Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg bliver så fucking ked af det, når folk jeg egentligt holder af sender mig...

Jeg bliver så fucking ked af det, når folk jeg egentligt holder af sender mig...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • sorenmriis@helvede.netS sorenmriis@helvede.net

Jeg bliver så fucking ked af det, når folk jeg egentligt holder af sender mig... Lort?

I dette tilfælde en "artikel" - og jeg bruger her ordet i den bredest mulige betydning - fra Berlingske, som fortæller at London er på vej mod kun at have 20% etniske briter.

Jeg gider ikke en gang begynde at pille "artiklen" fra hinanden. Pointerede bare at han selv var indvandrer i samtlige lande på kloden efter de definitioner, der blev brugt. Indvandrer = indvandrer eller efterkommer af indvandrere.

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
    mthaastrup@helvede.net
    wrote sidst redigeret af mthaastrup@helvede.net

@SorenMRiis Nogle gange skuffer mennesker en SÅ meget. Like, HVAD siger du, at du støtter af holdning??

sorenmriis@helvede.netS 1 Reply Last reply
    0
    • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@SorenMRiis Nogle gange skuffer mennesker en SÅ meget. Like, HVAD siger du, at du støtter af holdning??

sorenmriis@helvede.netS This user is from outside of this forum
      sorenmriis@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@MThaastrup "Så du er født i Schweiz mens dine forældre boede i Frankrig, og nu vil du belære mig om hvorfor vi ikke skal have indvandrere i Danmark?"

Det er der, vi er.

mthaastrup@helvede.netM wolf@helvede.netW 2 Replies Last reply
      0

@MThaastrup "Så du er født i Schweiz mens dine forældre boede i Frankrig, og nu vil du belære mig om hvorfor vi ikke skal have indvandrere i Danmark?"

Det er der, vi er.

mthaastrup@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis Ej men FFS altså

1 Reply Last reply
        0

Det er der, vi er.

wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
          wolf@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis @MThaastrup Det er nærmest, som om det ikke har noget at gøre med indvandring, og alt at gøre med hudfarve eller religion, ikke?

sorenmriis@helvede.netS 1 Reply Last reply
          0
          • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

@SorenMRiis @MThaastrup Det er nærmest, som om det ikke har noget at gøre med indvandring, og alt at gøre med hudfarve eller religion, ikke?

sorenmriis@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@wolf Så du mener at det var noget helt andet da hans farfar var på en båd over Øresund til Sverige i oktober 1943. Eller da hans tip-tip-oldeforældre kom til København på en båd fra Rusland?

Det er så bizart at han ikke selv kan se det...

(Og ja, jødisk afstamning - men absolut ikke af opdragelse eller kultur. Men han burde da kunne *se* at han selv er et produkt af indvandring.)

@MThaastrup

wolf@helvede.netW 1 Reply Last reply
            0

@wolf Så du mener at det var noget helt andet da hans farfar var på en båd over Øresund til Sverige i oktober 1943. Eller da hans tip-tip-oldeforældre kom til København på en båd fra Rusland?

Det er så bizart at han ikke selv kan se det...

(Og ja, jødisk afstamning - men absolut ikke af opdragelse eller kultur. Men han burde da kunne *se* at han selv er et produkt af indvandring.)

@MThaastrup

wolf@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@SorenMRiis @MThaastrup Minder mig om et coin drop moment, da jeg var på ferie i Israel i 1990(?).

Jeg besøgte Holocaust-museet. Det samme gjorde en israelsk skoleklasse. Deres reaktioner på de skrækkelige billeder fra koncentrationslejrene var "Addr!" og "Iddr".

Det var i dette sekund, det gik op for mig, at fremtidens israelere ikke havde den fjerneste erkendelse af, hvad historien fortalte dem, og at de selv ville kunne finde på at gøre det samme mod Palæstina.

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
              0

@SorenMRiis @MThaastrup Minder mig om et coin drop moment, da jeg var på ferie i Israel i 1990(?).

Jeg besøgte Holocaust-museet. Det samme gjorde en israelsk skoleklasse. Deres reaktioner på de skrækkelige billeder fra koncentrationslejrene var "Addr!" og "Iddr".

Det var i dette sekund, det gik op for mig, at fremtidens israelere ikke havde den fjerneste erkendelse af, hvad historien fortalte dem, og at de selv ville kunne finde på at gøre det samme mod Palæstina.

mthaastrup@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@wolf @SorenMRiis Puha, det gør helt ondt indeni

0
                • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@wolf @SorenMRiis Puha, det gør helt ondt indeni

wolf@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @SorenMRiis Ja. Jeg gik endnu ikke i gymnasiet dengang, så jeg var temmelig ung, og dermed kun få år ældre end skoleklassens elever.

Ikke desto mindre fik jeg den der fornemmelse af, at hjertet sank, og at rummet blev lidt mørkere og koldere.

0

@MThaastrup @SorenMRiis Ja. Jeg gik endnu ikke i gymnasiet dengang, så jeg var temmelig ung, og dermed kun få år ældre end skoleklassens elever.

Ikke desto mindre fik jeg den der fornemmelse af, at hjertet sank, og at rummet blev lidt mørkere og koldere.

wolf@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @SorenMRiis Men jeg havde nok læst skriften på væggen alligevel.

Vi blev f.eks. kritiseret hårdt af det israelske rejseselskab for at turde benytte offentlig transport fra Jerusalem til Bethlehem. (Bevares, de havde en form for forretningsmæssigt ansvar.)

De øvrige passagerer i samme offentlige transport havde overøst os med glæde og taknemmelighed over at bidrage til tillid.

Begge dele er tegn på opblussende konflikt.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
                    0

@MThaastrup @SorenMRiis Men jeg havde nok læst skriften på væggen alligevel.

Vi blev f.eks. kritiseret hårdt af det israelske rejseselskab for at turde benytte offentlig transport fra Jerusalem til Bethlehem. (Bevares, de havde en form for forretningsmæssigt ansvar.)

De øvrige passagerer i samme offentlige transport havde overøst os med glæde og taknemmelighed over at bidrage til tillid.

Begge dele er tegn på opblussende konflikt.

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                      tokeriis@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@wolf @MThaastrup @SorenMRiis Av, den her tråd gør ondt at læse. Tolerance og priviligegier er virkeligt svære at håndtere sammen for mange mennesker.

0
                      • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@wolf @MThaastrup @SorenMRiis Av, den her tråd gør ondt at læse. Tolerance og priviligegier er virkeligt svære at håndtere sammen for mange mennesker.

wolf@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@tokeriis @MThaastrup @SorenMRiis Jeg skynder mig at sige, at jeg fik et fantastisk indtryk af israelerne.

Med det in mente var den værste oplevelse, da vi en sabbath fór vild i Jerusalems ortodokse kvarter.

De lod, som om de ikke forstod os, da vi høfligt spurgte om vej; "No, only Yiddish!".

Først da en ældre mand fik medlidenhed, og kunne tale tysk med en af os, thi det havde han lært i koncentrationslejren, blev isen brudt. S blev vi den lokale fest på gadehjørnet og fik hjertelig hjælp.

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.