Jeg har i mange år brugt google keep som TODO app.
-
@tofticles @hunspirillen +1 her. Jeg bruger Notes i Nextcloud lige præcist på samme måde som du har brugt Keep. Der er både web til computeren og en app til mobilen. Og man kan dele noter med andre, hvis man vil.
@decibyte @tofticles Så bruger I en gratis eller betalt nextcloud provider, eller hoster det selv? Hvis provider, hvilken?
-
@decibyte @tofticles Så bruger I en gratis eller betalt nextcloud provider, eller hoster det selv? Hvis provider, hvilken?
@hunspirillen @tofticles jeg hjemmehoster. Men vi tilbyder også Nextcloud til medlemmerne i @datacoop, som ville være min plan B

Vær opmærksom på at det ikke er inde i Nextcloud-app'en til telefonen, men en særskilt Notes app til Nextcloud.
-
@Alexthomsen @mjj Så hvordan får man opencloud? Vælger man en provider, gratis, eller betalt? Eller skal man hoste det selv?
-
@hunspirillen Vi er blevet ret glade for Nextcloud's Notes - det kræver så lige en NextCloud, man kan tilgå...
Det fine der er at vi kan dele dem med hinanden, så begge ved vi har glemt toiletpapir... igen...
@tofticles @hunspirillen Bruger også Nextcloud Notes, dog kun til mig selv. Som Androidklient bruger jeg Quillpad. Bedre end Nextclouds Notes app imo.
https://f-droid.org/en/packages/io.github.quillpad/ -
Jeg har i mange år brugt google keep som TODO app. Ikke til lange lister, mere til ting jeg kommer i tanker om i toget eller arbejdsdagen, som jeg skal huske hjemme. "Læs post fra forsikring". "Bestil vacc til katte", "Køb dims til bla bla".
Google keep er smart fordi jeg kan have det åbent i min browser på computeren hvor det er nemmere at taste ting, men det findes også som app til min telefon.
Så, bedste ikke-amerikansk-tech-gigant note app der både findes i webversion og som app?
@hunspirillen Jeg ved ikke om det er overkill, men i #AnyType (
) kan man lave forskellige typer objekter, og databasen synkroniseres automatisk til de devices der er logget ind med samme “key”. Findes som app til både desktop og telefon. -
@Alexthomsen @mjj Jeg tænker også at det er det mest sikre. Men samtidig enormt overkill til mit behov.
-
Jeg har i mange år brugt google keep som TODO app. Ikke til lange lister, mere til ting jeg kommer i tanker om i toget eller arbejdsdagen, som jeg skal huske hjemme. "Læs post fra forsikring". "Bestil vacc til katte", "Køb dims til bla bla".
Google keep er smart fordi jeg kan have det åbent i min browser på computeren hvor det er nemmere at taste ting, men det findes også som app til min telefon.
Så, bedste ikke-amerikansk-tech-gigant note app der både findes i webversion og som app?
Jeg bruger Nextcloud Notes på netop den måde.
-
Jeg kan supplere med at jeg allerede har en "besværlig" løsning. Der er en "notes" funktion inde i posteo, min nye mail løsning, og visse af mine notes har jeg flyttet derover. Men til TODO er det ikke nemt nok at skulle ind i posteo og så skifte over til notes. Jeg er efter noget nemmere. Noget der har sin egen app.
@hunspirillen jeg bruger Joplin til den slags
https://joplinapp.org/ -
@hunspirillen jeg bruger Joplin til den slags
https://joplinapp.org/@moozer @hunspirillen
Jeg er også godt tilfreds med Joplin.
På Android, Windows, Linux ... fungerer fint. -
@hunspirillen @decibyte Vi kører via data.coop's NextCloud
.