Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen?
-
Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen? Jeg trisser i seng ved 21-tiden, læser lidt og falder i søvn 21.30-45. Det samme gælder min mand og til dels også YngsteSøn på 21 (!). Vi har alle tre mere krævende og udmattende vilkår på arbejdet / i skolen end vi plejer, så det kan forklare det.
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli måske ikke lige 21, men omkring 22.30-23 og så - bum - falder jeg i søvn efter 10-15 minutter. Hvis jeg gik i seng kl. 21 ville jeg formentlig vågne frisk og udhvilet kl. 4.30, tror jeg
-
@tanyakaroli det korte svar er, ja. Det lange svar er jeg blevet for træt til at skrive.
@aj42 ha, jeg er også ved at være for træt til at læse mere nu 🫠
-
@tanyakaroli jeg plejer først at trække stikket omkring 22, men det kan godt være før, hvis jeg har sovet skidt eller bare er træt
@klgn Sådan plejede jeg også at have det. Eller 22 var nok lige tidligt nok, faktisk.
-
@tanyakaroli går i seng på et tidspunkt ml. 21 og 22, fordi jeg er træt, men læser så og glemmer lidt, jeg er træt.
Tommelfingerreglen er at slukke kl. 23 for at få 7-7,5 timer. Det lykkes ikke altid, alt afhængigt af bogen.@Camlarsch sådan har jeg også haft det, men det kan jeg slet ikke mere. Måske er det alderen (jeg er 51).
-
@aj42 ha, jeg er også ved at være for træt til at læse mere nu 🫠
@tanyakaroli Godnat og sov godt.
-
@tanyakaroli Godnat og sov godt.
@aj42 i lige måde!
-
@klgn Sådan plejede jeg også at have det. Eller 22 var nok lige tidligt nok, faktisk.
@tanyakaroli det er fair. Vi starter så også dagen ved 6-tiden, så skal jeg have 8 timer, så skal det være deromkring
-
Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen? Jeg trisser i seng ved 21-tiden, læser lidt og falder i søvn 21.30-45. Det samme gælder min mand og til dels også YngsteSøn på 21 (!). Vi har alle tre mere krævende og udmattende vilkår på arbejdet / i skolen end vi plejer, så det kan forklare det.
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli
Jeg kan sagtens være træt klokken 2130, og forsøger gerne at komme i seng senest 2230. Men min dag begynder også oftest 5-5:30 -
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli et sted mellem 21 og 22. Nogle gange er jeg grydeklar klokken 20, men prøver at holde mig vågen til 21.
-
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli Er 48 og går normalt i seng mellem 21:30 og 22:00... og så vågner jeg ved 6-tiden.
Der er lidt ændringer i rutinerne for tiden, så der er lidt mudder i det pt.
-
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli yup. Også her! Men jeg tror det er mest længere arbejdsdage og mere krævende opgaver. Og jeg bliver ældre...
-
@tanyakaroli det er fair. Vi starter så også dagen ved 6-tiden, så skal jeg have 8 timer, så skal det være deromkring
@klgn jeg har længe haft uret til at ringe omkring 5.30, men det er nyt for mig at blive så tidligt træt om aftenen.
-
@tanyakaroli yup. Også her! Men jeg tror det er mest længere arbejdsdage og mere krævende opgaver. Og jeg bliver ældre...
@Ruth_Mottram Ja, jeg har også krævende arbejdsvilkår for tiden (ekstra meget undervisning og ikke noget eget kontor at hvile hovedet i), så jeg tænker det er det.
-
@tanyakaroli
Jeg kan sagtens være træt klokken 2130, og forsøger gerne at komme i seng senest 2230. Men min dag begynder også oftest 5-5:30@holm samme her, med dagens start - men nu skal jeg så sove mindst en time tidligere end jeg plejede. Men jeg tager gerne den ekstra søvn, jeg trænger jo åbenbart til den
️
-
@tanyakaroli et sted mellem 21 og 22. Nogle gange er jeg grydeklar klokken 20, men prøver at holde mig vågen til 21.
@Trine_DK Jeg sidder ofte og hænger med hovedet allerede ved 19.30-tiden, men det er alligevel lidt for tidligt
-
@tanyakaroli Jeg sidder lige og overvejer at gå i seng ... kl. er 21:16. Og sådan var det også i går.
@liebach Ha - jeg lagde hovedet på puden 21.33, tror jeg det var. Håber du fik en god nats søvn
-
@tanyakaroli min kone og jeg er mellem 22 og 23, men det er ligeså meget vane pga job, ville nok gå i seng 21:30-22, hvis jeg bare skulle lytte til min krop
@mrmatten god pointe - måske er jeg også bare blevet bedre til at lytte til min krop?
Den vil i hvert fald i seng tidligt, nå!
-
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli jeg går også •1 time tidligere i seng. Jeg sover dårligere end for 5 år siden og har brug for mere kvantitet nu kvaliteten er dalet.
-
@klgn jeg har længe haft uret til at ringe omkring 5.30, men det er nyt for mig at blive så tidligt træt om aftenen.
@tanyakaroli jeg har aldrig kunnet sove længe, så jeg behøver ikke vækkeur. Pænt uhensigtsmæssigt da jeg i mine unge år kom hjem kl 6 og vågnede kl 8
Men som jeg husker det, er dine arbejdsforhold ændrede pt, måske det tager mere energi, end du er vant til.
-
@Ruth_Mottram Ja, jeg har også krævende arbejdsvilkår for tiden (ekstra meget undervisning og ikke noget eget kontor at hvile hovedet i), så jeg tænker det er det.
@Ruth_Mottram @tanyakaroli + verden er gået af led. Der er meget mere nyt fra omverdenen vi skal forholde os til pr gennemsnitlig dag.