Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Særlige spidskompetencer, jeg har fået som forælder, mens barnet har gået i 1.

Særlige spidskompetencer, jeg har fået som forælder, mens barnet har gået i 1.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
24 Indlæg 9 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tryberg@mastodon.socialT tryberg@mastodon.social

@MThaastrup kan lige springe ind og fortælle at jeg og familie skal til koncert med black pink pga yngstedatter på 12 😀

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
    mthaastrup@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@tryberg Nice 😁

1 Reply Last reply
    0
    • S svuorela@helvede.net

@MThaastrup vi har kun læst nogle bøger - og de er enten kedelige eller udstiller far som en der har behov for at mor kommer og redder det hele.

mthaastrup@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@svuorela Jeg har kun set tegnefilmene. Den far, som Bandit er der, er mindst 75 % af de fædre, jeg kender.

Der er så utroligt mange gode legeforslag og pædagogiske pointer i tegnefilmene, og ingen af dem er perfekte. De er faktisk helt normale børn, og helt normale fejlbehæftede forældre.

S 1 Reply Last reply
      0
      • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@svuorela Jeg har kun set tegnefilmene. Den far, som Bandit er der, er mindst 75 % af de fædre, jeg kender.

Der er så utroligt mange gode legeforslag og pædagogiske pointer i tegnefilmene, og ingen af dem er perfekte. De er faktisk helt normale børn, og helt normale fejlbehæftede forældre.

S This user is from outside of this forum
        svuorela@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Det kan være vi bare har valgt uheldigt i historierne på biblioteket og jeg skal give det en chance mere på et tidspunkt.

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
        0
        • S svuorela@helvede.net

@MThaastrup Det kan være vi bare har valgt uheldigt i historierne på biblioteket og jeg skal give det en chance mere på et tidspunkt.

mthaastrup@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@svuorela Eller også er bøgerne noget helt andet end filmserien, det ved jeg af gode grunde ikke.

1 Reply Last reply
          0
          • S svuorela@helvede.net

@MThaastrup vi har kun læst nogle bøger - og de er enten kedelige eller udstiller far som en der har behov for at mor kommer og redder det hele.

benjamin@mastodon.lyng.spaceB This user is from outside of this forum
            benjamin@mastodon.lyng.spaceB This user is from outside of this forum
            benjamin@mastodon.lyng.space
            wrote sidst redigeret af

@svuorela @MThaastrup okay, her er jeg nødt til at gribe ind og sige "Bluey er f****** godt"! 😂 Det er nok det eneste program rettet mod børn hvor forældrene faktisk leger med børnene. Og taler med dem på deres niveau. I nærmest alle andre programmer er forældre kun nogen der kommer med belærende pointer, eller nogen som ikke gider lytte til børnene som er de eneste der ved hvad der foregår. Det lyder til at bøgerne slet ikke yder det nogen retfærdighed, så prøv lige at se et par afsnit.

S 1 Reply Last reply
            0
            • benjamin@mastodon.lyng.spaceB benjamin@mastodon.lyng.space

@svuorela @MThaastrup okay, her er jeg nødt til at gribe ind og sige "Bluey er f****** godt"! 😂 Det er nok det eneste program rettet mod børn hvor forældrene faktisk leger med børnene. Og taler med dem på deres niveau. I nærmest alle andre programmer er forældre kun nogen der kommer med belærende pointer, eller nogen som ikke gider lytte til børnene som er de eneste der ved hvad der foregår. Det lyder til at bøgerne slet ikke yder det nogen retfærdighed, så prøv lige at se et par afsnit.

svuorela@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@benjamin @MThaastrup Jep. det kan være at bøgerne ikke er 'ordentlige'.

Jeg kan på også fornemme på Peter Pedal-bøger hvilke der er 'lavet på baggrund af en tegnefilm' og hvilke der er lavet som bøger-først. Sidstnævnte bøger er klart bedre.

Bluey-bøgerne er vist også lavet på baggrund af tegnefilmene.

evilcartyen@mstdn.dkE 1 Reply Last reply
              0
              • S svuorela@helvede.net

@benjamin @MThaastrup Jep. det kan være at bøgerne ikke er 'ordentlige'.

Jeg kan på også fornemme på Peter Pedal-bøger hvilke der er 'lavet på baggrund af en tegnefilm' og hvilke der er lavet som bøger-først. Sidstnævnte bøger er klart bedre.

Bluey-bøgerne er vist også lavet på baggrund af tegnefilmene.

evilcartyen@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
                evilcartyen@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@svuorela @benjamin @MThaastrup

Alle de Peter Pedal-bøger jeg har læst har været hjernedødt kedelige... forstår ikke de nogensinde blev populære, de er næsten lige så dårlige som Rasmus Klump-historierne.

Tænker de må være skrevet i en tid hvor alternativet var at stirre ind i væggen hele dagen.

anport@mastodon.socialA tokeriis@helvede.netT 2 Replies Last reply
                0
                • evilcartyen@mstdn.dkE evilcartyen@mstdn.dk

Alle de Peter Pedal-bøger jeg har læst har været hjernedødt kedelige... forstår ikke de nogensinde blev populære, de er næsten lige så dårlige som Rasmus Klump-historierne.

Tænker de må være skrevet i en tid hvor alternativet var at stirre ind i væggen hele dagen.

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
                  anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
                  anport@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov, hov “Peter Pedal installerer Linux på sin bærbar PC” er altså sygt spændende!
                  😅

0
                  • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@EvilCartyen @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov, hov “Peter Pedal installerer Linux på sin bærbar PC” er altså sygt spændende!
                    😅

evilcartyen@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@anport @svuorela @benjamin @MThaastrup

Den vil nok være bedre end Rasmus Klump historien, hvor jeg antager at Pelle ville komme til at installere ransomware i hele datacenteret og så ville de trække på skulderen, grine af en ikke-vittighed, og spise pandekager med syltetøj.

Jeg tror vitterligt man skal have fået det hvide snit for at forstå logikken i Rasmus Klump-historierne 😄

klgn@expressional.socialK 1 Reply Last reply
                    0

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tokeriis@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @svuorela @benjamin @MThaastrup Jeg synes de gamle Peter Pedal er ret gode, fordi der er så god basal identifikation for den lille abe, man læser højt for. Han fejler, har følelser, dyrker spontaniteten.

Rasmus klump derimod er ren tortur at læse, fordi det simpelthen bare ikke er sjovt på noget niveau. Men jeg er så generelt heller ikke vild med nogle af de bedrevidende snushaner, såsom Rasmus Klump eller Mickey Mouse.

1 Reply Last reply
                      0

@anport @svuorela @benjamin @MThaastrup

Den vil nok være bedre end Rasmus Klump historien, hvor jeg antager at Pelle ville komme til at installere ransomware i hele datacenteret og så ville de trække på skulderen, grine af en ikke-vittighed, og spise pandekager med syltetøj.

Jeg tror vitterligt man skal have fået det hvide snit for at forstå logikken i Rasmus Klump-historierne 😄

klgn@expressional.socialK This user is from outside of this forum
                        klgn@expressional.socialK This user is from outside of this forum
                        klgn@expressional.social
                        wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @anport @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov. Ikke mere Rasmus Klump slander her. Jeg var stor fan som barn😍🥰

0
                        • klgn@expressional.socialK klgn@expressional.social

@EvilCartyen @anport @svuorela @benjamin @MThaastrup hov, hov. Ikke mere Rasmus Klump slander her. Jeg var stor fan som barn😍🥰

mthaastrup@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af mthaastrup@helvede.net

@klgn @EvilCartyen @anport @svuorela @benjamin Det var jeg også - jeg har ødelagt mange brædder og søm i min morfars kælder for at bygge kasser, inspireret af "Rasmus Klump bygger en radiostation" 😂

Retfærdigvis fandt jeg også efterhånden ud af at bygge små kasser rigtigt 😉

0

@klgn @EvilCartyen @anport @svuorela @benjamin Det var jeg også - jeg har ødelagt mange brædder og søm i min morfars kælder for at bygge kasser, inspireret af "Rasmus Klump bygger en radiostation" 😂

Retfærdigvis fandt jeg også efterhånden ud af at bygge små kasser rigtigt 😉

evilcartyen@mstdn.dk
                            wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @klgn @anport @svuorela @benjamin

Det viser jo bare børns vidunderlige evne til at få noget ud af ingenting! 🙂

Hvordan har i det med Rasmus Klump som den, der læser højt?

0

@MThaastrup @klgn @anport @svuorela @benjamin

Det viser jo bare børns vidunderlige evne til at få noget ud af ingenting! 🙂

Hvordan har i det med Rasmus Klump som den, der læser højt?

mthaastrup@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af

@EvilCartyen @klgn @anport @svuorela @benjamin Jeg griner mig halvvejs igennem. Det gør jeg også med Smølferne. Det er bare sjov og ballade, jo 😁

1 Reply Last reply
                              0

Særlige spidskompetencer, jeg har fået som forælder, mens Michelle har gået i 1. klasse (og gør det tre dage endnu - HUN HAR IKKE FÅET LOV TIL AT BLIVE SÅ STOR SÅ HURTIGT 🫣😂😞

- K-pop bandet Blackpink
                                - tegnefilmshelten Miraculous Ladybug
                                - lix-tal til valg af frilæsningsbøger
                                - hvordan man finder flere timer i døgnet til at afvikle endnu flere legeaftaler og deltage i endnu flere sociale skolerelaterede arrangementer...

svuorela@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af

@MThaastrup Nu har jeg lige hørt 'Blackpink' en times tid til formiddagsarbejdet. Der er anden k-pop jeg hellere vil høre. Men egentlig helst ikke 😆

1 Reply Last reply
                                0
                                Svar
                                • Svar som emne
                                Login for at svare
                                • Ældste til nyeste
                                • Nyeste til ældste
                                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.