To ud af tre gymnasieelever selv-rapporterer, at de har brugt AI til at snyde i deres afleveringer i flg.
-
To ud af tre gymnasieelever selv-rapporterer, at de har brugt AI til at snyde i deres afleveringer i flg. rapport fra EVA.
Man hiver sig i håret som underviser! Ja, man vil sige, at det er fremtiden, uundgåeligt, osv, men hvis snyd er så udbredt, er problemet større end det, de smarte redskaber tilfører.
-
To ud af tre gymnasieelever selv-rapporterer, at de har brugt AI til at snyde i deres afleveringer i flg. rapport fra EVA.
Man hiver sig i håret som underviser! Ja, man vil sige, at det er fremtiden, uundgåeligt, osv, men hvis snyd er så udbredt, er problemet større end det, de smarte redskaber tilfører.
@tokeriis Exactly. Jeg er underviser på HF / STX og jeg har snuppet tre til terminsprøven i engelsk hos os.
Det største problem er at eleverne ikke træner deres skriftlighed længere. Det er selvfølgelig kun et problem, hvis man ikke snyder til eksamen 🥹 -
@tokeriis Exactly. Jeg er underviser på HF / STX og jeg har snuppet tre til terminsprøven i engelsk hos os.
Det største problem er at eleverne ikke træner deres skriftlighed længere. Det er selvfølgelig kun et problem, hvis man ikke snyder til eksamen 🥹@Kristofferabild De bliver så gode til at prompte, at de ikke bliver taget i det, fordi vi alle har travlt.
Med de lamme argumenter, der fremføres i artiklen, vil det jo være dumt fx være dumt som censor ikke at bruge NotebookLM til at vurdere skriftlige opgaver, for censor skal jo bare tilse, at det hele går rigtigt til under eksaminationen, og kan spare en masse tid. På den måde ryger al kvalitetssikring ud. Herligt.