I forbindelse med mit kommende firma, så havde jeg tænkt mig at holde styr på ordrer og kunder via en Airtable base, det gør jeg nu og det fungerer fint.
-
I forbindelse med mit kommende firma, så havde jeg tænkt mig at holde styr på ordrer og kunder via en Airtable base, det gør jeg nu og det fungerer fint. Men så lavede jeg en ny konto (fordi min eksisterende er på gammel arbejdsplads-mail), og det er noget AI-rod (kan godt huske at jeg klikkede en popup væk engang).
Så, alternativer. Jeg kigger på NocoDB og Grist, er der nogen der har erfaringer med dem? Eller kender andre alternativer (nocode databaser)? -
T tofticles@helvede.net shared this topic
-
I forbindelse med mit kommende firma, så havde jeg tænkt mig at holde styr på ordrer og kunder via en Airtable base, det gør jeg nu og det fungerer fint. Men så lavede jeg en ny konto (fordi min eksisterende er på gammel arbejdsplads-mail), og det er noget AI-rod (kan godt huske at jeg klikkede en popup væk engang).
Så, alternativer. Jeg kigger på NocoDB og Grist, er der nogen der har erfaringer med dem? Eller kender andre alternativer (nocode databaser)?@infonauten Kan dit regnskabssystem ikke det?
Billy.dk kan lave tilbud om til ordrer/ faktuarer med et klik. Deres API er også ret simpelt at bruge.
-
@infonauten Kan dit regnskabssystem ikke det?
Billy.dk kan lave tilbud om til ordrer/ faktuarer med et klik. Deres API er også ret simpelt at bruge.
@holsta det ved jeg ikke, jeg har ikke beslutter mig for et endnu. Jeg skal holde øje med ordreprocessen, hvad for noget materiale jeg modtager, metadata om den enkelte bog, deadline, priskategori og sikkert meget andet som jeg ikke lige kan huske.
-
@holsta det ved jeg ikke, jeg har ikke beslutter mig for et endnu. Jeg skal holde øje med ordreprocessen, hvad for noget materiale jeg modtager, metadata om den enkelte bog, deadline, priskategori og sikkert meget andet som jeg ikke lige kan huske.
@infonauten @holsta Firkantet sagt, er økonomisystemer gode til.. økonomi.
I det øjeblik, du har noget forretningskritisk (der hvor du adskiller dig fra konkurrenterne) skal du have noget mere fleksibelt/specialtilpasset/egenudviklet.
Økonomisystemer er mange ting, men fleksibel er ikke en af dem.
-
@infonauten @holsta Firkantet sagt, er økonomisystemer gode til.. økonomi.
I det øjeblik, du har noget forretningskritisk (der hvor du adskiller dig fra konkurrenterne) skal du have noget mere fleksibelt/specialtilpasset/egenudviklet.
Økonomisystemer er mange ting, men fleksibel er ikke en af dem.
@tofticles @holsta jeg tænker at det delvist er by design. Ting SKAL være på en bestemt måde i forhold til regnskab/revision og jo mindre brugere kan fucke op - eller den positive vinkel, bliver guidet, desto bedre.
-
@tofticles @holsta jeg tænker at det delvist er by design. Ting SKAL være på en bestemt måde i forhold til regnskab/revision og jo mindre brugere kan fucke op - eller den positive vinkel, bliver guidet, desto bedre.
@infonauten @holsta Det -er- by design - alting er firkantet for en revisor. Ting må ikke slettes. Ting skal kunne spores. Endevendes. Kontrolleres. Revideres. Godkendes.
I den rigtige rækkefølge. Af de rigtige personer.
Kvadratisk. Praktisk. God.
(Og det passer virkelig dårligt i de fleste andre sammenhænge).
-
@infonauten @holsta Det -er- by design - alting er firkantet for en revisor. Ting må ikke slettes. Ting skal kunne spores. Endevendes. Kontrolleres. Revideres. Godkendes.
I den rigtige rækkefølge. Af de rigtige personer.
Kvadratisk. Praktisk. God.
(Og det passer virkelig dårligt i de fleste andre sammenhænge).
-
@holsta Jeg kan li det!
Jeg arbejder i overskydende firmatid med at lave et opensovs økonomisystem. Bliver da lige nød til at lave et cli til det!
-
@holsta Jeg kan li det!
Jeg arbejder i overskydende firmatid med at lave et opensovs økonomisystem. Bliver da lige nød til at lave et cli til det!
@tofticles Fedt. Sig til hvis du vil ha' design / kode review!
Hvordan bliver et opensovs økonomisystem godkendt under den nye lovgivning?
-
@tofticles Fedt. Sig til hvis du vil ha' design / kode review!
Hvordan bliver et opensovs økonomisystem godkendt under den nye lovgivning?
@holsta Det er et rigtig godt spørgsmål. Lovgivningen er skruet vildt mærkeligt sammen, fordi der ikke er -krav- om at man bruger et godkendt system, men alene at hvis man ikke gør, så skal man selv sørge for at systemet lever op til kravene.
Min plan på lidt længere sigt er, at lave en hosted version, som så kan blive godkendt - og så står det frit for den enkelte at self-hoste det og selv sørge for backup osv. (som er en stor del af kravene).