Ikke at det skal lyde forstemt, men AI/LLM virker som en torpedo op i røven på open source, på prioritær software, på internettet, på, ja, information
-
Ikke at det skal lyde forstemt, men AI/LLM virker som en torpedo op i røven på open source, på prioritær software, på internettet, på, ja, information.
Oversvømmelse af vrøvl, af bullshit. Jeg ville sige fake news, hvis det ikke var fordi der ikke er nogen, der har skabt et narrativ. Det er spontanopståede kaskader af nonsens. Søger man efter et emne, finder man en lang serie af hjemmesider, der er en samling indlæg af forvrøvlede, meningsløse pseudofacts.
Måske er det i virkeligheden Skynet. Ikke bevidsthed, men bare en software-agent, der har ruteoptimeret sig frem til, at den hurtigste måde at få en hot dog fra New York til Arizona er en leveringsdrone på ryggen af en ICBM -
Ikke at det skal lyde forstemt, men AI/LLM virker som en torpedo op i røven på open source, på prioritær software, på internettet, på, ja, information.
Oversvømmelse af vrøvl, af bullshit. Jeg ville sige fake news, hvis det ikke var fordi der ikke er nogen, der har skabt et narrativ. Det er spontanopståede kaskader af nonsens. Søger man efter et emne, finder man en lang serie af hjemmesider, der er en samling indlæg af forvrøvlede, meningsløse pseudofacts.
Måske er det i virkeligheden Skynet. Ikke bevidsthed, men bare en software-agent, der har ruteoptimeret sig frem til, at den hurtigste måde at få en hot dog fra New York til Arizona er en leveringsdrone på ryggen af en ICBM@mjj når jeg ser de kræfter fri software projekter bruger på AI-crawler-bekæmpelse bliver jeg mere og mere sur. Det er et større og større antal sysadminer der i forvejen laver et ofte utaknemmeligt job hvor det bare bliver endnu værre.
-
M mjack@mastodon.bsd.cafe shared this topic