Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Yay 🥳

Yay 🥳

Planlagt Fastgjort LÃ¥st Flyttet Ikke-kategoriseret
genaillmgenerativai
12 Indlæg 6 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

Yay 🥳

https://www.dr.dk/nyheder/indland/nye-ai-regler-traeder-i-kraft-i-dag

#GenAI #LLM #GenerativAI

pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
    pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
    pmakholm@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af

@svedigtype Min pessimistiske forudsigelse er at det i højere og højere grad bliver en ansvarsfraskrivelse.

Hvis man ringer til kundeservice efter vejledning, så har firmaet et ansvar for at information er korrekt. Hvis man taler med en chatbot har det altid været lidt mere en gråzone, dette vil lægge et større pres på forbrugeren at de ikke må tage chatbottens anvisninger for gode vare.

svedigtype@helvede.netS tofticles@helvede.netT 2 Replies Last reply
    0
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

Yay 🥳

https://www.dr.dk/nyheder/indland/nye-ai-regler-traeder-i-kraft-i-dag

#GenAI #LLM #GenerativAI

pascal_dher@mstdn.dkP This user is from outside of this forum
      pascal_dher@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@svedigtype hver gang vi trykker på Translate på Mastodon skal vi så se en text "This text translation was created using AI". Jeg er ikke overbevist om at det bliver så nice.

carstenboll@mstdn.dkC pascal_dher@mstdn.dkP 2 Replies Last reply
      0
      • pascal_dher@mstdn.dkP pascal_dher@mstdn.dk

@svedigtype hver gang vi trykker på Translate på Mastodon skal vi så se en text "This text translation was created using AI". Jeg er ikke overbevist om at det bliver så nice.

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
        carstenboll@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@Pascal_dher @svedigtype

Ender med at være cookie-warning v2. Men samtidigt er det fint at få afdækket omfanget.

pascal_dher@mstdn.dkP 1 Reply Last reply
        0

pascal_dher@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af

@svedigtype bevares der står allerede "Translated from Danish using DeepL.com" men min pointe er at AI bliver brugt mange steder og at det kommer til at være indarbejdet endnu flere steder.

svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0
          • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@Pascal_dher @svedigtype

Ender med at være cookie-warning v2. Men samtidigt er det fint at få afdækket omfanget.

pascal_dher@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll Ja. Men egentlig er det jo meget godt med noget transparens om "Vi og vores 1043 partnere..." men det kan hurtigt blive "du har jo et forbrugervalg" men i praksis har du ikke. Jeg havde hellere set energien brugt på at bryde nogle monopoler ned.

@svedigtype

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
            0

@CarstenBoll Ja. Men egentlig er det jo meget godt med noget transparens om "Vi og vores 1043 partnere..." men det kan hurtigt blive "du har jo et forbrugervalg" men i praksis har du ikke. Jeg havde hellere set energien brugt på at bryde nogle monopoler ned.

@svedigtype

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
              anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
              anport@mastodon.social
              wrote sidst redigeret af

@Pascal_dher @CarstenBoll @svedigtype Altså personligt er jeg begyndt, at klikke væk fra hjemmesider, der annoncerer: "Vi og vores 1043 partnere..." ... på samme måde vil jeg klikke væk fra en blog, der annoncerer: "Denne blog bruger AI-generet illustrationsmateriale".
              Men det er nok bare mig 🙂

carstenboll@mstdn.dkC pascal_dher@mstdn.dkP 2 Replies Last reply
              0
              • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@Pascal_dher @CarstenBoll @svedigtype Altså personligt er jeg begyndt, at klikke væk fra hjemmesider, der annoncerer: "Vi og vores 1043 partnere..." ... på samme måde vil jeg klikke væk fra en blog, der annoncerer: "Denne blog bruger AI-generet illustrationsmateriale".

carstenboll@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@anport @Pascal_dher @svedigtype

Det kan man også nogle gange, men det ender stadig med at være en lovgivning der gør brugeroplevelsen værre.

Man kan sf bare lade være med at bruge AI eller tracking cookies, men tilsyneladende går virksomheder ikke op i brugeroplevelsen?

1 Reply Last reply
                0
                • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

pascal_dher@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@anport @CarstenBoll @svedigtype Det er ikke bare dig. Det er det jeg mener med at det bliver et forbrugervalg hvilket gør det svært. Jeg er medlem af Forbrugerrådet Tænk, men det er sgu rimlig besværligt hele tiden at skulle navigere mellem produkter med PFAS og diverse andre ting. Politikerne burde stille større krav. Derfor skriver jeg også at det er godt med transparens, men det er ikke blevet bedre gennem årene.

1 Reply Last reply
                  0
                  • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net shared this topic
                  • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@svedigtype Min pessimistiske forudsigelse er at det i højere og højere grad bliver en ansvarsfraskrivelse.

Hvis man ringer til kundeservice efter vejledning, så har firmaet et ansvar for at information er korrekt. Hvis man taler med en chatbot har det altid været lidt mere en gråzone, dette vil lægge et større pres på forbrugeren at de ikke må tage chatbottens anvisninger for gode vare.

svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
                    svedigtype@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@pmakholm Hvad tænker du er et realistisk alternativ?

Jeg ville da ønske lige præcis generativ AI blev skudt ind i solen, men det kommer nok ikke til at ske.

Så jeg vil som forbruger gerne oplyses om når der er brugt generativ AI til at producere billeder, video og tekst, så jeg kan forholde mig passende til indholdet, tænker jeg lige umiddelbart.

1 Reply Last reply
                    0
                    • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tofticles@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@pmakholm

Ansvaret ændrer sig ikke, bare fordi du deklarerer. Hvis en virksomhed skriver noget på deres hjemmeside, så har -de- ansvaret for at det er korrekt.

"Der er PFAS i den her stegepande" gør det ikke lovligt at der er PFAS i panden - det gør det blot utrolig meget nemmere at slå ned på.

@svedigtype

1 Reply Last reply
                      0

@svedigtype bevares der står allerede "Translated from Danish using DeepL.com" men min pointe er at AI bliver brugt mange steder og at det kommer til at være indarbejdet endnu flere steder.

svedigtype@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@Pascal_dher SÃ¥ fordi det er mange steder, skal vi ikke oplyse om det?

Jeg vil personligt stadig gerne vide om der er brugt generativ AI til at producere billeder, video og tekst, så jeg kan forholde mig passende til det.

Det fjerner da ansvaret fra forbrugeren til at skulle gennemskue om hvert eneste billede, video og tekst de ser er GenAI, og mindsker vel den generelle mistillid som GenAI medfører?

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.