Hej #HesteNettet - jeg skal have sat noget internet op i den nye lejlighed.
-
@tofticles mesh er klart bedst hvis alle enheder er fra samme producent, så drop wifien i isp routeren. Jeg ville personligt nok gå unifi.
@mshdk @tofticles Enig i at mesh er bedst. Vi har i mange år være glade for vores Deco’er. I vores tidligere hus forbandt vi etagerne (tre stk) med mesh. En på hver etage. Kabler ud til ungernes gaming PC’er fra enhederne. No problemo.
Alt andet vi prøvede før det, gav ikke andet end problemer. Signalforstærkere, ekstra routere, alt muligt fikkumdik.
Mesh dur, og ret ukompliceret at sætte op, når man køber sådan et sæt. Du ved jo hvad det handler om og forstår termerne. -
Udfordringer:
- Router/modem er placeret i det forkerte rum
- Vi skal bruge kablet internet i rummet ved siden af
- Vi vil helst ikke bore huller i væggenJeg har lavet lidt hjemmearbejde - og der foreslås et mesh-netværk med 1-3 enheder.
Ideerne er:
1. Vi opsætter en mesh-dims, som så forbinder til ISP router, trådløst
2. Vi opsætter to mesh-dimser, en ved router (kablet) og en i andet rumNogen gode forslag?
@tofticles Vi har prøvet "powerline ethernet" og det var ikke brugbart.
Jeg tror at i det lange løb vil man blive rigtigt glad for at trække et kabel igennem væggen, det er ikke så besværligt og det er meget færre ting der skal indstilles og/eller går galt.
-
Udfordringer:
- Router/modem er placeret i det forkerte rum
- Vi skal bruge kablet internet i rummet ved siden af
- Vi vil helst ikke bore huller i væggenJeg har lavet lidt hjemmearbejde - og der foreslås et mesh-netværk med 1-3 enheder.
Ideerne er:
1. Vi opsætter en mesh-dims, som så forbinder til ISP router, trådløst
2. Vi opsætter to mesh-dimser, en ved router (kablet) og en i andet rumNogen gode forslag?
@tofticles Totalt OT:
Jeg vil begynde at bruge #hestenettet i stedet for #fedihjerne eller lignende

-
@tofticles Totalt OT:
Jeg vil begynde at bruge #hestenettet i stedet for #fedihjerne eller lignende

@jrossstocholm Jeg havde det på samme måde, da jeg så det første gang
. -
@tofticles Vi har prøvet "powerline ethernet" og det var ikke brugbart.
Jeg tror at i det lange løb vil man blive rigtigt glad for at trække et kabel igennem væggen, det er ikke så besværligt og det er meget færre ting der skal indstilles og/eller går galt.
@pedersen Det kan også være vi ender der, men det er bare virkelig fleksibelt imens vi finder ud af hvordan vi gerne vil have lejligheden indrettet...
-
@mshdk @tofticles Enig i at mesh er bedst. Vi har i mange år være glade for vores Deco’er. I vores tidligere hus forbandt vi etagerne (tre stk) med mesh. En på hver etage. Kabler ud til ungernes gaming PC’er fra enhederne. No problemo.
Alt andet vi prøvede før det, gav ikke andet end problemer. Signalforstærkere, ekstra routere, alt muligt fikkumdik.
Mesh dur, og ret ukompliceret at sætte op, når man køber sådan et sæt. Du ved jo hvad det handler om og forstår termerne. -
Genoverveje kabler, det er altid bedst.
Og selvom du sikkert har læst op på det. Så husk mesh enheder skal placeres hvor de har et godt signal mellem hinanden. Ikke der hvor du/I mangler signal. Kan ikke siges for tit, så undskyld hvis du allerede ved det.
-
@tofticles hvis du kan bruge en ca fem år gammel mesh (2 styk) til noget så må du gerne få vores. Vi bruger dem ikke. Måske er der tre men jeg kan se efter i aften. Har pt glemt mærke men de er hvide, trekantede og med kobberfarvet kant.
Edit: det er fra d-link. SÃ¥dan nogle her. https://www.dba.dk/16880093 -
@jrossstocholm Jeg havde det på samme måde, da jeg så det første gang
. -
@tofticles hvis du kan bruge en ca fem år gammel mesh (2 styk) til noget så må du gerne få vores. Vi bruger dem ikke. Måske er der tre men jeg kan se efter i aften. Har pt glemt mærke men de er hvide, trekantede og med kobberfarvet kant.
Edit: det er fra d-link. Sådan nogle her. https://www.dba.dk/16880093@Koefoed Det vil vi meget gerne! Jeg PM'er lige med detaljer! 🥳
-
@jrossstocholm Hahahaha, det er så vildt
.
.