea.social
                            wrote sidst redigeret af

@svuorela @reynir enig med Sune, ny spånplade.

0
                            • rune@social.sound-city.dkR This user is from outside of this forum
                              rune@social.sound-city.dkR This user is from outside of this forum
                              rune@social.sound-city.dk
                              wrote sidst redigeret af

@Tak @reynir klima mål: fjern nu kalken fra vandet så vi ikke hele tiden skal skifte/fikse ting 😩

1 Reply Last reply
                              0
                              • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

@svuorela @reynir enig med Sune, ny spånplade.

reynir@social.data.coop
                                wrote sidst redigeret af

@svuorela @pms ej, det kan jeg næsten ikke overskue. Er det ikke svært at skifte sådan noget?

1 Reply Last reply
                                0
                                Svar
                                • Svar som emne
                                Login for at svare
                                • Ældste til nyeste
                                • Nyeste til ældste
                                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.