Jeg har været lidt fraværende her på kanalen, for jeg har stæset rundt på arbejdet det meste af april.
-
@Camlarsch @IbenChristiane det bliver så fedt!
@pms @IbenChristiane Det håber vi!
-
@IbenChristiane Tak! Drømmen var at have en slags hverdag i et andet land, bare for et kort stykke tid. Og købe ind på et fransk marked og selv stå og kokkerere og den slags.
@Camlarsch je suis un peu misundelig på den gode måde
det er en god drøm, det bliver trés bon! -
2. Den anden, lidt sjovere, grund til travlhed er, at jeg og min mand har taget orlov hele maj måned. Vi har sølvbryllup, så vi holder ikke fest, men stikker af til Toulouse, hvor jeg skal gå til fransk, og han skal cykle. Og så skal vi gå/tage på tur, købe ind på markeder og spise chokolatines og have besøg af vores børn (på sølvbryllupsdagen) ...
Til eventuelle tyve: Det bachelorprojektskrivende ældstebarn overtager huset imens.

@Camlarsch Det lyder spændende. Der er heller ikke så længe til 10. maj. Hvilket minder mig om ...
-
@Camlarsch je suis un peu misundelig på den gode måde
det er en god drøm, det bliver trés bon!@IbenChristiane Oui, oui. Jeg tog en test for at blive placeret på det rette franskkursus, og jeg kan sige, at 30 års pause med fransk ikke var en hjælp.Jeg er bedre til grammatik end ordforråd, stadigvæk. Så jeg tænker, at jeg nikker høfligt og tavst, indtil det franske er kommet i omdrejninger. Oui oui.
-
@Camlarsch Det lyder spændende. Der er heller ikke så længe til 10. maj. Hvilket minder mig om ...
@svuorela Huh?
-
@IbenChristiane Oui, oui. Jeg tog en test for at blive placeret på det rette franskkursus, og jeg kan sige, at 30 års pause med fransk ikke var en hjælp.Jeg er bedre til grammatik end ordforråd, stadigvæk. Så jeg tænker, at jeg nikker høfligt og tavst, indtil det franske er kommet i omdrejninger. Oui oui.
@Camlarsch min erfaring er, at det kommer hurtigt. Det kommer jo an på alt muligt… Men sidste år i Bruxelles insisterede jeg på fransk i alle caféer og butikker - med mine sølle tre års fransk fra ungdomsskolen tilbage i 1992-95 - og på den lille uge blev jeg *markant* bedre til at forstå, og alle mulige ord poppede frem i hukommelsen. Det bliver så fedt for dig, tror jeg 🤩
-
@Camlarsch min erfaring er, at det kommer hurtigt. Det kommer jo an på alt muligt… Men sidste år i Bruxelles insisterede jeg på fransk i alle caféer og butikker - med mine sølle tre års fransk fra ungdomsskolen tilbage i 1992-95 - og på den lille uge blev jeg *markant* bedre til at forstå, og alle mulige ord poppede frem i hukommelsen. Det bliver så fedt for dig, tror jeg 🤩
@IbenChristiane Jeg tror, du har helt ret. Det skal bare aktiveres!
-
@IbenChristiane Jeg tror, du har helt ret. Det skal bare aktiveres!
@Camlarsch præcis, det gemmer sig derinde og venter på en anledning til at komme ud. Ej, jeg er helt spændt og glad på jeres vegne. Glæder mig til at høre mere undervejs.
-
2. Den anden, lidt sjovere, grund til travlhed er, at jeg og min mand har taget orlov hele maj måned. Vi har sølvbryllup, så vi holder ikke fest, men stikker af til Toulouse, hvor jeg skal gå til fransk, og han skal cykle. Og så skal vi gå/tage på tur, købe ind på markeder og spise chokolatines og have besøg af vores børn (på sølvbryllupsdagen) ...
Til eventuelle tyve: Det bachelorprojektskrivende ældstebarn overtager huset imens.

@Camlarsch Det lyder skønt. Da jeg var på uni tog vi en nogle år 2-3 uger i Italien i januar, men Toulouse i maj lyder fantastisk.
-
@Camlarsch Det lyder skønt. Da jeg var på uni tog vi en nogle år 2-3 uger i Italien i januar, men Toulouse i maj lyder fantastisk.
@tokeriis Et hurtigt kig på Meteo France afslører, at der er ca. 5-10 grader varmere end i Danmark p.t. (Men dog også byger/regnvejr nogle dage.)